امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


متدین‌ترین نیروها، تربیت شدگان مساجد هستند

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه مومن‌ترین و متدین‌ترین نیروهای ما تربیت شدگان مساجد هستند، گفت: مساجد باید به مرکز تربیت انسانی به ویژه جوانان در همه ابعاد تبدیل شود.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان عصر امروز در مراسم پاسداشت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد اظهار کرد: اولین حرکت پیامبر(ص) ساخت مسجد بود که کانون تصمیم گیری فرهنگی، دینی، اجتماعی، قضایی و نظامی بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، اعلامیه‌های امام مخفیانه توسط انقلابیون توزیع می‌شد، افزود: در سراسر کشور راهپیمایی‌ها در زمان انقلاب از مساجد شروع و به مساجد ختم می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مساجد در دوران جنگ کانون تربیت نیرو بوده به گونه‌ای که بسیاری از شهدای دفاع مقدس تربیت شده مساجد بودند، تصریح کرد: حضور پررنگ مردم در مساجد مورد انتظار ما است. زینت مسجد به نمازگزاران است، عمران مسجد با نمازخوان و تعلیم دین، اخلاق و انسانیت ممکن است.

آیت‌الله خاتمی گفت: امام فرمودند، ستون خیمه مسجد امام جماعت است و فعالیت‌های مساجد با محوریت ائمه جماعت انجام می‌شود، به فرموده مقام معظم رهبری کانون‌های مساجد را فراموش نکنید با همکاری بسیج در مساجد ارکانی هستند که باید با هم در تعامل باشند. وی ادامه داد: کودکان را از بچگی با مساجد و احکام دین آشنا کنید، در مساجد کتابخوانی را تقویت کنید، تربیت حافظ و قاری قرآن در مساجد را در راس امور خود قرار دهید. تاکید رهبری نیز این است که با روی خوش پذیرای جوانان باشید.

امام جمعه زنجان بیان داشت: مساجد بهترین مکان در عصر جهاد تبیین از اندیشه‌های امامین انقلاب است، مساجد باید به مرکز تربیت انسانی به ویژه جوانان در همه ابعاد تبدیل شود.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: همکاری صمیمانه کانون‌ها با پایگاه‌ها برکاتی دارد و برنامه‌ها همراه با نماز در مساجد باشد. هر یک از شما مدیران نقاط قوت را با یکدیگر در میان بگذارید و برای حل نقاط ضعف همفکری کنید، مومن‌ترین و متدین ترین نیروهای ما تربیت شدگان مساجد است.

در پایان این مراسم از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تجلیل به عمل آمد . 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید