امروز سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 - Wed 04 24 2024

منو


امام جمعه زنجان :

 
مسوولان برای رشد و توسعه کتابخوانی در کشور به ویژه قشر جوان باید به دنبال راهکارهایی نوین و جذاب باشند.

آیت الله علی خاتمی روز شنبه مورخ 93/9/1در مراسم تجلیل ازفعالان حوزه کتاب در استان با اشاره به اینکه گسترش سایت های مجازی به بیگانگی نسل جوان با امر کتاب و کتابخوانی در کشور منجر شده است، افزود: متاسفانه گرایش روز افزون نوجوانان و جوانان به سایت های مجازی بسیار نگران کننده بوده و به عبارتی یک تهدید جدی به شمار می رود.

وی یادآوری کرد: قشر جوان جامعه در مقایسه با گذشته دیگر کتابخوان نیستند و بیشترین اوقات فراغت خود را نیز با خواندن مطالب و اطلاعات حتی غیر مستند سایت های متعدد مجازی سپری می کنند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: گرچه مطالب و منابع مورد نظر سایت های مجازی معلومات عمومی افراد را افزایش می دهد اما به غنای فکری و دانش فرد نمی افزاید.

وی با بیان اینکه مطالعه و فراگیری علم بدون حضور استاد معنا و مفهومی ندارد، اظهار کرد: ائمه اطهار به موضوع کتابخوانی و مکتوبات اهمیت زیادی قائل بودند و یاد گیری دانش رااز ابعاد گوناگون مفید می دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه هر علمی که مکتوب نباشد، به نابودی آن منجر می شود، گفت: آثار تاریخی و باستانی هویت، قدمت و تمدن یک ملت محسوب می شوند اما آثار مکتوب تاریخ گویای هر کشوری است.

وی تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ پر فراز و فرود کشور می توان دریافت که گذشتگان و اندیشمندان گوناگونی در حوزه های مختلف جان را خود را در نگارش چند صفحه از وقایع آن روزگار فدا کردند و این موضوع به نوبه خود اهمیت ویژه ای دارد.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: مسوولان امر برای رشد و توسعه کتابخوانی در کشور به ویژه قشر جوان باید به دنبال راهکارهایی نوین و جذاب در این حوزه باشند.

وی خاطرنشان کرد: شیوه ها و راهکارهای جذاب می تواند اقشار مختلف مردم به خصوص قشر جوان را به امر کتاب و کتابخوانی ترغیب کند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از فعالان، خیرین، کتابخوانان برتر و خبرنگاران حوزه کتاب و کتابخوانی تجلیل شدند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید