امروز شنبه, 29 ارديبهشت 1403 - Sun 05 19 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه دوم فروردین ماه 1398

 

نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان این که ماه رجب بهترین فرصت برای کسب تقوا است خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت: در سال جدید از درگاه با عظمت خداوند که دگر گون کننده قلوب و ابصار است، که تدبیر کننده شبها و روزها است، که تغییر دهنده حالات است ؛ بخواهیم قلوب و ابصار ما،  شبها و روزهای ما و حالات مارا به بهترین ها تبیدل کند.   یک سال را سپری کردیم. یک سال از نقطه آغاز زندگی فاصله گرفتیم. یک ایستگاه به نقطه پایان زندگی نزدیک شدیم. با عظیم ترین سرمایه غیر قابل جایگزین یعنی عمر به آخرین ایستگاه زندگی یک ایستگاه نزدیکتر شدیم. بهتراست نسبت به یک سالی که سپری کردیم نگاهی عبرت آمیز داشته باشیم. عملکرد خودمان در سال گذشته مورد محاسبه قرار دهیم. به نقاط قوت و ضعف گفتاری، رفتاری، کرداری و اخلاقی سال سپری شده دقت بیشتری کنیم. عملکردهای نیک و پسندیده گفتاری، رفتاری، کرداری و اخلاقی سال گذشته را در سال جدید بیشتر تقویت کرده عملکرد بد و ناپسند سال قبل را در سال جدید مرتکب نشده و جبران کنیم. تلاش کنیم در سال جدید مصداق واقعی این تاکید حضرت امام رضا علیه السلام باشیم که فرموده اند« بهترین مردم آنانی هستند چون عملی صالح انجام دهند خدای را شکر می کنند. و چون عملی ناصالح انجام دهند از درگاه خداوند طلب مغفرت کرده اقدام به جبران می کنند». اگر تلاش ما در سال جدید مرتکب نشدن به عملکردها بد سال گذشته و جبران آنها باشد. و اگر تلاش ما بر تقویت بیشتر عملکردهای نیک و پسندیده سال قبل باشد مطمئن باشیم که مشمول استجابت دعای مخصوص تحویل سال شده ایم.

آیت الله خاتمی درتبیین مناسبتها سالروز رحلت شهادت گونه و مظلومانه نایبه زهرا سلام الله علیها و بانوی قهرمان کربلال زینب کبری سلام الله علیها را گرامی داشت و افزود: یکی از تاثیر گذار ترین افراد در برپا داشتن پرچم قیام کربلای حسینی خانم زینب کبری سلام الله علیها است. در دوم فروردین سال 42 عمال رژیم سفاک پهلوی با حمله به مدرسه فیضیه قم تعداد زیادی از طلاب را به شهادت رسانیدند. به دنبال این جنایت حکومت پهلوی حضرت امام ( ره ) در بیانیه ای فرمودند« دستگاه حاکمه با ارتکاب این جنایت خودرا رسوا و مفتضح ساخت. و ماهیت چنگیزی خود را به خوبی نشان داد. دستگاه جبار با دست زدن به این فاجعه شکست و نابودی خود را حتمی ساخت. و ما پیروزیم». در چنین روزی در سال 61 عملیات بزرگ فتح المبین در غرب دزفول آغاز شد. این عملیات یکی از موفقترین عملیاتها در بیرون راندن دشمن از خاک ایران اسلامی بود. دراین عملیات بزرگ دوهزار و پانصد کیلو متر مربع از خاک ایران که در اشغال بعثیهای عراقی بود باز پس گرفته و آزاد شد. با انجام این عملیات بود که جایگاه ایران در عرصه ایستادگی و دفاع ارتقاء یافت. در چنین روزی در سال 2004 روحانی مبارز و موسس جبهه مقاومت حماس شیخ احمد یاسین توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل دریک عملیات تروریستی به شهادت رسید. ترور وکشتار نمازگزاران در نیوزیلند را محکوم کرده از سکوت مرگبار رسانه های خبری دنیای غرب و اروپا در این رابطه اعلام انزجار و نفرت می کنیم. اگر دنیای استکباری غرب و اروپا سکوت در مقابل کشتار مسلمانان را برای خود قدرت می پندارند باید توجه داشته باشند که این عمل ننگین آنان نه تنها قدرت نیست بلکه انشاءالله موجب افول آنان همانند قدرت شرق خواهد بود.

امام جمعه زنجان در فراز دیگری از خطبه دوم تاکید کرد: افتتاح چهار فاز برداشت گاز در پارس جنوبی از جمله موفقیتهای بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب بود که اخیرا شاهد آن بودیم. زیرا با افتتاح این چهار فاز در سایه تلاش و مجاهدت جوانان مومن، انقلابی، دانا و توانا امروزایران اسلامی روزانه به صد میلیون متر مکعب افزایش برداشت گاز دست یافته است. اما پیام نوروزی امام المسلمین مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید در راستای اقتصاد مقاومتی است. برای تحقق رونق تولید در ایران اسلامی باید کشور با مدیریت جهادی اداره شود. به دانایی و توان جوانان مومن و انقلابی کشور باید توجه بیشتر شود. باید به توان و استعدادهای درون تکیه نموده به بیرون دل بسته نشود. تولید کالای مرغوب باید سرلوحه کار تولید کنندگان قرار گیرد. نکته آخر این که مقام معظم رهبری در جمع خبرگان رهبری فرمودند« ایران مقتدر امروز هم مانند آغاز انقلاب با تفاوتی کاملا معنا دار با چالشهای مستکبران رو برو است. اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمال بیگانه، یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و یا رسوا کردن لانه جاسوسی بود؛ امروز چالش برسر حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن نفوذ نا مشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمینهای اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته حزب الله و مقاومت در سراسر این منطقه است. اگر آن روز مشکل غرب جلوگیری از خرید تسلیحاتی ابتدایی برای ایران بود امروز مشکل او جلوگیری از انتقال سلاح های پیشرفته ایرانی به نیروی مقاومت است. اگر آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند ایرانی خود فروخته و یا با چند هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی و ملت ایران فائق آید امروز برای مقابله سیاسی و امنیتی با جمهوری اسلامی خود را محتاج یک ائتلاف بزرگ از ده ها دولت معاند یا مرعوب می داند. البته بازهم در رویارویی شکست می خورد. ایران به برکت انقلاب اکنون در جایگاهی متعالی و شایسته ملت ایران در چشم جهانیان و عبور کردن از بسی از گردنه های دشوار در مسائل اساسی خویش است».

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید