امروز پنج شنبه, 09 فروردين 1403 - Thu 03 28 2024

منو

دیدارها ،جلسات و همایش ها



دانش آموزان آینده سازان اصلی انقلابند

 

 

 

حضرت آیت‌الله علی خاتمی در برنامه پیوند مسجد و مدرسه که در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهرک الهیه و با حضور دانش‌آموزان مدرسه شهید شقاقی برگزار می‌شد، با تاکید بر اهمیت توجه به نماز، اظهار کرد: نماد و نشانه اصلی مسلمانی نماز است. انسان‌ها با نمازگزاردن به معبود بی‌همتا متصل می‌شوند و نیازهای خود را با خداوند یگانه مطرح می کنند. این در حالی است که خداوند نیازی به نماز بندگانش ندارد و نیاز به نماز صرفاً از سوی بندگان به خدا تعریف می‌شود.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اهمیت توجه به نماز با توجه به اعتقاد مسلمانان به روز معاد، گفت: در روز قیامت یکی از اساسی‌ترین مواردی که مورد بررسی قرار می‌گیرد اقامه نماز است. پس بر ما واجب است تا برای رستگاری خودمان در آخرت به نماز اهمیت ویژه‌ای قائل شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به آینده‌سازی دانش‌آموزان، گفت: آینده از آن شما دانش‌آموزان است. مدیران مسئولان و تاثیرگذاران جامعه شما خواهید بود و باید سعی کنید در زندگی، پاک و در راستای رضای خدا عمل کنید.

امام‌جمعه زنجان با تاکید بر ضرورت تقدیر از معلمان توسط دانش‌آموزان، ادامه داد: دو گروه برای رشد و پیشرفت کودکان و نوجوانان زحمت بسیاری می‌کشند. گروه اول خانواده و پدر و مادر است و گروه دوم مدرسه، معلمان و اولیای مدرسه و بر دانش‌آموزان واجب است تا قدردان زحمات معلمان خویش باشند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به اهمیت مدرسه، گفت: مدرسه سنگر خودسازی اخلاقی و علمی است و باید دانش‌آموزان سعی کنند اخلاق و علم را با هم همراه کرده و بر روی توسعه اخلاقی و علمی خود، کار کنند.

این مسئول با اشاره به اهمیت علم در دنیای کنونی، گفت: اگر کشوری می‌خواهد قدرتمند باشد باید در علم و فناوری پیشرفت کند.

 

 

 

نظرات (0) کلیک ها: 12

شهدا بهترین الگو برای دانش آموزان هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شهیدان الگوی بسیار خوبی برای دانش‌آموزان هستند زیرا به آنها جهت دهی فکری و انرژی می‌دهند.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۱۰ آبان‌ماه) در دیدار با دانش‌آموزان که به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار شد، با بیان اینکه خداوند در دل همه انسان‌ها و به ویژه پدر و مادر مهر و عاطفه فراوانی قرار داده است، عنوان کرد: اگر این مهر و عاطفه نباشد انسان بزرگ نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه خداوند متعال در قرآن کریم بسیار به احسان و نیکی به والدین سفارش کرده است، ادامه داد: احترام به پدر و مادر واجب و بی‌احترامی به آنها از نظر دین مبین اسلام حرام است.

این مسئول در ادامه با اشاره به نقش معلمان در جامعه، عنوان کرد: جایگاه معلمان به حدی در جامعه بالاست که پیامبر اسلام صلی‌الله فرمودند: معلمی شغل انبیاست.

امام جمعه زنجان با توضیح اینکه آینده متعلق به دانش‌آموزان و جوانان این مملکت است و مدیران آینده این کشور را دانش‌آموزان امروز تشکیل می‌دهند، متذکر شد: دانش‌آموزان اگر می‌خواهند آینده خوبی داشته باشند باید از هم اکنون نسبت به ساختن آن اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه نباید هیچ چیز مانع شود که ما نسبت به آینده بی‌خیال بوده و بدون فکر عمل کنیم، متذکر شد: آینده فردا از همین امروز ساخته می‌شود.

حضرت آیت الله خاتمی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی دانش‌آموزان نسبت به آموزش مسائل دینی، عنوان کرد: از دانش آموزان درخواست داریم که مسائل دینی را با مطالعه یاد بگیرند که در این مسیر می‌توان علاوه بر بهره‌گیری از کتب مختلف از ظرفیت حلقات صالحین در مدارس و مساجد نیز استفاده کرد.

وی با توضیح اینکه هیچکس در کشور به اندازه مقام معظم رهبری دغدغه و مشغولیت ندارد، تاکید کرد: با این حال ایشان همواره مطالعه را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه علم‌آموزی یکی از رموز قدرتمند بودن است، تصریح کرد: همه ما باید بدانیم که دشمن برای ما دلسوز نمی‌شود.

حضرت آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه جغرافیای کشور ما در ۲۰۰ سال قبل جغرافیای فعلی نبود، افزود: در هر جنگ قطعه‌ای از این ایران جدا شد و این افتخار متعلق به جمهوری اسلامی ایران است که ۸ سال جنگید اما اجازه نداد یک وجب از خاک کشورمان به دست بیگانگان بیفتد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری اینکه زنجان در راه انقلاب و اسلام ۳۵۳۵ شهید گلگون کفن تقدیم کرده است، یادآور شد: هر یک از این شهدا به ما جهت‌دهی و الگوی فکری می‌دهند.

نظرات (0) کلیک ها: 83

تنها چیزی که در ظلمت وتاریکی راه را به ما نشان می‌دهد علم است

نماینده ولی فقیه در استان : چیزی به اندازه جهل و نادانی باعث عقب ماندگی جوامع و در تاریکی ماندن نیست، همیشه باید آرمانمان مبارزه با جهل و نادانی باشد که تنها چیزی که در ظلمت وتاریکی راه را به ما نشان می‌دهد چراغ علم است.

 آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم گرامیداشت روز استاد در سالن همایش‌های بین المللی روزبه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار داشت: مولفه‌های اقتدار عواملی چون نیروی نظامی و قدرت تسلیحاتی و همچنین قدرت اقتصادی و فرهنگی در مقاطع مختلف به شمار می‌آید که زیر بنای همه این مولفه‌ها نیروی انسانی دانا و توانا است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به آیه‌های نخستینی که بر پیامبر اسلام (ص) نازل شده است، گفت: پیامبر اسلام بنا به گفته گوستاولوبون در تاریخ تمدن در سرزمینی مبعوث شد که جهل و تاریکی در آن از در و دیوار می‌بارید بطوریکه در شبه جزیره حجاز در آن زمان فقط ۱۷ نفر با سواد بودند. از این میان ده نفر فقط خواندن و نوشتن بلد بودند و هفت نفر دیگر فقط خواندن می‌دانستند.

وی با بیان اینکه در آن شرایط جهل و تاریک این پنج آیه به عنوان تیتر مأموریت پیامبر اسلام مقرر می‌شود، افزود: قرائت، قلم، علم، تعلم، تعلیم و مبارزه با جهل مضمون این ۵ آیه است و ملتی که تیتر مأموریت پیغمبرش این باشد چرا باید بی سوادی در آن جوامع در برخی از مقاطع حرف اول را بزند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه نخستین وجودی که با جهل مبارزه می‌کند خود خداست و خداوند در آیه اول سوره الرحمن خود را معلم می‌خواند،گفت: ارزش هر انسانی به اندازه دانایی اوست اگر کسی می‌خواهد به اقتدار برسد باید به دنبال کسب علم برود که «العلم السلطان» در سایه علم بشر به همه توانایی که می‌خواهد می‌رسد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در حال حاضر ۱۶ میلیون دانشمند در کشورمان داریم باز هم از قافله علم دنیا عقب هستیم و این یک واقعیت است که ما از این روند عقب نگه داشته شده‌ایم.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برای رسیدن به این قافله دو راه پیش روی ماست، تصریح کرد: نخستین راه این است که به آن بگویم بایست تا ما به تو برسیم که در واقعیت این شدنی نیست. تنها راه این است که ما راه میانبر را انتخاب کرده و حرکت کنیم و با تلاش شبانه روزی بتوانیم آن عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم و در کنار شتاب و میانبر رفتن اگر با برنامه پیش برویم موفق خواهیم شد در غیر اینصورت هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.
امام جمعه زنجان با اشاره به وضعیت علم و سواد و ظرفیت‌های پزشکی قبل و اوایل انقلاب و جریان محرومیت زدایی در دوران بعد از انقلاب یادآور شد: در اوایل انقلاب ۷ تا ۸ پزشک حاذق بومی در شهر زنجان فعال بودند و باقی پزشکان از کشور بنگلادش و هندوستان آمده بودند. این در حالی است که امروزه استان زنجان در زمینه بهداشت و درمان به عنوان رئیس قطب ۶ کشوری در میان هفت استان قرار دارد که این نتیجه تلاش پزشکان و دانشمندان این شهر است.
وی در تقدیر از خدمات مجموعه بهداشت و درمان که با دست خالی در برابر ویروس کرونا ایستادند، گفت: یکی از مقاطع درخشانی که تیم‌های پزشکی و بهداشتی و درمانی خودشان را بالا کشیدند و نشان دادن که جهادگران واقعی هستند، دوره کرونا بود و یکی از برجسته‌ترین حیات علمی و پزشکی کشور عزیزمان ایران در همین دوره کرونا رقم خورد.
آیت الله خاتمی ریشه شکوفایی استعداد بشر، اختراعات و کشفیات را دو مسئله احتیاج و حس کنجکاوی برشمرد و اظهار کرد: در صورتی که کسی به وضعیت موجود خود قانع باشد و درجا بزند و امروز با دیروزش فرق نکند در هیچ زمینه‌ای موفق نخواهد بود. ولی خوشبختانه خبر داریم که تلاش‌های خوبی در استان صورت می‌گیرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه شکل‌گیری شخصیت هر انسان به سه محیط خانواده، مقاطع آموزشی از دوران دبستان تا دانشگاه و سپس جامعه بستگی دارد، گفت: علاوه بر این موارد ضمیر ناخودآگاه انسان که نسبت ۸ به ۹ در انسان اثر می‌گذارد. همچنین روش و منش، رفتار، دلسوزی و عاطفه و زبان و بویایی از جمله عوامل تاثیرگذار بر روی هر انسان است. بنابراین همه انسانها از اساتید و معلم‌های خود تأثیر می‌پذیرند و آن را به دانشجویان و دانش آموزان خود انتقال می‌دهند.

نظرات (0) کلیک ها: 69

آگاه سازی و بصیرت افزایی در جامعه از وظایف خبرنگاران است

امام جمعه زنجان با بیان اینکه نگاه حوزه رسانه باید آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی باشد، گفت: آگاه سازی، بصیرت افزایی در جامعه و نشان دادن نیات سودشمن از وظایف خبرنگاران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه آمریکا همواره رفتار دوگانه در زمینه حقوق بشر داشته است، این رفتار آمریکا را برگزفته از خوی استکباری این کشور عنوان کرد و گفت: آمریکا در طول سالیان فقط ادعای حقوق بشر داشته و در عمل طور دیگری رفتار کرده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان حمایت همه جانبه آمریکا از اشغالگری اسرائیل و کشتار و آورگی ملت مظلوم فلسطین توسط این رژیم را یادآور شد و افزود: آمریکا به عنوان بزرگترین نقض حقوق بشر جنایات فراوانی در نقلط مختلف جهان همانند ویتنام و هیروشیما انجام داده است.
حضرت آیت الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا به عنوان بزرگترین رژریم ضد بشریت همواره کرامت انسانی را همواره زیرپاگذاشته است، ادامه داد: دروغ بودن حقوق بشر مورد ادعای آمریکا را در زندانهای ابوغریب و کشتارهای افغانستان و پاکستان باید جستجو کرد.
امام جمعه زنجان گفت: آمریکا همواره به دنبال کشتار و گسترش سلاحهای ضدانسانی است.
زنجان در دهه اول امسال سراسر حسینیه شده بود
حضرت آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم های باشکوه دهه اول محرم در نقلط مختلف استان زنجان، بخصوص شهر زنجان اشاره کرد و افزود: زنجانی ها که همواره در راهپیمایی‌ها و مراسمات ملی و مذهبی پیشرو بودند، زنجان را یکسر حسینیه کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان مبلغان و مروجان و روحانیون، مداحان، نیروهای نظامی و انتظامی و عزاداران حسینی نقش اصلی در خلق مجالس باشکوه عزاداری امام حسین(ع) داشتند، ادامه داد: زنجانی ها در عزاداری های دهه اول محرم صحنه های باشکوه از عشق و ارادت به امام حسین(ع)و شهدای دشت کربلا به نمایش گذاشتند.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف نظام است و برای خنثی کردن فتنه‌های دشمنان امسال شاهد حضور باشکوه مردم در مراسمات عزاداری بودیم، گفت: امسال حربه دشمن کمرنگ کردن عزاداریهای محرم و انجام اقدامات تروریستی بود و در خانه‌های تیمی انواع سلاح‌ها، مقادیر زیادی سلاح سرد ساچمه زن و کلت کمری آماده کرده بودند.
ملت بزرگ ایران همواره در برابر توطئه های دشمنان آگاه و هوشیار است
حضرت آیت الله خاتمی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران همواره در برابر توطئه های دشمنان آگاه و هوشیار است، افزود: این مملکت، مردمی امام حسینی دارد و همواره در مسیر ولایت و اهل بیت گام برمی دارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه به فرا رسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای با برکتی است که با اندیشه والای امام تشکیل شد و امروز شاهد برکات آن در کشور هستیم.
امام جمعه زنجان در ادامه با تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاری شغل ارزشمندی است چون موجب آگاه سازی مردم می‌شود و راه‌های روشن را به مردم نشان می‌دهد. نگاه حوزه رسانه باید آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی باشد نه برای به دست آوردن مشتری مطالب غیر واقعی منتشر کند.
حضرت آیت الله خاتمی متذکر شد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص دروغ‌پراکنی رسانه‌های معاند اظهار کردند که دروغ‌پردازی این رسانه‌ها به صورت روان‌شناسانه است تا این دروغ به یک باور برای مخاطب تبدیل شود.
دشمن با دروغ پردازی درباره گذشته و حال به دنبال ناامید کردن مردم است
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه رسانه، ادامه داد: آگاه سازی و بصیرت افزایی در جامعه و نشان دادن نیات سو دشمن از وظایف خبرنگاران است، در شرایطی که دشمن به دنبال پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش و وارونه نشان دادن حقیقت است.
امام جمعه زنجان به بیان اینکه دشمن امروز هجمه راسانه ای و تبلیغاتی شدید علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد، گفت: دشمن به دنبال کوچک نشان دادن کارهای بزرگ است و برنامه همیشگی دشمنان به صورت اینترنتی و صوتی وارونه نشان دادن خدمات نظام است.
حضرت آیت الله خاتمی با بیان اینکه دشمن با دروغ پردازی درباره گذشته و حال به دنبال ناامید کردن مردم است، افزود: دشمنی مثل آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل دلسوز ما نیست.

نظرات (0) کلیک ها: 72

12 فروردین حرکتی ماندگار در تاریخ نظام اسلامی است‎‎

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان گفت: یوم الله ۱۲ فروردین، امری الهی و حرکتی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است که در این روز ۹۸.۲ درصد ملت ایران به جمهوری اسلامی رای دادند. 

آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان، با اشاره به روز ۱۲ فروردین اظهار داشت: ۹۸.۲ درصد مردم ایران اسلامی به جهموری اسلامی رای آری دادند.

وی با بیان اینکه در این روز رای مردم به جمهوری اسلامی آری بود، و همین امر سبب نابودی طاغوت شد، افزود: در این زمان برخی از افراد ناآگاه و عده‌ای نیز از روی دشمنی با جمهوری اسلامی، این امر را قبول نداشتند. این در حالی بود که بنا به فرموده امام خمینی (ره) جمهوریت تعیین‌کننده شکل حکومت و اسلامیت روح و محتوای آن در ایران بود که از هم جدایی‌پذیر است.

امام جمعه زنجان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: جمهوری اسلامی از جمله موفق‌ترین حاکمیت‌های جهان است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با رای مردم پیروز و دشمنان شکست خوردند و آبروی آنان بر باد رفت، خاطر نشان کرد: مردم ایران و به ویژه جوانان در تمام عرصه‌ها در صحنه دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول سالیان موفقیت‌ها و افتخارات چشمگیری را در کشور رقم زده است گفت: پیشرفت در تمام زمینه‌های آب، گاز، برق، تکنولوژی، راه، مسکن، امور کشاورزی، سد سازی، ساخت نیروگاه‌، پیشرفت در صنعت نظامی، دفاعی، علم تنها جزئی از افتخارات جمهوری اسلامی در طول سالیان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت با بیان اینکه باید ملاحظاتی در این روز که مقارن با ماه رمضان است شود، گفت: باید مردم در هنگام مراجعه به طبیعت نیز نکاتی را رعایت کنند و مانع از ایجاد خسارت و مسائل زیست محیطی در طبیعت شوند چراکه طبیعت حق همگان بوده و همه حق دارند از این فضا به نحو مطلوب استفاده کنند.

امام جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) نیز اذعان کرد: بنا به فرموده حضرت محمد(ص) تجسم عقل و عاقل همه در چهره امام حسن مجتبی (ع) تجلی می‌یابد.

وی همچنین به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اشاره کرد و گفت: ایشان اولین شخصی بودند که به پیامبر اکرم(ص) ایمان آورده و نهایت تلاش خود را برای همراهی سایرین انجام دادند و تا آخرین لحظه عمر پر برکت خود با جان و مال از اسلام و ایشان حمایت کردند. همین حمایت‌ها بود که سبب شد تا دین اسلام همچنان پایدار بماند و با تلاش دشمنان با اختلال مواجه نشود.

  • 1
  • 10
  • 11
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

 

نظرات (0) کلیک ها: 33

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید