امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان بیان فرمودند خداوند نور فاطمه را قبل از خلقت زمین و آسمان آفرید. بعد نورانیت زهرا (س) قبل از خلقت زمین و آسمان با قدرت خدا آفریده شد و خلقت انسی ایشان سال چهارم بعثت پیامبر (ص) در مکه مکرمه به دنیا آمد.

حضرت آیت‌الله علی خاتمی  (شنبه، ۲۵ آذر ماه) در مراسم سخنرانی و عزاداری به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حسینیه شهید روح‌القدس تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان در جمع کارکنان پایور و وظیفه، اظهار کرد: درباره شخصیت بانوی بزرگ اسلام نمی‌توانیم آن‌گونه که حق مهر و بزرگی ایشان است، مطالبی را بیان کنیم.

امام جمعه ادامه داد: در روایتی از پیامبر (ص) بیان شده است که خداوند نور فاطمه را قبل از خلقت زمین و آسمان آفرید. بعد نورانیت زهرا (س) قبل از خلقت زمین و آسمان با قدرت خدا آفریده شد و خلقت انسی ایشان سال چهارم بعثت پیامبر (ص) در مکه مکرمه به دنیا آمد.

او با بیان اینکه یکی از اذکاری که روح ما را آرام نگه می‌دارد و غذای روح است، یاد خدا، نماز، قرآن و دعا و ذکر پروردگار است، اظهار کرد: یکی از اسامی خداوند «سلام» است، زمانی که به یکدیگر سلام می‌کنیم اسم خدا را به زبان می‌آوریم و برای طرف مقابل آرزوی سلامتی می‌کنیم و فرد مقابل نیز در پاسخ با گفتن علیکم السلام برای ما آرزوی سلامتی می‌کند. همچنین هنگام برداشتن و گذاشتن قرآن، آن را می‌بوسیم با این کار سعی در نشان دادن ارادت و محبت خود داریم.

حضرا آیت الله خاتمی ادامه داد: در زمان مرگ، همه تیترها و عنوان‌ها فراموش می‌شود و آنچه باقی می‌ماند، انسانیت و خدمتی است که از ما باقی می‌ماند. بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) به سلمان، یکی از جاهایی که محبت حضرت زهرا (س) به درد شما می‌خورد، زمان مرگ، سر پل صراط، هنگام صحرای محشر است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در پاسخ به اینکه چرا در آسمان اسم حضرت فاطمه زهرا (س) را متصوره می‌گویند، این است که خدا به مدد و نصرت فاطمه هر کسی را بخواهد یاری کند، یاری می‌کند و اینکه چرا روی زمین به او فاطمه می‌گویند زیرا فاطمه یعنی جدا شد، دوستداران فاطمه از آتش جهنم جدا هستند، آن‌هایی که دوستدار واقعی فاطمه هستند در آتش جهنم نمی‌سوزند.

امام جمعه افزود: مگر می‌شود پیامبر (ص) را دوست داشته باشیم، ولی گوش به حرف ایشان ندهیم؟ مگر می‌شود فاطمه زهرا (س) را دوست داشته باشیم ولی به حرف ایشان گوش ندهیم؟ محبت زبانی ما باید در عمل خود را نشان دهد. هیچ‌وقت محبت فاطمه (س) در دل دشمنان ایشان قرار نمی‌گیرد.



نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید