امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


شهدا بهترین الگو برای دانش آموزان هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شهیدان الگوی بسیار خوبی برای دانش‌آموزان هستند زیرا به آنها جهت دهی فکری و انرژی می‌دهند.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۰ آبان‌ماه) در دیدار با دانش‌آموزان که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، با بیان اینکه خداوند در دل همه انسان‌ها و به ویژه پدر و مادر مهر و عاطفه فراوانی قرار داده است، عنوان کرد: اگر این مهر و عاطفه نباشد انسان بزرگ نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه خداوند متعال در قرآن کریم بسیار به احسان و نیکی به والدین سفارش کرده است، ادامه داد: احترام به پدر و مادر واجب و بی‌احترامی به آنها از نظر دین مبین اسلام حرام است.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش معلمان در جامعه، عنوان کرد: جایگاه معلمان به حدی در جامعه بالاست که پیامبر اسلام صلی‌الله فرمودند: معلمی شغل انبیاست.

امام جمعه زنجان با توضیح اینکه آینده متعلق به دانش‌آموزان و جوانان این مملکت است و مدیران آینده این کشور را دانش‌آموزان امروز تشکیل می‌دهند، متذکر شد: دانش‌آموزان اگر می‌خواهند آینده خوبی داشته باشند باید از هم اکنون نسبت به ساختن آن اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه نباید هیچ چیز مانع شود که ما نسبت به آینده بی‌خیال بوده و بدون فکر عمل کنیم، متذکر شد: آینده فردا از همین امروز ساخته می‌شود.

حضرت آیت الله خاتمی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی دانش‌آموزان نسبت به آموزش مسائل دینی، عنوان کرد: از دانش آموزان درخواست داریم که مسائل دینی را با مطالعه یاد بگیرند که در این مسیر می‌توان علاوه بر بهره‌گیری از کتب مختلف از ظرفیت حلقات صالحین در مدارس و مساجد نیز استفاده کرد.

وی با توضیح اینکه هیچکس در کشور به اندازه مقام معظم رهبری دغدغه و مشغولیت ندارد، تاکید کرد: با این حال ایشان همواره مطالعه را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه علم‌آموزی یکی از رموز قدرتمند بودن است، تصریح کرد: همه ما باید بدانیم که دشمن برای ما دلسوز نمی‌شود.

حضرت آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه جغرافیای کشور ما در ۲۰۰ سال قبل جغرافیای فعلی نبود، افزود: در هر جنگ قطعه‌ای از این ایران جدا شد و این افتخار متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که ۸ سال جنگید اما اجازه نداد یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری اینکه زنجان در راه انقلاب و اسلام ۳۵۳۵ شهید گلگون کفن تقدیم کرده است، یادآور شد: هر یک از این شهدا به ما جهت‌دهی و الگوی فکری می‌دهند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید