امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نقش معلمان در شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان بی بدیل است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: اثرگذاری معلمان در شکل‌گیری شخصیت دانش آموزان و افراد حائز اهمیت است و معلمان باید به این نکته توجه داشته باشند که نیروی انسانی، بزرگ‌ترین مولفه قدرت هر کشور است.

آیت‌الله علی خاتمی پیش از ظهر امروز ( ۲۵ آبان‌ماه) در همایش هزار نفری نومعلمان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که در زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه بزرگ‌ترین مولفه قدرت برای یک کشور نیروی انسانی آن کشور است؛ اگر نیروی انسانی قوی، دانشمند، فرهیخته و با احساس مسئولیت باشد مولفه‌های دیگر اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... را به دنبال خود می‌آورد.

وی با اشاره به مفاهیم سوره علق افزود: در دینی که این سوره سرتیتر و سرلوحه آن است، شایسته نیست کسی سواد خواندن و نوشتن نداشته باشد. ارزشمندترین معلم شما، معلمی است که گفتار، رفتار، همدلی، هماهنگی، یاد دادن آن برای همیشه در کام فرد باقی بماند.

این مسئول تصریح کرد: اثرگذاری معلمان در شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز بحث یک عمر است، اثرگذاری تربیتی و آموزشی معلمان بحث یک ترم و دو ترم نبوده و یک عمر است و حلاوت و شیرینی آن هیچ‌وقت از یاد انسان نمی‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه وارد عرصه خوبی شده‌اید و فرصت خوبی است و نتیجه زحمات شما انسان‌های دانا خواهد بود، خاطرنشان کرد: علم به تنهایی نجات‌بخش نیست و باید فرد مهارت داشته باشد و در کنار آن بصیرت نیز باید به افراد داده شود و در این نقطه عملکرد معلمان حائز اهمیت است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید