امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ 15 بهمن 95

آثار و برکات رعایت تقوای الهی هم در زندگی دنیوی و هم در حیات اخروی ما انسانها نقس اساسی و تعیین کننده ای دارد زیرا در قرآن شریف آمده است که«  اگر انسانها به خدا ایمان آورده و تقوای الهی را رعایت کنند بدون تردید خداوند برکات آسمانها و زمین را بر آنان نازل خواهد فرمود » .

این مطلب را حضرت آیت الله خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه عنوان و تاکید کرد : بدانید که وعده الهی حتمی ، قطعی و بدون تردید است . مولای با تقوایان ، امیر بیان حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام می فرمایند « اوج رضایت پروردگار از بنده این است که بنده تقوای الهی را رعایت کند . انتظار خدای تبارک و تعالی از بندگان این است که تقوای الهی را رعایت کنند » .

خطیب جمعه زنجان در بیان مناسبتها میلاد مبارک حضرت زینب سلام الله علیها را مورد توجه قرار داد و افزود : مقام معظم رهبری فرمایند « زینب کبری بانوی بزرگی است . بزرگی این بانو فقط برای این نیست که او دختر امیرالمومنین علیه السلام است . برای این نیست که او خواهر امامان حسن و حسین سلام الله علیهم است . هرچند و البته اینها خود امتیاز است . اما آنچه که حضرت زینب را بزرگ می کند و به ایشان عظمت می دهد این است که موضع و حرکت عظیم ، انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی بود . تصمیم او و نوع حرکت او به این روش عظمت بخشید . پس هرکس چنین کاری بکند ولو دختر امیرالمومنین علی علیه السلام هم نباشد عظمت پیدا می کند » . خوشبختانه در مملکت ما این روز یعنی زاد روز خجسته حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان روز پرستار نامیده شده است . پرستاران واقعا قشر زحمتکشی هستند . زیرا سی سال از عمر خود را در خدمت کردن ،  تیمار نسبت به مریضان ، دلجویی و در مان بیماران اختصاص می دهند . می توان گفت که کار و تلاش پرستاران جهاد است . این روز را به پرستاران عزیز تبریک می گویم . اما یکی از تدابیر ارزشمند و ماندگار معمار کبیر انقلاب و بنیان گذار نظام جمهوری اسلامی ایران  در هفدهم بهمن ماه سال 66 تحقق عینی به خود گرفت و آن تاسیس نهاد مجمع تشخیص مصلحت نظام بود . در نوزدهم بهمن ماه سال 57 تعدادی از نیروهای تکنسین و فنی نیروی هوایی که در آن روز هما فران نامیده می شدند با رفتن به مدرسه رفاه و رژه رفتن در مقابل حضرت امام  با آن حضرت بیعت کرده اعلام وفا داری نمودند . این حرکت موجب گردید تا دیگر ارتشیان که از فرزندان این مملکت و این آب و خاک بودند به ملت بپیوندند . طوری که این حرکات ظرف مدت ده روز پس از ورود حضرت امام به وطن موجب پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شد . در تقویم عمومی کشور روز نوزدهم بهمن به عنوان روز نیروی هوایی نامگذاری شده است .   بیستم بهمن ماه سالروز تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است . همه می دانیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برکات و مولود انقلاب است . از بدو تاسیس تا کنون در خاکریز اول دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون ایفای نقش نموده و حضور قوی و نیرومند داشته است .  برای انسجام بیشتر در اداره امور داخلی و مبارزه با گروه های ضد انقلاب لازم بود که در بدنه این نهاد مقدس سازمان حفاظت و اطلاعات شکل بگیرد .

امام جمعه زنجان یکی دیگر از مناسبتهای تاریخی ، سرنوشت ساز و فراموش ناشدنی در تاریخ انقلاب اسلامی را روز بیست و یکم بهمن ماه خواندو اظهار داشت :  .  در این روز در سال 57 عمال رژیم پهلوی با نیت شومی که بعدها نیت پلید آنان آشکار شد زمان حکومت نظامی را از ساعت چهار بعد از ظهر تا ساعت هفت صبح روز بعد اعلام کردند . حضرت امام با شنیدن این خبر آن تصمصم را توطئه خوانده از مردم خواستند که به حکومت نظامی اعلام شده اعتنایی نکنند . و با شکستن حکومت نظامی به خیابانها بریزند  .  مردم با اطاعت از فرمان حضرت امام حکومت نظامی را شکستند . و این کار باعث پیروزی انقلابیون بر حکومت پهلوی در بیست و دوم بهمن ماه سال 57 گردید . از حضرت امام ( ره ) پیامی در این رابطه وجود دارد که متن پیام آن حضرا را برایتان می خوانم . حضرت امام در این پیام فرموده اند« ملت شجاع ایران ، اهالی محترم تهران بطوری که می دانید اینجانب بنا دارم که مسائل ایران بطور مسالمت آمیز حل شود . لاکن دستگاه ظلم و ستم چون حود را به حسب قانون محکوم می بیند دست به جنایت زده در شهرهای گرگان و گنبد کاوس به مردم شجاع مسلمان حمله کرده و کشتار نموده است . و در تهران لشکر گارد بطور ناگهانی به نیروی هوایی که به ملت پیوسته است حمله نموده که نیروی هوایی به کمک مردم شجاعانه آنان را شکست داده اند . من این تعرض غیر انسانی و عمل گارد را محکوم می کنم . اینان با این برادر کشی می خواهند دست اجانب را در کشور ما باز نگه داشته و چپاول گران را به موضع خود برگردانند . من با آنکه هنوز دستور جهاد مقدس نداده ام و نیز مایلم تا مسالمت حفظ و قضایا موافق آراء ملت و موازین قانونی عمل شود . لاکن نمی توانم این وحشی گریها راتحمل  بکنم  . و اخطار می کنم که اگر دست از این برادر کشی بر ندارند و لشکر گارد به محل خود برنگردد و از طرف مقامات ارتشی از این تعدیات جلو گیری نشود تصمیم آخر خود را به امید خدا می گیرم که مسئولیت آن با متجاوزین و متجا سرین است . من از مردم شجاع تهران می خواهم در صورتی که قوای متجاوز عقب نشینی کردند با حفظ آمادگی و هوشیاری از خدعه دشمن آرامش و نظم را حفظ کنند . ولی مجهز و مهیا برای دفاع از اسلام و نوامیس مسلمین باشند . اعلامیه امروز حکومت نظامی خدعه و خلاف شرع است . و مردم به هیچ وجه به آن اعتنایی نکنند » .

قبل از خطبه ها حجت الاسلام محمدی رئیس حوزه خواهران استان زنجان با گرامی داشت ایام دهه مبارک فجر گفت : در روزهایی که قرار داریم در سال 57 غزل انقلاب اسلامی در ایران سروده شد و در نهایت قصیده الهی و ماندگار پیروزی در این سرزمین الهی رقم خورد . روزهای دهه فجر آئینه ای است که در آن اسلام عزیز تجلی و درخشش لازم خود را پیدا کرد و لذا این روزها برای همه ما ارزشمند و پر از خاطرات است . انقلاب اسلامی ایران در بین همه انقلابهای معاصر جایگاه خاصی داشته و یک استثناء است . انقلاب اسلامی ایران از امتیازات و مشخصه های اختصاصی برخوردار است . انقلاب اسلامی مردم ایران یک کودتا ، یک شورش ، یک قیام و یک حرکت سطحی و رفرمیستی نبود بلکه به معنای واقعی کلمه یک انقلاب بود . انقلاب اسلامی یک حرکت بنیادی وکاملا مردمی بود . زیرا توسط همه مردم شروع شد ادامه پیدا کرد و نهایتا در این ایامی که در آن قرار داریم در سال 57 به پیروزی رسید . انقلاب اسلامی ایران به جناح ، طیف و قشر خاصی تعلق نداشت  بلکه مبتنی بر خرد و روح جمعی همه ایرانیان  بود . انقلاب اسلامی ایران در بستر دین و توسط مردم دیندار شروع شد . خواستگاه انقلاب داشته های دینی و اعتقادات دینی مردم بود . انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب کاملا بومی بود . زیرا تفکر انقلاب ، رهبری انقلاب ، شعار های انقلاب و شیوه های مبارزه در انقلاب همه بومی و برخواسته از شعور و باورهای دینی مردم بود . انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب کاملا مستقل بود . انقلاب اسلامی مردم ایران با قدرت نرم شروع شد ادامه پیدا کرد و به پیروزی رسید .

خطبه های نماز جمعه زنجان در تاریخ هشتم بهمن 95

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید