امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان پیش از ظهر امروز در مراسم متمرکز استانی جشن عاطفه‌ها که در آموزشگاه شاهد ریحانه زنجان برگزار شد به تشریح معنای آیه‌های سوره «علق» برای دانش‌آموزان پرداخت و اظهار داشت: وارد هر مکانی که بشویم آن مکان یک تابلو دارد که معرف آن مکان است و تابلو دین اسلام هم علم است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه دین اسلام برای مبارزه با جهل آمده است که بشریت را از جهل و نادانی نجات دهد، تصریح کرد: تنها موجودی که استعداد و قابلیت علم آموزی را دارد انسان است. 
وی با اشاره به اینکه علم باعث می‌شود انسان از جهل بیرون بیاید، افزود: اگر کسی بگویید ماموریت پیغمبران تربیت انسان، مبارزه با جهل و علم آموزی است درست گفته است. 
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انسان قابلیت این را دارد که کلاس به کلاس از جهل و ندانستن و نادانی فاصله بگیرد، خطاب به دانش‌آموزان گفت: همه ما باید قدردان خدا باشیم که در وجود ما عقل و در جان و فکر و اندیشه ما علم آموزی را قرار داد.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه باید قدردان معلمانی باشیم که به واسطه آنها صاحب آگاهی شده‌ایم و خواهیم شد، ادامه داد: هیچ شغلی ارزشمندتر از شغل معلمی نیست و در آینده شما دانش‌آموزان هستید که در عرصه‌های مختلف برای مردم خدمت خواهید کرد.
وی با اشاره به اینکه آینده مال شماست، مدیران و معلمان آینده و مادران آینده شما دانش‌‌آموزان هستید، افزود: اگر می‌خواهید آینده و جامعه‌ای زیبا داشته باید از حال شروع کنید چرا که در غیر این صورت جامعه خود به خود زیبا نمی‌شود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مدرسه برای دانش‌آموزان سنگر علم آموزی و سنگر دوری از جهل و نادانی است، ادامه داد: رشد شخصیت دانش‌آموزان در محیط مدرسه اتفاق می‌افتاد. 

 امام جمعه زنجان گفت: بعضی از هم نوعان ما بنا به  دلایلی برای تحصیلات امکانات ندارند و یاد گرفته‌ایم که «شکرانه بازوی توانا به گرفتن دست ناتوان است»، بنابراین یکی از جلوه‌های شخصیت انسان نیکوکاری و احسان به هم نوع است.
در ادامه این مراسم روح‌الله صالحی، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه آغاز جشن عاطفه‌ها در استان زنجان از شهریورماه آغاز شده است، اظهار داشت: در سطح استان یک هزار و ۸۹۰ پایگاه برای برگزاری جشن عاطفه‌ها برپا شده است که درصدد هستیم بسته‌های تحصیلی در اسرع وقت به دست دانش‌آموزان نیازمند برسد.
مدیرکمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از ابتدای شهریور‌ماه تا پایان همین ماه مساعدت‌های خوبی صورت گرفته است افزود: تا قبل از بازگشایی مدارس ۵ هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی در بین دانش‌آموزان نیازمند در سطح استان توزیع شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید