امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


بسیج یک سازمان مردمی با پیروی از آرمان‌های امام است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: برخی‌ها گمان می‌کردند بسیج یک عقبه نظامی دارد در حالی که این سازمان به صورت مردمی با تفکر محرومیت‌زدایی، سازندگی و دفاع و پیروی از آرمان امام و انقلاب فعالیت دارد.
حضرت آیت‌الله خاتمی صبح امروز ۲۱ آبان ماه در پنجمین اجلاس سالانه مجمع بسیجیان استان زنجان اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس و صحنه‌های نبرد گاهی رزمندگان پیروز و گاهی نیز شکست می‌خوردند که این پیروزی و شکست در روحیه رزمندگان اسلام تاثیر گذار بود و حضرت امام خمینی راحل در این باره فرمودند؛ ما مأمور به تکلیف هستیم نه مأمور به نتیجه و باید با ایمان به خدا به بهترین نحو کارمان را انجام دهیم.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه این سخنان امام راحل برگرفته از روایات پیامبر در جنگ بدر کُبرا بود، افزود: در آن جنگ ۱۰۰۰ نفر در برابر ۳۰۰ نفر بودند تجهیزات و نفرات دشمنان قابل مقایسه نبود اما نتیجه طور دیگری شد.
حضرت آیت‌الله خاتمی با اشاره به محاصره خرمشهر و ادعای دشمن، ادامه داد: برخی‌ در این مقوله ضریب خلوص را از دست دادند اما علی‌رغم تفاوت تجهیزات نظامی دشمنان، خرمشهر از محاصره درآمد و حضرت امام گفتند که خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ این گفته یک پیام داشت و این بود اعتماد و ایمان به خداوند همچنین پیروی از ولایت نتایج مثبت به همراه دارد.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان ابراز کرد: بایستی وظیفه‌مان را به خوبی انجام دهیم و اگر دقت، سازماندهی و برنامه‌ریزی کارشناسانه داشته باشیم شاهد برکات خوبی خواهیم بود.
حضرت آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اگر این مقدمات را درست انجام ندادیم کسی جز خودمان را نباید ملامت کنیم، اذعان کرد: در برابر توان، تجهیزات و حمایت‌های دشمن یک تفکر و اندیشه لازم بود که امام راحل این تفکر را پایه‌گذاری کرد.
امام جمعه زنجان با اشاره به تشکیل بسیج مستضعفان، آرمان‌ و اهداف این سازمان، بیان کرد: برخی‌ها گمان می‌کردند بسیج یک عقبه نظامی دارد در حالی‌که این سازمان به صورت مردمی با تفکر محرومیت‌زدایی، سازندگی، دفاع و پیروی از آرمان امام و انقلاب فعالیت دارد.
این مسئول با بیان اینکه ایران دیگر جغرافیای محدود نیست؛ اندیشه انسان‌دوستی، آزادی، حریت و همان تقکر بسیجی در کشورهای مختلف جاری و ساری شده است، تشریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا دیگر مخصوص ایران نیست و بسیار گسترده‌تر حتی بیخ گوش این کشور سرداده می‌شود؛ ایستادگی در مقابل عملکرد و اندیشه استکبار جهانی تبدیل به یک باور و تفکر شده است‌.
امام‌جمعه با اشاره به برکات تفکر بسیجی، تصریح کرد: هر امر و اندیشه‌ای برای رضای خدا باشد خداوند به آن برکت می‌دهد. بسیجیان همراه سایر گروه‌های مردمی و نظامی حماسه‌ها آفریند و این شجره طیبه برای همیشه از پاسداری از انقلاب و ارزش‌های آن و بُعد محرومیت‌زدایی با توان‌اقشارهای مختلف در همه صحنه‌ها حضور داشته و به خدمت‌رسانی مشغول بوده و است.
حضرت آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت رژیم کودک کش اسرائیلی، خاطرنشان کرد:اولین محکوم این جنایت خود آمریکا است چرا که سلاح، هدایت و تفکر این جنگ برای آمریکا است؛ لذا بایستی در برابر وجدان زنده دنیا جواب‌گو باشند؛ دنیا شاهد پایمال شدن خون بیش از ۵ هزار کودک و نوجوان است؛ البته ریشه این جنایات‌کاران طبق وعده خداوند کنده خواهد شد.


 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید