امروز چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403 - Wed 05 08 2024

منو


آیت‌الله علی خاتمی در مراسم نکوداشت اسوه اخلاق و اخلاص استاد رضا روزبه از مشاهیر استان زنجان که به میزبانی سالن اجتماعات شهید نوری مجتمع جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه استاد روزبه هیچ نیازی به برگزاری چنین برنامه‌هایی ندارد، گفت: نسل جوان و به ویژه استان زنجان باید با استاد روزبه آشنا شوند و از لحظه لحظه زندگی استاد روزبه درس بگیرند و در راه تعالی خود اهتمام ورزند. 

 امام جمعه زنجان گفت: استاد روزبه از مردم جدا نبود و از بطن مردم بود. همچنین این طور نیست که خود به تنهایی به این درجه از تعالی رسیده باشد که امروز مردم به بزرگی از او یاد کنند بلکه توفیقات الهی نیز شامل حال ایشان شده است.

آیت‌الله خاتمی افزود: شخصیت‌های برجسته به صورت  مادرزادی نخبه به دنیا نمی‌آیند و شناخته نمی‌شوند و با زحمت و به واسطه مددهای الهی به مرحله‌ای می‌رسند که محبوب مردم می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اظهار کرد: کسی که اولین قدم را برای انجام کاری برمی‌دارد اگر حلاوت موفقیت اولین گام را بچشد در گام دوم تمایل بیشتری به کار دارد و این روند در گام‌های دیگر تشدید می‌شود و این موضوع را می‌توان در زندگی استاد روزبه دید و تعالی روز به روز او را مشاهده کرد.

وی با اشاره به عمر کوتاه استاد روزبه، گفت: این استاد در عمر کمتر از 60 ساله خود توانست شاگردان زیادی را به گونه‌ای که اسلام می‌خواست تربیت کند و اسلام به دنبال تربیت چنین اشخاصی است که نمونه اخلاق و اخلاص هستند.

آیت‌الله خاتمی افزود: نگرش استاد روزبه هنوز هم شاگردان خود را تربیت می‌کند و این گونه نیست که با مرگ ایشان مربی بودن او به اتمام رسیده باشد. شعاع انسان‌سازی این شخصیت به گونه ای است که شاگردان ایشان در دوران پیش از انقلاب و بعد از انقلاب توانسته‌اند نقش به سزایی در جامعه داشته باشد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید