امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه مورخ 11 بهمن 98

نماینده مقام عظمای ولایت در استان و امام جمعه زنجان نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت: در آغاز خطبه های نماز جمعه قبل از هر سخن و مطلبی جا دارد صمیمانه از همه اعزه علمای بزرگوار، مبلغین، مادحین، هیات مذهبی، و مساجد متعدد در شهر و استان زنجان قدر دانی و تشکر نمایم. چون بحمدالله والمنه امسال نیز با شکوه بیشتر و با حضوری پررنگ تر هم فاطمیه اول و هم فاطمیه دوم را در سوگ شهادت جانگداز ام الائمه النجبا، عصمت کبری خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها عزاداری کردید. حضرت زهرا سلام الله علیها کوتاه ترین عمر را در دنیا داشتند. آنچه که تاکنون از فضایل خانم زهرای مرضیه از زبان مبارک پیامبر بزرگوار و دیگر حضرات معصومین علیهم صلوات الله شنیده ایم فقط شامل زندگی محدود خانم در این دنیا بوده است. عظمت و بزرگی مقام والای زهرای مرضیه در قیامت است که بر همگان روشن خواهد شد. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند« اولین کسی که وارد بهشت می شود دخترم فاطمه است». روایت مفصلی در این ارتباط وجود دارد که تلاش می کنم بطور مختصر و درحد فرصت در اختیار بعضی از محورهای این روایت را برایتان بیان کنم. ابن عباس از مولا علی علیه السلام نقل می کند که آن حضرت فرمودند« روزی پیغمبر اکرم بر ما وارد شدند. زهرا را  محزون و گریان دیدند. پرسیدند دخترم چرا محزون و گریانی؟ زهرا عرض کرد پدرجان به یاد روز محشر افتادم. می گویند از اولین تا آخرین انسانها در آنجا جمع می شوند در حالی که پوششی ندارند. این مسئله مرا ترسانده است. حزنم بخاطر این مسئله است. پیامبر فرمود این مطلب درست است. واقعا خوف انگیز است. اما جبرئیل برایم خبر آورد که اول کسی که در محشر حاضرخواهد شد من پیغمبر خواهم بود. بعد از من حضرت ابراهیم ابوالانبیاء و بعد از ابراهیم  شوهرت علی واردخواهند شد. بعد از ما سه نفر ترا برای حضور در محشر فرا خواهند خواند».

خطیب جمعه زنجان در باره نحوه حضور زهرای مرضیه سلام الله علیها در محشرافزود: پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله به دخترش فرمودند« دخترم حضرت اسرافیل بر مزارت آمده از طرف خداوند هفت قبه نور بر مزارت برپا می کند. بعد صدایت می کند که ای دختر حبیب خدا برای حضور در محشر قیام کن. چند دست لباس از زیور بهشتی را به تو می دهد. به امر خداوند ناقه ای از ناقه های بهشتی در اختیارت قرار می گیرد. به امر پروردگار هفتاد هزار ملک درحالی که پرچمهایی مزین به الله اکبر در دست دارند ترا همراهی خواهند کرد. بعد از کمی مادرت حضرت خدیجه با جمعی از ملایک،  بعد از مادرت مریم مادر حضرت عیسی با جمعی از ملایک، بعد از کمی آسیه همسر فرعون با جمعی از ملایک و در نهایت حوا همسر حضرت آدم با جمعی از ملایک به تو ملحق شده و ترا همراهی خواهند کرد. چون به عرصات محشر نزدیک شوی  از عرش الهی منادی خواهد گفت ای جمعیت حاضر در محشر سرهایتان را پایین آورده چشمهایتان را ببندید تا دختر پیامبر خاتم وارد محشر گردد. تو وارد شده بر جایگاهی که وسط صحرای محشر برپا کرده اند خواهی نشست. از طرف خداوند جبرائیل آمده ومی گوید یا فاطمه چه حاجتی داری؟ تو حسن و حسینت را طلب خواهی کرد. فرزندانت حسن و حسین در نزدت حاضر خواهند شد در حالی که از رگهای بریده فرزندت حسین خونی معطر جاری است. دخترم تو بادیدن فرزندانت حسن و حسین از خداوند خواهی خواست که حقت را از کسانی که به فرزندانت مخصوصا به حسینت ظلم کرده اند بگیرد. خداوند، جهنم و تمام ملایک الهی به خشم می آیند. و آتش جهنم تمام کسانی را که  فرزندت حسین را به قتل رسانیده و تمام کسانی را که باشنیدن این واقع به آن راضی شده اند را یک جا در بر می گیرد. بار دیگر از تو می پرسند خواسته دیگرت چیست؟ و تو خواهی گفت از خدا می خواهم شیعیان مرا بخاطر من ببخشاید. و خداوند شیعیانت را خواهد بخشید. باردیگر از تو می پرسند حاجت دیگرت چیست؟ و تو خواهی گفت از خداوند می خواهم شیعیان فرزندانم را نیز بخاطر من ببخشاید. و خداوند آنان را نیز خواهد بخشید.آنگاه به تو خواهند گفت ای فاطمه هرکسی که دست به دامان تو باشد بخشیدیم و با تو وارد بهشت خواهند شد. امت دیگر پیامبران با دیدن این صحنه خواهند گفت ای کاش ما نیز از فاطمیون بودیم».

امام جمعه زنجان در شرح و بیان مناسبتها با اشاره به ایام دهه مبارک فجر خاطر نشان کرد: در روزی مثل فردا دوازدهم بهمن ماه سال 1357 حضرت امام ( ره ) بعد از سالها مبارزه، زندان، تبعید و دوری از وطن به برکت حضور مردم در صحنه انقلاب، به برکت خون پاک شهیدان و دعای خیر پدران و مادران شهدا به وطن بازگشته بطور بی نظیری در تاریخ از سوی مردم ایران مورد استقبال قرار گرفتند. حضرت امام ( ره ) با ورود به ایران فرمودند« من آمده ام تا پیوند خدمتگزاری خود را به شما عرضه کنم. تا حیات دارم خدمتگزار همه هستم. خدمتگزار ملتهای اسلامی و خدمتگزار ملت بزرگ ایران هستم». و تاریخ به این گفتار صادقانه و خالصانه حضرت امام ( ره ) شهادت می دهد. حضرت امام با آمدنش به ایران برای ملت عزت به ارمغان آورد. یقینا این روز برای ما ایرانیان همواره یوم الله خواهد بود. مقام معظم رهبری فرموده اند« دهه فجر پیروزی قدرت امامت است. در این دهه همواره باید از رهبر کبیر انقلاب حضرت امام ( ره ) تجلیل نماییم. از آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی تکریم کنیم. و از خونهای پاک شهیدان انقلاب تعظیم شایسته بعمل آوریم».  در طول این چهل و یکسال گذشته دشمنان همواره تلاش کرده اند فروغ انقلاب اسلامی ایران و آرمانهای اصیل انقلاب را کم رنگ کنند. حضرت امام ( ره ) و اهداف آن حضرت را از یادها بیرون کنند. لذا لازم است دهه فجر را هر سال با شکوهتر و پررنگتر از گذشته گرامی بداریم. طبق تاکید مقام معظم رهبری جشن دهه فجر را باید همانند جشن نیمه شعبان برگزار شود.

آیت الله خاتمی حوادث اخیر رویداده در جهان اسلام را فوق العاده خواند و اظهار داشت: یکی از نقشه های استکبار برای شکستن جبهه مقاومت ایجاد داعش و دیگر گروه های تکفیری بود. چون توفیقی بدست نیاورد تصمیم گرفت جبهه مقاومت را که خط مقدمش سوریه، لبنان، عراق و سنگردار اصلی آن نیز ایران است بی دولت کند. چون وقتی جبهه مقاومت بی دولت و اوضاع به سامان نباشد اختلافات خود را نشان خواهد داد. دنیای استکبار به سرکردگی آمریکا با همکاری برخی کشورهای مرتجع عربی برای تامین امنیت اسرائیل غاصب ابتدا لبنان و بعد از لبنان عراق را نا امن کرد. تا در سایه این نا امنی بتواند نقش شوم و پلید خود  با نام معامله قرن را با اهدافی چون به فراموشی سپردن مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام و دنیا  در افکار عمومی، عادی کردن فرهنگ سازش با اسرائیل در میان اعراب و ایجاد اختلاف در بین اعراب اجرایی کند. اما باید بداند معامله قرن مانند تفس مصنوعی به میت دادن است. چون طبق تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند« اسرائلیها بیست و پنج سال آینده را نخواهند دید»، اسرائیل امروز مانند یک انسان در حال مردن است. اما با یاری خداوند و به برکت ایجاد وحدت بیشتر در جبهه مقاومت و رشد و بالندگی نیروهای مقاومت در فلسطین نخواهد توانست که به مقاصد شوم و پلید خود دست یابد. همان طوری که می دانید آمریکا در روزهای اخیر سه سیلی محکم از جبهه مقاومت خورده است. تشییع بی نظیر در تاریخ پیکرهای پاک شهدای جبهه مقاومت یعنی شهیدحاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان توسط میلیونها زن و مرد عراقی و ایرانی اولین سیلی محکم  برآمریکابود.  انهدام بزرگ ترین،  مجهز ترین و مستحکم ترین پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق با سیزده موشک توسط نیروهای مقتدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران  دومین سیلی محکم بر آمریکا بود. و قانونی کردن خروج نیروهای آمریکایی از عراق در مجلس آن کشور و بی نظیر ترین حضور مردمی در عراق برای اجرای مصوبه مجلس نیز سومین سیلی محکم بر آمریکا بود. ان شاءالله با عنایت پروردگار، به برکت خون مظلومان و هوشیاری رهبران جبهه مقاومت در ایران، لبنان سوریه و عراق  هرچه زودتر شاهد خروج کامل آمریکا از منطقه غرب آسیا باشم. در پایان تاکید می کنم همان طوری که مقام معظم رهبری فرموده اند مسئله انتخابات حق الناس است. لذا کاندیداها ی ثبت نام کننده شورای نگهبان در بررسی و تایید صلاحیتها، تایید شدگان در هنگام تبلیغات انتخاباتی، طرفداران کاندیداها در زمان تبلیغات و در حین و بعد از انتخابات، دست اندرکاران رای گیری و شمارش آرا و کاندیداهایی که رای لازم را کسب نمودند همه و همه باید حق الناس بودن مسئله انتخابات را کاملا رعایت کنند. مجددا تاکید می کنم طبق تاکید امام معصوم حق الناس از حق الله افضل تر و برتر است. 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید