امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


تبلیغات وسیع دشمنان اسلام برای خالی شدن مکه و مدینه از مسلمانان / لزوم اندیشیدن تدابیری برای مدیریت حج

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی استان زنجان عید غدیر را از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و اظهار داشت: این عید حدود 70 روز قبل از رحلت پیامبر و درست زمانی که دین اسلام به اکمال رسیده بود، روی داده است.

وی با تأکید بر نقش امامت و ولایت به عنوان یکی از احکام اسلامی در مدیریت جامعه اسلامی اضافه کرد: هر چه قدر زمان می‌گذرد کاربرد و نقش این حکم در جهان کنونی بیشتر عیان می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به روحیه سلحشوری و مقاومت یکی از کشورهای منطقه که در برخی موارد بهتر از ایرانی‌ها است، تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر مردم این کشور را درگیر جنگ داخلی و مشکلات ناشی از آن کرده، نداشتن ولی فقیهی است که بتواند در مواقع لزوم امور را رهبری و هدایت کند.

آیت‌الله خاتمی روحیه دولت سعودی را مغرور دانست و ادامه داد: آنچه که آن‌ها را در این چند روز اخیر پای همکاری با ایران کشانده، هشدارهای مقام معظم رهبری است که با اقتدار برخاسته از قدرت امامت به آن‌ها داد.

وی با بیان اینکه در تعالیم دینی امامت در یک کفه و دیگر واجبات در کفه دیگر ترازو قرار داده شده است، افزود: آنچه این تعریف را معنادار می‌کند وقایع اخیر است که به معنای یک سند به امضا رسیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تأکید بر لزوم قدرشناسی از نعمت ولایت‌فقیه گفت: به نظر می‌رسد به دلیل اینکه غرق در این نعمت هستیم، قدر آن را نمی‌دانیم.

آیت‌الله خاتمی عکس‌العمل جهان را در قبال مرگ هزاران نفر در حادثه منا اسفناک توصیف و بیان کرد: دنیایی که برای شکستن پای مرغی جنجال به پا می‌کند این روزها در قبال مرگ این همه آدم سکوت غیر قابل باوری اختیار کرده است.

وی بر لزوم دقت در رفتار و گفتار به دلیل مسائلی مانند حضور هزاران حاجی در عربستان تأکید کرد و گفت: آنچه که باید مد نظر قرار گیرد، این است که نباید از ولی‌فقیه در همه موارد از جمله این موضوع جلو زد.

امام جمعه زنجان با اشاره به چهار محور تبیین شده توسط ولی‌فقیه در حوادث منا تأکید کرد: پاسخگو بودن عربستان، عذرخواهی این دولت از جهان اسلام، لزوم اندیشیده شدن تدابیری برای مدیریت حج و در نهایت عدم توجه به هجمه‌های ایجاد شده بر ضد مناسک حج، مواردی هستند که باید مد نظر قرار گیرند.

وی حج را از واجبات دین برشمرد و اضافه کرد: هدف بسیاری از تبلیغات انجام شده خالی شدن مکه و مدینه از مسلمانان است که باید به دقت مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به حرکت نیروی انتظامی در چند سال اخیر به طرف اقدامات علمی اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات این نیرو باید واقع بینانه، علمی همراه با عقلانیت و مردمداری باشد، چراکه یکی از پایه‌های اقتدار در قدرت نرم داشتن رابطه با مردم است.

آیت‌الله خاتمی القای آرامش به مردم عادی و ترس و اضطراب به قانون شکنان را از کارکردهای نیروی انتظامی دانست و گفت: رسیدن پلیس به این کارکرد نیازمند اقدامات علمی در ابعاد مردم شناسی و جامعه شناسی بوده که ارائه دوره‌های آموزشی از راه‌های رسیدن به این مرحله است.

در ادامه این مراسم فرمانده انتظامی استان زنجان به فرمایشات مقام معظم رهبری در نوشهر اشاره کرد و افزود: اقتدار فعلی ایران نتیجه وجود و رهبری ولی‌فقیه در جامعه است.

سردار علی‌رضا صالحی با تأکید بر تلاش نیروی انتظامی استان زنجان برای تأمین و استمرار امنیت و آرامش در کشور ادامه داد: تلاش بی‌وقفه نیروهای استان زنجان برای ارتقای وضعیت، از تفاوت‌های این نیروها با دیگر استان‌ها است.

وی کاهش همه آمارها از جمله تلفات تصادفات رانندگی، نزاع‌ها و حتی تلفات و ابتلائات مواد مخدر را از دغدغه‌های نیروی انتظامی برشمرد و اضافه کرد: کاهش این آمار به معنای ارتقای امنیت و ارامش مردم است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید