امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نماینده ولی فقیه در استان زنجان روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از حامیان وقف افزود: همه مردم از موقوفات بهره‌مند هستند و واقف با خداوند معامله می‌کند. 

امام جمعه زنجان اظهار داشت: بسیاری از مردم تمایل به وقف دارند و بهترین کار وقف جمعی است که می‌توان از این ظرفیت بیشترین بهره را برد و این کار همدلی را افزایش خواهد داد.

آیت‌الله علی خاتمی، با تاکید بر فراگیر بودن استفاده از وقف در سطح جامعه اظهار کرد: بر این اساس همه باید در این حوزه احساس مسوولیت داشته باشند چرا که همه از منافع وقف منتفع شده‌ایم که اقامه نماز در مسجد تا استفاده از مراکز آموزشی و یا درمانی را شامل می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان وقف را سیره ائمه دانست و افزود: پیامبر اسلام نخستین واقف بوده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وقف به صورت معمول با توجه به وضعیت اقتصادی چندان میسر نیست، افزود: راه‌کار حل این مشکل وقف دسته‌جمعی است.
آیت‌الله خاتمی با توصیه به ترویج وقف دسته‌جمعی با توجه به عواید قابل توجه وقف تصریح کرد: باید متوجه بود که وقف یک آجر برای ساخت مسجد، به منزله ساختن خانه توسط خدا در آخرت است چنانکه مسجد اعظم قم هم به همین شیوه احداث شده است.
وی وقف جمعی، خانوادگی و محله‌ای را یک ابتکار جالب و خوب دانست و ادامه داد: زنجان هم موقوفات خوبی داشته که شاید در مقاطع بد عمل شده است، ولی در دوره کنونی سعی شد که کارها روی روال قرار گیرد.
آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی همت زیادی را به کار گرفت تا وقف احیا و ساز و کار پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: با فتوای ابتکاری امام راحل در حوزه وقف، گره‌ها باز و خطاها اصلاح شد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید