امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه مورخ 25 بهمن ماه 1398

نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و با گرامی داشت سالروز تولد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در حدیثی فرموده اند« اگر نیکیها، زیباییها و کمالات را بخواهیم در قالب شخصی تصور کنیم همانند دخترم فاطمه خواهد بود. هرچند فاطمه من از این هم اعظم تر است. همانا دخترم فاطمه از لحاظ عنصر وجودی، شرافت وکرامت از بهترین انسانهای روی زمین است». در شرافت و کرامت زهرای مرضیه سلام الله علیها همین بس که پیامبر وقتی طبق فرمان الهی برای مباهله با نصارای نجران می رفتند از بین همه زنان خانواده اش تنها دخترش را همراه خود می برند. و این یعنی آن که حضرت زهرا بر دیگر زنان از لحاظ شرافت برتر بودند. خداوند در قرآنش نمونه هایی را ذکر فرموده که مبین آن است که برخی از انسانها به واسطه برخورداری از ویژگیهایی  خاص به تنهایی خود یک امت محسوب می گردند. مثلا ابوالانبیاء حضرت ابراهیم خلیل  بخاطر ایمان، اعتقاد وتوحید محض بودن یک امت خوانده شده است. خداوند در قرآن با حضرت زهرا سلام الله علیها یازده زن دیگر را به خاطر برخورداری از ویژگی و صفتی خاص به عنوان زنان بزرگ معرفی فرموده است. حوا همسر حضرت آدم را مظهر توبه کننده واقعی برای رضای خدا، سارا همسر حضرت ابراهیم را مظهر قیام و عبادت برای رضای خدا، هاجر همسر حضرت ابراهیم را مظهر مهاجرت برای رضای خدا، رحمه همسرحضرت ایوب نبی را مظهر صبر و بردباری برای رضای خدا، یوکابد مادر حضرت موسی را مظهر تسلیم و توکل برای رضای خدا، صفورا دختر حضرت شعیب پیامبر را مظهرحیا برای رضای خدا، آسیه همسر فرعون را مظهر ایمان برای رضای خدا، الیسابات همسر ذکریای پیامبر را مظهرنیکی و خشوع برای رضای خدا،  هنا مادر حضرت مریم را مظهر صداقت و اخلاص برای رضای خدا، مریم مادر حضرت عیسی را مظهر عفت و پاکدامنی برای رضای خدا، حضرت خدیجه همسر پیامبر خاتم را مظهر ایثار و فداکاری و تقدم در ایمان برای رضای خدا معرفی کرده است.  خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها که دوازدهمین زن بزرگ معرفی شده در قرآن است خود به تنهایی همه صفات زنان بزرگ ذکر شده را دارا بود. لذا به عنوان مظهر و نماد همه زنان مومن و بزرگ عالم هستی معرفی شده است.

آیت الله خاتمی فتوای تاریخی حضرت امام ( ره ) در باره سلمان رشدی را درخور اهمیت و تامل دانست و افزود: وقتی جبهه استکبار برای مقابله با دین اسلام توطئه نوشتن کتاب موهن آیات شیطانی توسط سلمان رشدی کافر را عملی کرد. حضرت امام ( ره ) با صدور فتوایی تاریخی توطئه شوم و پلید جبهه استکبار را خنثی کرده به همه دشمنان مخصوصا دنیای استکبار فهماندند که هیچ مسلمانی در مقابل اهانت به مقدسات اسلامی نمی تواند و نباید ساکت بنشیند. در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بعضا روزهای حساس و سرنوشت سازی وجود دارد. از جمله این روزها می توان به قیام مردم قم در نوزده دیماه 1356، قیام مردم تبریز در اربعین شهدای قیام مردم قم در بیست و نهم بهمن ماه نام برد. که حادثه اول موتور محرکه انقلاب اسلامی در ایران شد. وحادثه دوم روند پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را اگر گفته شود ده سال جلو انداخت سخنی به گزافه نخواهد بود. مجددا و برای چندمین بار از حضور حماسی، هوشمندانه و با بصیرت امت اسلام مخصوصا  شما مردم شهر و استان زنجان در گرامی داشت و تکریم یاد و نام شهدای مقاومت مخصوصا سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمان از روز شهادت تا اربعین این شهدای بزرگوار و راه پیمایی بیست و دوم بهمن ماه سال جاری قدر دانی و تشکر می کنم. و حضرت امام ( ره ) چه زیبا در وصیت نامه خود فرموده اند« مردم عصر ما از مردم مدینه زمان پیغمبر و از مردم کوفه زمان امیر مومنان بهترند».

خطیب جمعه زنجان با اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: علیرغم همه سختیها، مشکلات و موانعی که دشمنان باهمه توان خود بر سر راه انقلاب و نظام اسلامی ایران در طول این چهل سال قرار دادند، و علیرغم همه مشکلاتی که بعضا در موارد اجرایی در کشور داشتیم، اولا شما ملت بصیر و آکاه هیچگاه در مقابل دشمن کوتاه نیامدید. ثانیا در خدمات و امکانات عمومی، در بهداشت و درمان در تامین مواد غذایی، در امور بیمه و تامین اجتماعی و دیگر ابعاد علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امتیازات و پیشرفت های چشمگیری حاصل گردیده که بیان همه آنها در مدت فرصتی که در اختیار داریم نمی گنجد. برای همه آنانی که صادقانه برای سربلندی انقلاب و نظام اسلامی ایران خدمت می کنند طلب جزای خیر از درگاه خداوند می کنیم. اما طبق تاکید مقام معظم رهبری همانطوری که به واسطه اقتدار و قدرت نظامی و بازدارندگی ما دشمن توان رویارویی با ما را ندارد، باید برای رهایی از عربده کشی های دشمن خاصه دنیای استکبار در دیگر زمینه ها مخصوصا زمینه اقتصادی  و سیاسی نیز طبق تاکید آمده در قرآن مجید به قدرت و اقتدار برسیم.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید