امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


 

 آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی، عصر امروز در مراسم گرامیداشت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون‌های مساجد با اشاره به اینکه وقتی صحبت از سیاست می‌شود، افراد سعی می‌کنند از آن فاصله بگیرند، اظهار کرد: عده‌ای اعتقاد دارند که نباید کار سیاسی انجام دهند.

ایشان با اشاره به اینکه این اعتقاد درست نبوده و پایه اسلام بر فعالیت‌های سیاسی است، بیان کرد: اما باید متوجه بود که سیاست‌زدگی هم آفت است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه کلمه "الله" یعنی جذب دل به سوی خود، بیان کرد: جلوه این کلمه دلربایی است و هیچ کس و موجودی غیر از خدواند نمی‌تواند دلربایی کند و برای همیشه دلربا بماند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تمام جاذبه‌های دنیا نو و کهنه دارد، گفت: همه دارائی‌های دنیا، زمانی که نو و جدید است، دلربایی می‌کند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: وقتی موضوعی تکرار شد و غبار زمان بر روی آن نشست دلربایی خود را از دست خواهد داد.

امام جمعه زنجان با اشاره به ناپایداری جوانی بیان کرد: این دوره همیشه دلربایی ندارد و همیشگی نیست .

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دعاوی جناحی و سیاسی سمی مهلک است، عنوان کرد: از سوی خداوند به پیامبر فرمان داده شده که در امور عادی هم با مردم مشورت کند و واجب است که مسلمان در دعاوی سیاسی و سیاست زدگی وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را تجربه کردیم، اضافه کرد: این در حالی است که برخی حرکات ناپخته و نسنجیده در ایام انتخابات باعث می‌شود، شکاف و فاصله بین مسلمانان ایجاد شود.

ایشان با بیان اینکه خاصیت مسجد پاسداری از آرمان‌ها و ایدئولوژِی است، عنوان کرد: دفع خطراتی که این آرمان و ایدئولوژی را تهدید می‌کند، دیگر خاصیت این مکان است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه سازمان‌های فرهنگی گوناگونی در کشور فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: پایه انقلاب اسلامی فرهنگی است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: باید سعی کرد تا در برنامه‌ها موازی کاری نداشته باشیم.

ایشان با اشاره به اینکه فرهنگ به منزله نفس کشیدن بوده و زندگی بدون آن را نمی‌توان تصور کرد، گفت: فرهنگ دینی با ترویج قرآن، معارف دینی، نماز و ... موجب سلامت جامعه می‌شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه مساجد ستون خیمه انقلاب هستند، تاکید کرد: جوانان در این مکان‌ها حضوری پر رنگ‌تر داشته باشند و در کانون‌های مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در راستای ارتقای آگاهی‌های دینی و علمی تلاش کنند.

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید