امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه 31 شهریور ماه 1396

رمز اصلی و اساسی شهدای کربلا نتیجه پای بندی آنان به رعایت تقوای الهی و دلیل عمده جنایتکاران واقعه کربلا که روی تاریخ را سیاه کردند نتیجه بی تقوایی آنان بود . لذا در آغازماه محرم الحرام خودم و تک تک شمانمازگزاران عزیزجمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می کنم .
این مطلب را حضرت آیت الله خاتمی نماینده مقام عظمای ولایت در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه عنوان کردو با گرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت : درچنین روزی یعنی سی و یکم شهریور ماه سال 59 صدام افلقی با حمایت دنیای استکبار حمله ددمنشانه خود به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد . یکی از وظایف ما امروز زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا ، ایثار و فداکاری جانبازان  رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس و همچنین انتقال فرهنگ مقاومت که همان فرهنگ عاشورایی است به نسلهای امروز وآینده است . از طرف دیگر امروزمصادف با اولین روز محرم است . محرمی که هم انقلاب ما و هم دفاع مقدس ما پرتوی از عاشورا و فرهنگ عاشورا است . لازم است تا هویت دینی و هویت اعتقادی ما همواره زیر سایه بزرگداشت عاشورا و پیروی از فرهنگ عاشورا باشد . نکته ای که عمار کبیر انقلاب حضرت امام ( ره ) با تعابیر مختلف بارها به این موضوع اشاره فرموده اند . پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه وآله بارها شهادت حضرت سید الشهدا راخبر می دادند . آمده است روزی پیامبر از شهادت سید الشهدا صحبت می فرمودند که دخترشان حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها منقلب شده و گریستند . از پدر پرسیدنداین حادثه چه زمانی اتفاق می افتد ؟ یا رسول الله آیا در زمان وقوع حادثه شما در قید حیات خواهی بود ؟ پیامبر فرمودند خیر . زمانی که سید الشهدا به شهادت می رسند نه من ، نه تو دخترم ، نه شوهرت علی و نه برادرش حسن زنده نخواهیم بود . دختر پیامبر در حالی که می گریستند عرض کردند پدر جان پس چه کسی برای حسینم گریه کرده و در ماتمش عزاداری خواهد کرد ؟ پیامبرفرمودیا فاطمه زنان و مردان امت من برای مصیبت زنان اهل بیت من و شهادت مردان اهل بیت من گریه کرده عزاداری خواهند نمود . و این عمل نسل به نسل تجدید خواهد شد .
خطیب جمعه زنجان در ادامه افزود : آمده است که یکی از اصحاب آقا امام صادق علیه السلام گفته است در روز اول محرم شرفیاب حضور حضرت آقا شدم . حضرت بعد از التفاط به من از من پرسید شب گذشته کجا بودی ؟ عرض کردم چون شب اول محرم بود در مجلس عزای امام حسین علیه السلام بودم . آقا پرسیدند هنگام ورود به مجلس یا خروج از مجلس دم در ورودی کسی را ندیدی ؟ عرض کردم چون جمعیت زیاد و هوا هم بود کس خاصی را ندیدم یا دقت نکردم . حضرت فرمودند من دم در ورودی آن مجلس بودم . عرض کردم چرا به داخل مجلس تشریف نیاوردیدتا از وجود شما بهره مند شویم ؟ حضرت آقا فرمودند چون در صدر مجلس جدم رسول خدا و علی مرتضی نشسته بودند ادب اقتضا می کرد تا من دم در ورودی بنشینم . پس عزیزان قدر مجالس عزاداری سید الشهدا را بدانیم . مراقب باشیم در این مجالس حرمتها را همه جانبه رعایت و حفظ کنیم . مجالسی برپا کنیم که در شان اهل بیت رسول خدا باشد . چون صاحبان اصلی عزا در مجالس حضور دارند . بدانیم که طبق تاکید حضرت امام روز اول محرم روز حزن و ماتم تمام عالمیان است . حتی تمامی ملائک و تمامی انبیا ء در این روز در ماتم و عزا هستند . تلاش ما در مجالس عزاداری سید الشهدا و دیگر ائمه معصوم باید طرح عزت ، بزرگواری ، شهامت و روحیه استقامت اهل بیت باشد . در این مجالس باید فرهنگ عاشورا تبیین گردد . در این مجالس بایدروح سلحشوری در نسل جوان تقویت شود . ابن شبیب گوید روز اول محرم در محضر آقا امام رضا علیه السلام بودم . حضرت را محزون دیدم . از حضرتش علت را پرسیدم . فرمودند حزن من بخاطر محرم است . در ادامه فرمودند پدرم موسی بن جعفر علیه السلام از اول تا دهم محرم همواره محزون بودند به گونه ای که حتی تبسمی بر لبانش دیده نمی شد . همچنین فرمودند ابن شبیب عربهای دوران جاهلیت با آن فرهنگ منحط خود بخاطر ماه حرام بودن محرم دست از جنگ می کشیدند . اما امت پیغمبر حرمت این ماه را رعایت نکرده خون اهل بیت پیغمبر را ریختند . عزیزان پیغمبر را شهید کردند . با به آتش کشیدن خیام اهل بیت پیغمبر اموالشان را غارت کردند . فرزندان و زنان اهل بیت پیغمبر را به اسارت بردند . ابن شبیب برای جدم حسین علیه السلام گریه کن . زیرا اورا ذبح کرده و هجده جوان از جوانان جدم حسین را شهید کردند . بدان که آسمان و زمین برای مصیبت جدم گریستند .
 آیت الله خاتمی در بیان مناسبتها با گرامی داشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در باب هفته دفاع مقدس خاطر نشان کرد : در سی و یکم شهریور 59 دشمن غدار با تجهیز ، ترغیب و تشویق دنیای استکبار به سرکردگی دو ابر قدرت وقت یعنی آمریکا و شوروی برای شکست و نابودی انقلاب اسلامی و تجزیه ایران اسلامی از زمین و هوا و دریا به کشور ما حمله کرد . تا کنون رجال سیاسی ، رجال دینی و فرماندهان نظامی کشور دلایل زیادی را برای حمله دشمن به ایران اسلامی بیان کرده اند . حضرت امام در جایی فرموده اند چون دشمن جمهوری اسلامی ایران را ضعیف دید لذا به ایران حمله کرد . در مقابل این حمله ددمنشانه دشمن ایران اسلامی طبق تاکید مولای متقیان علی علیه السلام بر لشکریان خود در جنگ سفین باید در مقابل دشمن می ایستادو می جنگید . یا اینکه ذلت را انتخاب کرده با دست کشیدن از دین ودین داری ، از قرآن و عترت از موضع حقیقت ،از عزت و شرف ، خود را تسلیم دشمن می کرد . وایران اسلامی راه اول را انتخاب کرده هشت سال جانانه و سرافراز در مقابل دشمن ایستاد و دفاع کرد . وخداوند چون صداقت را در رزمندگان ایران اسلامی دید نصرتش را شامل حال ایران اسلامی کرد . امروز ایران اسلامی درنتیجه ایستادگی و مقاومت هشت ساله در مقابل دنیای استکبار در اوج  اقتدار و سربلندی در مسائل بین المللی و منطقه ای است . اما صدام افلقی که قصد داشت سه روزه ایران اسلامی را اشغال کرده با شکست و نابودی انقلاب ایران را تجزیه کند خود طوری نابود شد که هیچ اثری از او باقی نیست . اما عزیزان همانطوری که مقام معظم رهبری فرموده اند گرچه جنگ نظامی تمام شده است ولی دفاع همچنان باقی است . باید همه ما طبق تاکید امیر مومنان علیه السلام در نهج البلاغه باید همواره بیدار باشیم . هیچ وقت دشمن را فراموش نکرده و از او غافل نباشیم .
 امام جمعه زنجان با اشاره به مناسبتهایی چون آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس وتاکید به خانواده ها در برقراری ارتباط با مربیان مدارس ، سالروز اشغال افغانستان توسط آمریکا به بهانه مبارزه با تروریزم درحالیکه خود ابرتروریزم و مهد تروریزم پروری درجهان است ، سالروز شکست حصر آبادان در پنجم مهر ماه سال 60اظهار داشت : اخیرا شاهد سخنرانی سخیف ، بی ارزش و بی ادبانه رئیس جمهورکم عقل آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بودیم . وی در این سخنرانی فقط به ملت و دولت ایران اهانت نکرد بلکه به فرهنگ و اخلاق توهین کرد . جا دارد از برخورد قاطع و دندان شکن ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران و وزیر محترم خارجه ایران اسلامی در مقابل سخنان بی ادبانه رئیس جمهور امریکا این دیوانه قرن بیست و یکم قدر دانی نمایم .
قبل از خطبه ها سردار کرمی فرماندهی محترم سپاه انصارالمهدی زنجان باگرامی داشت هفته دفاع مقدس گفت : درواقع باید بگوییم که جنگ ازجانب ابرقدرتهای وقت یعنی آمریکا و شوروی به فرماندهی صدام رئیس رژیم بعثی عراق با هدف شکست و نابودی انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی به ایران تحمیل شد . یکی از ویژگیهایی که موجب گردید تا ایران اسلامی در جنگ تحمیلی پیروز میدان شود این بود که فرماندهی دفاع در برابر جنگ تحمیلی بر عهده حضرت امام ( ره ) بود . حضرت امام با بسیج همه مردم برای کمک به نیروهای مسلح کشور در جنگ با دشمن بعثی عراق تمام معادلات نظامی دنیا را برهم زد . اگر نبود این تدبیر حضرت امام ( ره ) شاید در سال اول دفاع مقدس از دشمن شکست می خوردیم . ویژگی دیگری که موجب پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شد لبیک گفتن مردم ایران به ندای حضرت امام ( ره ) مبنی بر حضور در جبه های نبرد با دشمن و کمک به نیروهای مسلح کشور بود . دیگر از ویژگیها و عوامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی حضور فرماندهان جوان ، پرانرژی ، خلاق ، ارزشی و انقلابی در مدیریت اداره جنگ تحمیلی بود . وجود ایمان قوی ، اعتقاد و باور ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن برای رسیدن به پیروزی و وجود روحیه شهادت طلبی در رزمندگان ایران اسلامی نیز یکی دیگر از ویژگیها و عوامل پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود .
این مقام مسئول با بیان اینکه جنگ تحمیلی تمام شد ولی دفاع همچنان باقی است تاکید کرد : امروز جنگ تمام عیار دنیای استکبار با جبهه انقلاب است . وظیفه امروز ما تقویت هرچه بیشتر قدرت و توان نظامی کشور با تجهیزجنگ افزارهای پیشرفته است . هرکس چه در خارج یا داخل تلاش در کاهش توان نظامی و قدرت دفاعی کشور ایران اسلامی را دارد بدانیم خائن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است . باید با هوشیاری کامل جلو نفوذ دشمن در امور سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی را بگیریم . استکبار ستیزی و انقلابی گری همواره باید سرلوحه زندگی ما باشد . همواره باید ولایتمدار بوده گوش به فرمان ولایت باشیم . همواره باید از ارزشهای والای انقلاب اسلامی ، ازآرمانها و اهداف حضرت امام ( ره ) و شهدا و از دستاوردهای باارزش به دست آمده به برکت خون شهدا و حریم ولایت دفاع کنیم .

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 2
  • 20
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید