امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شهدا برای ملت ایران استقلا،ل عزت، سربلندی به همراه آوردند گفت: ما جنگ طلب نیستیم، اما از استقلال، تمامیت ارضی، شرف، آزادی خود دفاع کرده و کوتاه نمی آییم و ما مدیون شهدا هستیم چون شهدا برای ملت ایران استقلال عزت و سربلندی به همراه آوردند

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۸ آبان‌ماه) در مراسم بزرگداشت شهدای دانش‌آموز دفاع مقدس که به میزبانی مدرسه امیرکبیر برگزار شد با بیان اینکه جوانان حق دارند در مورد چرایی جنگ پرسش کنند زیرا جنگ ذاتاً پدیده خوبی نیست، عنوان کرد: جنگ ویرانی، بی‌سامانی اقتصادی، از هم پاشیدن کانون خانواده‌ها و جدا شدن از عزیزان را در پی دارد.

 نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه کشور ما کشور شاه‌زده‌ای بود که با رهبری امام و همراهی مردم نظام شاهنشاهی ساقط شد، افزود: درست زمانی که کشورمان برای ساختن ویرانی‌های باقیمانده از دوران طاغوت دست به کار شده بود دشمنان جنگ را بر علیه ایران آغاز کردند.

امام جمعه زنجان با توضیح اینکه ایران کشور ریشه‌داری است و مدنیت در ایران ریشه هشت هزار ساله دارد اما اروپا با همه تلاش‌هایش دو هزار سال بیشتر ریشه مدنیت ندارد، یادآور شد: جعرافیای کشورمان در گذشته بسیار وسیع بود که اغلب اوقات بر اثر بی‌کفایتی و بی‌عرضگی حاکمان بخش‌هایی از کشورمان جداشد تا به جغرافیای فعلی رسیدیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با توضیح اینکه صدام حتی فکر مصاحبه در تهران را نیز کرده بود، افزود: در این جنگ بیش از ۴۶ کشور از صدام حمایت کرده و ژنرال‌های آمریکایی در عراق برای رهبری جنگ حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه در واقع جنگ عراق با ایران یک جنگ جهانی سوم بود که در یک طرف آن آمریکا و شوروی و قدرت‌های بزرگ جهان و در طرف دیگر ایران حضور داشت، افزود: در این جنگ ۱۵۰۰ روستای کشورمان را ۱۰۰ درصد ویران کرده بودند و ۳۸ شهرستان را نیز با موشک و بمب مستقیم هدف قرار دادند.

خاتمی با توضیح اینکه در این جنگ دو راه بیشتر نداشتیم یا باید به صدام خوش آمد می‌گفتیم و تسلیم می‌شدیم و یا باید در مقابل دشمنان می‌ایستادیم، افزود: اگر قرار بود تسلیم شویم هرگز انقلاب نمی‌کردیم که با توجه به همین موضوع باید از انقلاب خود دفاع می‌کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشورمان نیز از ایران جدا نشد، اضافه کرد: جوانان کشورمان در این جنگ جانانه ایستادگی کرده و حتی اجازه ندادن یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد که این یک افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما اهل جنگ نبوده و نخواهد بود، توضیح داد: با این وجود همواره از استقلال، آزادی، شرف، حیثیت و تمامیت ارضی کشورمان هیچگاه نمی‌توانیم کوتاه بیاییم زیرا حتی دین مبین اسلام نیز اجازه کوتاه آمدن در برابر دشمنان را نمی‌دهد.

وی با توضیح اینکه ۳۵۳۵ شهید استان زنجان سند افتخار این استان هستند، ادامه داد: در طول تاریخ انسان‌های زیادی آمده‌اند اما نام و یاد شهدا همواره در دل تاریخ ماندگار خواهد شد و هرگز قانون مرگ درباره آنان طبق نص صریح قرآن جاری نیست.

این مسئول با بیان اینکه یکی از شبهاتی که امروز القا می‌شود این است که حماس جنگ را علیه اسرائیل آغاز کرد، افزود: القا کنندگان این شبهات یا جنگ را نمی‌شناسند و یا از تاریخ بی‌خبرند.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانش‌آموزان امروز به جرم پرتاب سنگ در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند، یادآور شد: وجدان کسانی که ادعای حقوق بشر را دارند در مقابل کودک‌کشی رژیم صهیونیستی ساکت است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با توضیح اینکه ۲۵ کشور عربی ۴۳۴ هزار جمعیت دارد و ۵۷ کشور اسلامی نزدیک دو میلیون جمعیت دارد اما صدا علیه اسرائیل تنها از ایران بلند است، گفت: سکوت در برابر جنایات اسرائیل از سوی کشورهای بزرگ ادامه دارد.

  • 1
  • 10
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید