امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


نیروی انسانی انقلابی بزرگترین سرمایه کشور است‎‎

 

آیت‌الله علی خاتمی ظهر روز (۶ اسفندماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، از نیروی انسانی متدین و تربیت یافته در چارچوب دین، اخلاق و انسانیت به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ایران اسلامی یاد کرد و گفت: این روز را که یادگار شهیدان رجایی و باهنر است باید نیک گرامی داشت.

وی از کانون خانواده به عنوان بهترین محل برای تربیت نیروی انسانی و نسلی که بتواند کشور را در مسیر درست پیش ببرد، یاد کرد و افزود: تربیت نسل آینده باید در چارچوب خانواده شکل گرفته و بعد از آن وارد دوران مدرسه شود اما آنچه که در این بین از اهمیت زیادی برخوردار است، این است که این تربیت همواره باید در سایه موضوعات مهمی چون اخلاق، ایمان و دیانت محقق شود.

خطیب نماز جمعه زنجان با یادآوری اینکه در تقویم ایران اسلامی روزها و مناسبت‌های مهمی درج و به یادگار گذاشته شده است، تصریح کرد: اسفند یکی از ماه‌های مهم برای ایران اسلامی به شمار می‌رود؛ چرا که جزو ماه‌هایی است که اتفافات و رخدادهای عجیبی در آن که مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی و نیز دوران دفاع‌مقدس است، رخ داده که نمونه بارز آن تقدیم شهدای زیاد در عملیات کربلای ۵ بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اهمیت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس، روزهای آتی را یادآور شهادت سرداران بزرگی چون شهید باکری عنوان کرد و ادامه داد: یکی از ویژگی‌های شهیدان باکری این بود که هیچ نشانه‌ای از پیکر آن‌ها وجود نداشته و هر کدام از آن‌ها به گونه‌ای به شهادت رسیدند که تا به امروز جزو شهدای جاویدان تاریخ شهدای انقلاب اسلامی باقی بمانند.

وی به در پیش بودن سالروز مبعث رسول گرامی اسلامی (ص) اشاره کرد و با یادآوری اینکه مبعوث شدن نبی مکرم اسلام (ص) در راستای زدودن ظلم و جهالت از چهره انسان و سوق دادن آن به سمت آگاهی بود، اظهار کرد: خداوند، پیامبر را از بین خود بشریت که شخصیت شناخته ‌شده‌ای است، انتخاب و مبعوث کرد و بارها در این خصوص آمده است که خداوند، نعمت بزرگی را از بین مردم برای‌شان مبعوث کرده است.

امام جمعه زنجان همچنین با تاکید بر اینکه گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به این ایثارگری‌ها نباید محدود به زمان خاص باشد، خاطرنشان کرد: اگر ایران اسلامی امروز در قله‌های افتخار قرار داشته و ابرقدرت‌ها بارها به عجز و ناتوانی خود در برابر ایران اسلامی اعتراف کرده‌اند، همه این موفقیت‌ها و عزت‌مندی در سایه جان‌فشانی شهدا اتفاق افتاده است.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید