امروز سه شنبه, 29 اسفند 1402 - Tue 03 19 2024

منو


ورودی‌های سه‌گانه شهر زنجان باید ساماندهی شود

آیت‌الله شیخ علی خاتمی شامگاه سه‌شنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار زنجان بر معجزه بودن انقلاب ایران تاکید و اظهار کرد: این انقلاب تنها انقلابی است که بدون حمایت قدرت‌های خارجی به پیروزی رسیده است.

وی با تشریح چگونگی وقوع انقلاب‌های 100 تا 150 سال گذشته در جهان وابسته به ایدئولوژی‌های متفاوت اضافه کرد: متفاوت بودن اصول انقلاب ایران از دلایل جدایی آن با دیگر انقلاب‌ها محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر تداوم صلابت انقلاب ایران افزود: تداوم و ماندگاری این انقلاب منوط به جلب مشارکت همیشگی مردم و توجه به دین به عنوان موتور محرکه آن است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر مشارکت همه‌جانبه مردم طی 37 سال گذشته در همراهی با انقلاب ادامه داد: این مشارکت در صحنه‌های مختلف از جمله انتخابات مختلف انجام شده که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها با مشارکت مردم یکی از آن‌ها است.

وی با تاکید بر برگزاری درست انتخابات طی 37 سال گذشته در کشور ابراز کرد: این درستی به معنی عدم وجود اشکالات کوچک در این حوزه‌ها نیست ولی با اطمینان کامل می‌گویم که هیچ تخلف سازمان‌یافته‌ای در انتخابات برگزار شده طی این سال‌ها روی نداده است.

شوراهای اسلامی از نهادهای تاثیرگذار است

امام جمعه زنجان شوراها را یک نهاد لازم و مردمی برای پیشبرد امور اعلام کرد و گفت: شوراهای روستایی تشکیل شده بعد از انقلاب، سال‌های سال تاثیرگذاری خود را در امور داشته، ولی فاصله ایجاد شده برای برگزاری انتخابات بعدی از نقاط ضعف محسوب می‌شود.

خاتمی گزارش‌های رسیده از عملکرد شورای اسلامی شهر زنجان را بسیار خوشایند و مایه دلخوشی دانست و تاکید کرد: این گزارش‌ها نافی گزارش‌های روزهای نخست تشکیل شورا است.

وی به شناخت و دیدارهای جداگانه خود با اعضای شورا اشاره و تاکید کرد: هر کدام از اعضای شورا به صورت جداگانه انسان‌های علمی و فرهنگی هستند که اگر با هم همراهی داشته باشند، بدون شک نتایج بهتری عاید شهر زنجان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان شورا را اتاق فکر و برنامه‌ریزی در حوزه مدیریت شهری عنوان و اضافه کرد: شورا برای انجام کار باید از اقدامات روزمره عبور کرده و به برنامه‌ریزی توسعه شهری اقدام کند.

خاتمی شوراها را در مقطع کنونی جوان دانست و گفت: اگر عمر شورا به تکامل رسیده بود، انتظار از شورا تدوین برنامه‌های بلندمدت برای اداره شهر بود ولی در حال حاضر انتظار برنامه‌ریزی میان مدت برای امور وجود دارد.

وی جذب نیروهای غیر متخصص در بدنه شهرداری را از آفت‌های موجود برای مدیریت شهری اعلام و تاکید کرد: برخی از افراد هم شهرداری را با ارگان‌های حمایتی اشتباه می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با ابراز رضایت از عملکرد فرهنگی مدیریت شهری زنجان افزود: برخی از این برنامه هزینه هم داشته ولی تا حد توان از این برنامه‌ها از جمله برنامه‌های گذر فصلی دفاع کرده است.

پرهیز از افراط و تفریط در برگزاری برنامه‌های فرهنگی

خاتمی با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط در برگزاری همه برنامه‌ها از جمله برنامه‌های فرهنگی افزود: برنامه‌های فرهنگی متناسب با ایام طراحی و عملیاتی شود.

وی با ابراز خرسندی از تدوین برنامه پنج ساله توسعه شهر زنجان ادامه داد: ساماندهی تبلیغات شهری در آستانه انتخابات هم می‌تواند فضای شهری را به لحاظ فرهنگی متحول کند.

تذکر در مورد کیفیت آسفالت‌های مورد استفاده در شهر زنجان

امام جمعه زنجان با اشاره به حجم قابل توجه آسفالت‌ریزی‌های انجام شده طی چند سال اخیر به ویژه لکه‌گیری‌ها گفت: با توجه به کیفیت مصالح به کار رفته، ماندگاری این آسفالت‌ها کم است که باید مورد بازبینی قرار گیرد.

خاتمی شکیل کردن ورودی‌های شهر زنجان را از الزامات دانست و ابراز کرد: شهرداری زنجان با توجه امکانات و تخصص‌های مورد نیاز، باید سه ورودی بیجار، تهران و میانه شهر زنجان را ساماندهی کند.

وی درآمدزایی را از راهکارهای پیش‌روی شهرداری زنجان برای بهبود اوضاع مالی اعلام و تاکید کرد: برای تحقق این هدف باید از صاحب‌نظران این حوزه استفاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان بهینه‌سازی مصرف آب را از دیگر موارد مورد انتظار از مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: با این روند طی 10 سال آینده باید باغ‌ها و مزارع اطراف شهر خشکانده و آب موجود باید صرفا برای شرب استفاده شود، از این رو برای استفاده بهینه از منابع موجود آب باید برنامه‌ریزی متناسب انجام شود.

خاتمی دو طبقه کردن مزارها را از پیشنهادات خود در راستای استفاده بهینه از منابع برشمرد و اضافه کرد: طراحی‌های بهشت زهرای جدید باید به صورت خانوادگی انجام شود.

وی مزارهای موجود فعلی در داخل شهر زنجان را وقف عام اعلام و تاکید کرد: گذشت 24 سال برای دفن اموات جدید در قبور موجود کفایت می‌کند، ولی بنا بر احتیاط 30 سال زمان پیش‌بینی شده است، مگر اینکه مالک داشته باشد که در مورد مزارهای داخل شهر مصداق نیست.

امام جمعه زنجان تبدیل شدن قبرستان‌های متروک به فضاهای سبز را بدون اشکال دانست و گفت: این اقدامات به شرط رعایت موارد جانبی به بهبود فضای عمومی شهر کمک می‌کند.

وی ترغیب مردم به رعایت قوانین را وظیفه خود دانست و ادامه داد: بر اساس روایات رسیده بهترین مردم کسانی هستند که به مردم نفع بیشتری برسانند.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید