امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه 22بهمن

حضرت آیت الله خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان با توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت : خداوند در قرآن شریف می فرمایند « هرکس شعائر دین خدا رابزرگ ومحترم داردخوشا بر او که این صفت دلهای با تقوا است » .بدانیم که قلب فرمانده مادی و معنوی جان انسان است . زیرا محورتنظیم رفتار و حرکات ، شادی و غم و مهر و نفرت در انسان قلب است . لذا در قرآن به رعایت تقوای قلب تاکید شده است . ببینیم شعائر دین الهی چه مواردی هستند که خداوند در قرآنش بر بزرگداشت آنها تاکید فرموده است . مواردی مانند  ( مکه ، مسجد ، انبیاء ، ائمه معصومین ، اطاعت اوامر پروردگار ، اجتناب و دوری از منهیات و یوم الله ها ) از شعائر الهی آمده در این آیه شریفه از قرآن می باشد . امروز را که شما با حضوری گسترده و حماسی در راه پیمایی شرکت نمودید تعظیم شعائر الهی بوده نمایانگر برخورداری شما از تقوای قلب می باشد . مرحوم شیخ عباس قمی رضوان الله تعالی علیه از ابوالحسن اول روایت کرده است که آن حضرت فرمودند « مردی از اهالی قم قیام به حق کرده و مردم را به حق دعوت خواهد نمود . دعوت اورا مردمی مومن ، ثابت قدم و استوار در دین که مانند پولاد آب دیده می باشند اجابت خواهند نمود . مردمی که برای اطاعت از دستور دعوت کننده و رفتن به راهی که دعوت کننده ترسیم کرده است از هیچ خطری ، تهدیدی و توطئه ای نخواهند هراسید . مردمی که تند بادهای حوادث ، تهدیدها و تشرهای دشمن و خطرات مسیر هیچ وقت نخواهد توانست که در آنان تزلزلی ایجاد کند . مردمی که هرگز از مجاهده و مبارزه با دشمن خسته و ملول نخواهند شد . مردمی که در قا موس زندگی آنان ترس راهی ندارد . زیرا توکلشان فقط به خدا خواهد بود . پس عاقبت بخیری برای با تقوایان است » . ورود به سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی بر همه شما مبارک باد .

خطیب جمعه زنجان در بیان مناسبتها با گرامی داشت بیست و دوم بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود : در این رابطه صحبت بسیار داشتم ولی به علت تنگی وقت اشاره ای مختصر خواهم داشت . چه عالی امر ولی معظم فقیه را اطاعت کرده و جواب دندان شکنی به گنده گوییهای رئیس جمهور بی تجربه و تاجر مئاب آمریکا دادید . حضور حماسی و پرشور امروز شما مردم در راه پیمایی بیست و دوم بهمن ماه ابتدا برای تجدید پیمان با حضرت امام ( ره ) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران بود . بعد تجدید پیمان بود با تمامی شهدا خاصه شهدای انقلاب اسلامی ایران . ودر نهایت تجدید بیعت با امام المسلمین رهبر فرزانه و حکیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بود . البته شما با حضور در راه پیمایی امروز سه نکته مهم را به تمام دنیا علی الخصوص به دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ایران اعلام نمودید . اینکه ما در حفظ عزت و وحدت همواره با غیرت آماده خواهیم بود . ما همه باهم دست در دست هم برای عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ، برای ساختن ایرانی آباد ، برای ساختن ایرانی مستقل و گل سرسبد تلاش خواهیم کرد . دنیا و دشمن سرسخت ما یعنی آمریکا امروز دیدند که گزینه جمهوری اسلامی چیست . بهترین گزینه ایران اسلامی در مقابله با دشمنان همانا حضور همه جانبه و همیشگی مردم در صحنه است .

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه امشب شب شهادت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها است تاکید کرد : ادب اقتضاء می کند که روایتی در باره فضائل و مناقب این بانوی بزرگ بیان گردد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده اند « اگر بخواهیم حسن را مجسم نموده به آن نمود دهیم می شود وجود دخترم فاطمه . اما دخترم از لحاظ شرافت ، از لحاظ عنصر و از لحاظ کرافت افضل تر از حسن است » .  ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس کمیته انقلاب اسلامی توسط حضرت امام ( ره ) در بیست و سوم بهمن ماه سال 57 که از نیروهای بسیار نقش آفرین و اثر گذار در حفاظت و پاسداری از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بودند ، بیست و پنجم بهمن ماه سالروز صدور فتوا و حکم تاریخی حضرت امام ( ره ) در باره ارتداد سلمان رشدی در سال 67 را پیش رو داریم . در این رابطه می توان گفت که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایران برای اینکه ببینند آیا مسلمانان در قبال دین خود چقدر حساس هستند ، دستان خیانت آلود خود را ازآستین سلمان رشدی بیرون آورده و به اسلام و مسلمین اهانت کردند . اما حضرت امام ( ره ) با حکمی که در ارتداد سلمان رشدی صادر فرمودند به دشمنان اعلام کردند که مسلمانان هیچ اهانتی را نسبت به اسلام و مقدسات اسلامی تحمل نخواهند کرد . البته مناسبتهای دیگری هم پیش رو داریم ولی وقت اجازه پرداختن به آنها را نمی دهد . درپایان مجددا از حضور حماسی و پرشور شما مردم همیشه در صحنه قدر دانی و تشکر می کنم .

فبل از خطبه ها آقای مهندس حاج بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت : ما انقلاب کردیم تا در دنیا اسلام به تفسیر اهل بیت را معرفی کنیم . انقلاب کردیم تا اهل بیت را به عنوان پرچم داران نجات بشریت معرفی بکنیم . به همین خاطر هم هست که هرکس برای این انقلاب جانش را از دست داد به او شهید گفتیم . زیرا جز این هدف نمی تواند شهیدی را  و شهادتی را به ارمغان بیاورد . پس رمز شهادت صدها هزار شهید ،  صدها هزار جانبازسر افراز ومیلیونها ایثارگرو رزمنده و مدافع انقلاب اسلامی به ویژه در هشت سال دفاع مقدس این است که ما آمده ایم تا اسلام عاشورایی ، اسلام اهل بیتی و اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله را دردنیا به جهانیان بشناسانیم . سئوال اینجاست که آیا ما به این هدف بزرگ خودمان رسیده ایم ؟ اگر رسیده ایم به چه میزان رسیده ایم ؟ اگر جنگ سرد دو ابر قدرت غرب به سرکردگی آمریکا و شرق به رهبری شوروی سابق تحت الشعاع تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی ایران به پایان می رسد و اتحاد جماهیر شوروی فرو می پاشد مبین آن است تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی ایران که نشئت گرفته از اسلام ناب است در هماوردی با تفکر مادی غرب و شرق پیروز شده است .  به دلیل اینکه ما در مبانی خود که برگرفته از قرآن و از اهل بیت  است صد در صد حقیقت هستیم . امروزه تفکر دنیای غرب به ویژه آمریکا بارها و بارها از دفاع مقدس هشت ساله ایران گرفته تا مسائلی همچون مسئله سوریه ، عراق ، لبنان ، معرفی و شناساندن واقعیت کربلا به دنیا ، معرفی و شناساندن واقعیت عاشورای حسینی به دنیا در مقابل تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی ایران به زانو در آمده است . انتخاب شخصی مثل ترامپ در آمریکا به عنوان رئیس جمهور و ایجاد ممانعت ورود مسلمانان ایران و هفت کشور اسلامی قرار گرفته در جبهه ایران به آمریکا نیز نمونه بارز شکست ایده ئولوژی وتفکر آمریکا در مقابل تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی شما مردم است .  امروز قطار انقلاب اسلامی ایران با تمامی اهداف خود با موفقیت کامل به فرماندهی مقام معظم رهبری این فرزند به حق اهل بیت با تمام قدرت در دنیا به پیش می رود .

این مقام مسئول با طرح این سئوال که آیا ما به تمام اهدافی که حضرت امام( ره ) و مقام معظم رهبری در هدایت جامعه و در بیان اهداف انقلاب اسلامی در عمل برای ایجاد عدالت در جامعه ، در تامین زندگی خوب برای مردم و در داشتن اقتصاد قدرتمند در کشور موفق بوده ایم یا نه ؟ اظهار داشت : در این زمینه باید بگویم قدمهای بسیار بلند و تاریخی برداشته شده است . اما نسبت به سیره امام و مقام معظم رهبری در این زمینه مشکل داریم . ما امروز در برابر ملت بزرگ ایران و در برابر سیره حضرت امام ( ره ) و دغدغه های مقام معظم رهبری مشکل داریم . ما در تامین عدالت اجتماعی که ملت را یکپارچه کرده و اقتدار نظام را افزایش می دهد  در جامعه اسلامی ایران  مشکل داریم . امروز در جامعه ایران اسلامی یک حرکت جدیدی توسط همه آنانی که انقلابی هستند ، همه آنانی که به شهدا اعتقاد داشته و عشق می ورزند ، همه کسانی که به امام و انقلاب عشق می ورزند و همه کسانی که به اسلام و عاشورا عشق می ورزند باید شکل بگیرد . بد عمل کردنهای ما در برخی از زمینه ها ما را در مقابل دنیا آسیب پذیرکرده است . باید به اصلاح آنها اقدام کنیم . باید برای رفع مشکل بیکاری جوانان کشور و تامین معیشت مردم در جامعه با یک عزم ملی و عمومی اقتصاد کشور را از رکوددر آورده آن را شکوفا کنیم . باید با اتکاء به داشته های خود روی پای خود بایستیم . در پایان عرض می کنم که انقلاب اسلامی مردم ایران انقلاب خروشانی است . لذا هرکسی بر علیه انقلاب و نظام اسلامی ایران حرکت کرده و در مسیر اصلی نباشدو بخواهد کوچکترین خدشه در انقلاب و نظام ایجاد بکند ملت بزرگ ایران پرقدرت اورا از مسیر خارج خواهد کرد . 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید