امروز یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403 - Mon 05 06 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه 24 اسفند ماه 97

نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان این که ماه پرفیض و ارزشمند رجب بهترین فرصت برای کسب تقوا است خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت: از دعا کردن در این ماه به ویژه ادعیه های مخصوص ماه رجب غفلت نکنیم. در این ماه ازدرگاه با عظمت خداوند مسئلت کنیم توبه ما را به احسن وجه بپذیرد. مارا در بیرون آمدن از گناه و معصیت یاری کند. و مارا از آتش دوزخ آزاد سازد. از دیگر اعمال ارزشمند سفارش شده در این ماه روزه گرفتن است. حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام فرموده اند« رجب یکی از نهرهای بهشتی است. در این نهر شربتی جاری است که رنگش از رنگ شیر سفید تر و شیرینی این شربت از عسل شیرین تر است. اگر کسی حتی یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند او را از شربت این نهر می نوشاند. هرکس در ماه رجب یک روز را روزه بگیرد خداوند بین او وآتش جهنم یک سال فاصله می اندازد. هرکس در ماه رجب سه روز روزه بگیرد خداوند بهشت را براو واجب می کند». فردی به نام سالم از شاگردان حضرت امام صادق علیه السلام روایت کرده در روزهای آخر ماه رجب به زیارت حضرت رفتم. حضرت امام از من پرسیدند« سالم در ماه رجب روزه ای گرفته ای»؟ عرض کردم تاکنون موفق به گرفتن روزه نشدم. فرمودند« ثواب زیادی از تو فوت شده که مقدارش را جز حداوند نمی داند. بدان که خداوند فضیلت ماه رجب را بیشتر از ماه های دیگر قرار داده است. برای روزه این ماه ثواب فوق العاده ای مقرر فرموده است. هرکس این ماه را عزیز و بزرگ داشته و آخر ماه رجب را روزه بگیرد خداوند چنین فردی را از وحشت و سکرات قبر نجات می دهد. اما هرکس دو روز آخر ماه رجب را روزه بگیرد خداوند عبور از پل صراط را برایش آسان گرداند. و اگر سه روز آخر ماه رجب را روزه بگیرد خداوند اورا از وحشت روز قیامت ایمن کرده برگه دوری از آتش جهنم به او اعطا می فرماید». به روزهای اعتکاف نزدیک می شویم. نکند مصادف شدن ایام اعتکاف با روزهای اول عید نوروز بر مسئله اعتکاف تاثیر گذاشته و این رویش  انقلاب اسلامی را کمرنگ کند. بیاییم هم صدا با حضرت سجاد علیه السلام به درگاه خداوند عرض کنیم خدایا هرچند گناه ما بزرگ است اما تو بهترین بخشنده ای. پس ای بهترین بخشنده گناهان ما را بیامرز.

آیت الله خاتمی در تبیین مناسبتها بیست و چهارم اسفند ماه را یکی از روزهای به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب دانست و افزود: در این روز در سال 63 صدام رئیس رژیم بعثی عراق اعلام کرد فردا جمعه نماز جمعه تهران را بمباران خواهد کرد. علیرغم این هشدار صدام مردم تهران پرشورتر از قبل و بعضی کفن پوش در نماز جمعه شرکت کردند. با این کار ثابت کردند که نماز جمعه میعاد گاه و سنگر انقلابیون، ولایتمداران و اهل بصیرت است. عوض صدام رئیس رژیم بعثی عراق منافقان کوردل با انفجار بمب در نماز جمعه تهران چهارده نمازگزار را شهید و بیش از هشتاد نمازگزار را مجروح و زخمی کردند. امام جمعه تهران علیرغم انفجار بمب در نماز جمعه نماز را ادامه داد. مردم حاضر در نماز جمعه بدون ترس و وحشت صفوف نماز را مرتب و مستحکم تر کردند. در این واقعه برای صدام، منافقان و دیگر دشمنان جز روسیاهی چیزی نماند. بدانیم دشمنان همواره  از نمازهای جمعه می ترسند. لذا با تبلیغات منفی همواره تلاش می کنند نمازهای جمعه را کمرنگ کنند.  الحمد الله تاکنون موفق نشده و نخواهند شد. حضرت امام ( ره ) در باره این حادثه فرموده اند« من   قصه روز جمعه را آنطور که با شکوه، با نورانیت و با استقامت گذشت فراموش نمی کنم. آنطور که مردم با طمانینه با آن صداهایی که می آمد تزلزلی را در کسی ندیدم. آنوقت امام جمعه آنطور با طنین قوی صحبت کرد». آری سنگر نماز جمعه سنگر انقلاب است. حادثه کشتار نمازگزاران در نیوزیلند حکایت از آن دارد که دشمنان از مساجد و نمازهای جمعه می ترسند. چون نماز انسان را پایدار و مقاوم در برابر دشمن می کند. در زیارات حضرات معصومین علیهم صلوات الله  براین واقعیت شهادت می دهیم که شما همواره نماز را برپا داشتید. خوشا به حال شما نمازگزاران عزیز چون شما نیز با حضور در نماز جمعه از جمله برپا کنندگان نماز هستید.

خطیب جمعه زنجان در ادامه تصریح کرد: دشمن در دوران دفاع مقدس چون نتوانست در رویا رویی با رزمندگان ایران اسلامی در جبهه ها کاری از پیش ببرد لذا در بیست و پنجم اسفند ماه سال 66 اقدام به بمباران شیمیایی کرد. در این عمل ددمنشانه انسانهای بی گناه زیادی از زن و مرد را در حلبچه و سردشت کشت. اما مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر در مقابل این جنایت وحشیانه صدام لال شده مهر سکوت برلبان خود زدند. بیست ششم اسفند ماه امسال مصادف شده با سالروز میلاد خجسته جوان ترین امام معصوم یعنی آقا جواد الائمه علیه السلام. امامی که در هفت سالگی به امامت رسید و در بیست و پنج سالگی به شهادت رسید. ان شاءالله این میلاد بر همگان مخصوصا جوانان ایران اسلامی مبارک باشد. همچنین روز بیست وشش اسفند سالروز رحلت یادگار حضرت امام مرحوم حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی رضوان الله تعالی علیه در سال 73 است. می توان گفت این مرد بزرگ سرباز واقعی ولایت و سنگ صبور انقلاب و نظام اسلامی ایران بود. سیزده رجب سالروز ولادت با سعادت مولود کعبه، امیر بیان و مولای باتقوایان حضرت علی علیه السلام با اولین روز سال یکهزار و سیصد و نود هشت مصادف شده است. فقط عشق به امیر مومنان کافی نیست. علی دوستان بدانیم علی مظهر تجسم عینی عدالت و تقوا است. تجسم عینی بندگی و ساده زیستی است. تجسم عینی دلسوزی نسبت به نیازمندان است. مسئولین و ای کسانی که دست تان به دهان تان می رسد. اگر علی دوست هستید توجه داشته باشید  شرایط سخت اقتصادی و معیشتی اقتضا می کند نسبت به همدردی و رسیدگی به نیازمندان دقت بیشتری داشته باشیم. حداقل از چشم هم چشمی، از مانور اشرافیت، از مانور تجمل و اسراف پرهیز نماییم. بدانیم تنها چیزی که از ما به یادگار می ماند عمل صالح است.

 نماینده مقام معظم رهبری در استان با اشاره به انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: امام المسلمین مقام معظم رهبری ضمن قدردانی از نقاط قوت قوه قضائیه مبارزه جدی با فساد و همراهی با مظلومان را به عنوان تقویت بیشتر قوه قضائیه مورد تاکید قرار دادند. اما در باره اهداء عالی ترین نشان نظامی جمهوری اسلامی ایران یعنی مدال ذوالفقار به سردار سلیمانی را می توان به تشکر از جهاد و مجاهدت، تشکر از شهدا مخصوصا شهدای مدافع حرم، تشکر از خانواده های معزز شهدا، تشکر از حزب الله لبنان، تشکر از حشد الشعبی عراق، تشکر از حشدالوطنی سوریه، تشکر از سپاه فاطمیون افغانستان، تشکر از سپاه زینبیون پاکستان،  تشکر از تمام نیروهای سپاه قدس و همه کسانی تلقی نمودکه به فرماندهی این سردار رشید در مقابل دنیای استکبار در نمود جبهه تکفیری داعش و النصره مردانه و جوانمردانه ایستادند. جا دارد قدر دانی و تشکر نمایم از تمامی دست اندر کاران برگزار کننده مراسم شهدا در سالی که داریم پشت سر می گذاریم. زیرا برگزاری مراسم شهدا را برنامه ریزی شده، متمرکز، مطلوب و با حفظ کرامت شهدا برگزار کردند. بدانیم اقتدار و عزت امروز ما به برکت خون پاک شهدا حاصل گردیده است. لذا همه ما مدیون شهدا و خانواده های عزیز شهدا هستیم. مقام معظم رهبری در سخنی در باره تجلیل از شهدا فرموده اند« امروز هدف دشمنان از ضدیت با احیای یاد شهیدان مسدود کردن جاده پر افتخار شهادت و جلوگیری از تشویق آحاد جامعه به حرکت مجاهدانه است. یاد شهیدان باعث می شود روح جهاد و مجاهدت در جامعه تقویت شود». در پایان از نیروهای نظامی کشور خاصه سپاه پاسداران نیز باید قدردانی و تشکر کنم که در اجرای تاکید قرآنی در مقابل دشمن خود را مجهز کنید پرواز آزمایشی پنجاه فروند پهباد را با موفقیت کامل به معرض نمایش دوست و دشمن قرار دادند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید