امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نماز یکی از زیباترین راه های سخن گفتن با آفریننده مهربان است .

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: یکی از نشانه‌های مسلمانی نماز است، با نماز می‌توان به بهترین شکل از خداوند قدردانی کرد ، چون نماز یکی از زیباترین راه های سخن گفتن با آفریننده مهربان است .
آیت‌الله علی خاتمی ظهر یکشنبه در مراسم متمرکز ۱۵۰۰ نفری جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر مدارس غیردولتی و هیأت امنایی زنجان که در مصلای نماز جمعه خاتم‌الانبیای زنجان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از نشانه‌های مسلمانی نماز است، افزود: با نماز می‌توان به بهترین شکل از خداوند قدردانی کرد ، چون نماز یکی از زیباترین راه های سخن گفتن با آفریننده مهربان است .
امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه در دین ما مسلمانان سفارش شده است که بهترین و زیباترین راه قدردانی و سپاس از خداوند متعال، اقامه نماز است، اظهار کرد: یکی از بهترین روایت‌ها در مورد نماز همانی است که آمده، نماز تابلو و نشانه یک مسلمان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری اینکه انسان هر آنچه را که دارد، به لطف خداوند بوده و به همین خاطر اولین شکرگزاری باید به درگاه خداوند متعال باشد، ادامه داد: فراموش نکنیم که باید با همان کیفیت و روحیه‌ای که از خداوند قدردانی می‌کنیم، قدردانی زحمات پدر و مادر نیز باشیم.
حضرت آیت الله خاتمی با بیان اینکه پدر و مادر بزرگ‌ترین نعمتی است که خداوند به انسان‌ها داده و باید همواره قدردان پدران و مادران که در طول حیات‌شان فداکاری و گذشت را سرلوحه کارهای‌شان قرار داده‌اند، باشیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر خداوند و پدر و مادر باید از کسانی که کوچک‌ترین خدمت را به ما می‌کنند، قدردانی کنیم.
امام جمعه زنجان در ادامه از مدرسه به عنوان خانه دوم انسان یاد کرد و با بیان اینکه خانه دوم نقش به سزایی در زندگی ما ایفا می‌کند، اضافه کرد: در خانه دوم، معلمان و مربیان مشغول ارائه درس زندگی به دانش‌آموزان بوده و تلاش می‌کنند تا با شکوفا کردن استعدادهای بالقوه، آینده‌سازان این سرزمین را تربیت کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان از جامعه به عنوان سومین خانه‌ای که انسان قدم در آن می‌گذارد، یاد کرد و گفت: برخورداری از جامعه خوب در گرو برخورداری از نسلی شکوفا و پویا است که لازمه داشتن چنین نسلی نیز به واسطه درس خواندن مهیا می‌شود، به همین خاطر باید در کنار درس خواندن، به فرایض دینی خود نیز عمل کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید