امروز یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403 - Sun 05 19 2024

منو


آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر امروز در مراسم اختتامیه سومین میعادگاه ملی دانشجویان زنجان اظهار کرد: ذوق هنری به ویژه شعری یک احساس برتر و متعالی است که در قالب قاب نمود نکرده و جزو وجدانیات است.

امام جمعه زنجان گفت: کسانی که این احساس لطیف متعالی را دارند خداوند یک هدیه افزون‌تر به آنها داده است که برخی از این فرصت استفاده کرده و آن را به اوج می رسانند اما برخی نیز با پرش کوچک جلو رفته و با یک اتفاق کوچک عقب می‌روند.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم با کلیات پروین بیشتر انس گرفته و بیشتر آثار این شاعر ایرانی برجسته را مطالعه کنیم، تصریح کرد: پروین از یک خانواده اشرافی بوده و همه بسترهای زندگی برای او فراهم بوده است.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه از نظر محتوا مطالب پروین ماندگار است، گفت: این خانم با شرایط زندگی آن زمان که اوج سعادت و عزت را که داشتن یک مدرک در آنجا همه چیز فراهم بود، با این حال پروین اعتصامی با حضور در زنجان اشعاری را سروده است که بسیار زیبا و جذاب است که یکی از آنها گفت‌و‌گوی با زنجیر و یا مادر موسی است.
ایشان با اشاره به اینکه کانون عاطفه در دنیا مادر است و حتی داستان‌های عاشقانه از جمله لیلی و مجنون و خسرو و شیرین و ... نخواهد توانست به عشق مادری برسد، گفت: همه مادران عاطفی هستند اما شعاع عشق مادر فرزندان خودش است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه ما در ایران فرهنگمان را در قالب نظم و شهر بیان می‌کنیم، بیان کرد: با این کار حیات معنوی جامعه احیا می‌شود.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه محبت وقتی ریشه‌دار می‌شود تبدیل به عشق می‌شود، افزود: عشق درجات بسیاری دارد و به مراتب تنزل پیدا کرده و کوچکتر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نام هرچیزی را نمی‌توان عشق نهاد بیان ‌کرد: برخی از چیزها دوست داشتن است و ما از آن تغییر به عشق می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه همین آیه شریفه انا لله و انا الله راجعون نیز تعبیر بسیار زیبایی است که در قرآن به آن اشاره شده است، اضافه کرد: مولوی از این آیه تعبیر زیبایی کرده که "هرکسی کاو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار اصل خویش" را سروده است.

ایشان با تاکید بر اینکه برای رسیدن به هدف باید تلاش بسیاری شود، افزود: رسیدن به هدف نیازمند تلاش مستمر و بی‌وقفه است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید