امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


اگر زبان هنر به خوبی درک شود تا عمق لایه های تاریخ نفوذ می کند


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه ارزش های جامعه با زبان هنر بهتر درک می شود، گفت: اگر زبان هنر به خوبی درک شود تا عمق لایه های تاریخ نفوذ می کند.

 آیت الله علی خاتمی امروز ٢٣ دی ماه در آیین اختتامیه سوگاره عکس آسمانی ترین زمینی اظهار کرد: متعالی ترین هنر، هنری است که ما را با آفریننده هنر و خالق هستی مرتبط کند.

نماینده ولی فقیه در استان به ابیاتی از اول دفتر شعر مثنوی مولانا اشاره کرد و افزود: همه از سوی خدا آمده و به سوی او باز می گردیم، حیات ما در دنیا حدیث فراق است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه زبان ما در دنیا بیان زبان فراق است، ما از خداوند جدا شده ایم و همه تجلیات هنر و زیبایی همان بیان حدیث فراق است، گفت: انسان زمانی به آرامش می رسد که به سوی خدا بازگردد.

وی ادامه داد: زبان و بیان فراق هر کسی به اندازه ظرفیت، استعداد و توان خود اوست و تجلیاتی که در هنر می بینیم در قالب هر هنری حدیث فراق را بیان می کند.

به گفته امام جمعه زنجان، ذات اقدس الهی می فرمایند: «من گنج نهانی بودم، دوست داشتم شناخته شوم؛ خلقت را ایجاد کردم» و ما مخلوقات زمانی که می توانیم تجلیات رب را بیان کنیم به اندازه ظرفیت خود زیبایی های حضرت حق را نمایان می کنیم.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به اینکه همه مخلوفات تسبیح خداوند می کنند، گفت: زندگی بیان حدیث فراق است از اینرو دنیا با همه زیبایی ها ویرانه ای بیش نیست.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه ارزش های جامعه با زبان هنر بهتر درک می شود، گفت: اگر زبان هنر به خوبی درک شود تا عمق لایه های تاریخ نفوذ می کند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(علیه السلام) زائران را درکربلا جمع می کند، گفت: تاکید رهبری هم برای استفاده از زبان هنر در جلوه های مختلف است.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه زبان هنر با بیان ابعادی از صحنه ها موجب ماندگاری و جذابیت بیشتری می شود، خاطرنشان کرد: این سوگواره کار ارزشمندی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بود.

وی با اشاره به اینکه نقش حضرت زینب و میراث داران کربلا از طریق چنین سوگواره هایی به تصویر کشیده شود، گفت: امید می رود در سنوات آینده در چنین برنامه هایی پررنگ تر ورود کنید

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید