امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه مورخ 4 بهمن 98

نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان انجام واجبات، ترک محرمات و رعایت حدود الهی در زندگی را راه نیل به تقوای الهی برشمرد و ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی گفت: زندگی و عمر کوتاه اما با برکت، پرمعنا، وارزشمند زهرای مرضیه سلام الله علیها همواره باید برای همه ما مدل و الگو در سبک زندگی دین دارانه و شرافت مندانه باشد. بیان مظلومیتها و مصائب حضرات معصومین علیهم صلوات الله خاصه خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها در مجالس عزاداریها برای عرض ارادت و ابراز دوستی ومحبت به آن بزرگواران بسیار خوب و ارزشمند است. چون قلب را صفا داده موجب نورانیت می شود. اما برای جهت دهی ارادت به حضرات معصومین مخصوصا حضرت زهرا سلام الله علیها لازم است با اهداف آن حضرت آشنا شویم.  علت مظلومیت آن حضرت را بشناسیم. بدانیم آن حضرت برای رسیدن به امور دنیا یا برای حمایت وپاسداری از دین اسلام و حریم امامت و ولایت کتک خوردند. قبلا هم گفته ام خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها  هرگز دوست نداشتند و نمی خواستند که صدایشان را نامحرمان جز در حد ضرورت بشنوند. اما چنین شخصیتی برای حفظ کیان اسلام و حریم امامت و ولایت مجبور می شود برای آن که سخنانش به گوش تمام مردم زمان و مردمان آینده تاریخ برسد، با حضور در جمع انبوه مردان و زنان مهاجر و انصار در مسجد با صدای بلند باآنان سخن بگوید. لذا دوخطبه یا سخنرانی بسیار ارزشمند مملو از پیام های حمایت از امامت و پاسداری از رسالت از آن حضرت در تاریخ ثبت شده و به یادگار مانده است. یکی از این دو خطبه را در مسجد مدینه خوانده و در آن از بیست و چهار آیه قرآنی به عنوان سند استدلال کرده است.  خطبه دیگر آن حضرت در جمع کثیری از بزرگان زنان مهاجر و انصار که به عیادت حضرت آمده بودند خوانده شده است. به اندازه زمان و وقت در اختیار فرازهایی از این خطبه خانم فاطمه سلام الله علیها را برایتان بیان می کنم. زنان مهاجر و انصار حاضر در مجلس از حضرت پرسیدند وضع بیماریت چگونه است و با آن چه می کنی؟ آن حضرت ستایش خداوند سبحان کرده بر پدرش درود فرستاد و سپس فرمودند« حالم به گونه ای است که از دنیای شما بسی بیزار و مردانتان را دشمن می دارم. حال و قالشان را آزموده و از آنچه کرده اند بسی ناخوشنودم. لذا آنان را به کناری نهاده ام. مردان شما در زمان رسول خدا شمشیر تیز و بران بودند. ولی پس از رحلت آن حضرت فرسوده شده اند. صاحبان اندیشه های تیره و نارسایند. نفرین ابد بر این مکاران و از رحمت حق دور باشند. وای برآنان. از چه رو تمرکز حق را در مرکز خود سبب نگشته و از این راه خلافت را از پایه های نبوت دور داشتند؟ واز سرایی که محل نزول جبرئیل بود به دیگر سرا برده و از ید قدرت کاردانان دنیا و دین خارج ساختند؟ به هوش بوده و بدانند زیانی بس بزرگ کرده اند. چه چیزی سبب گردید تا از ابوالحسن علی عیب جویی کنند؟ چون از قاطعیت ابوالحسن ترسیدند. از سازشکار نبودن ابوالحسن ترسیدند.  چون دریافتند که مهر و قهر ابوالحسن فقط برای رضای خداوند است. به جان خودم سوگند که نطفه این فتنه بسته شده است. و شتر این فتنه آبستن شده و به همین زودی خواهد زایید. اما از پستان این شتر فتنه به جای شیر خون و زهری خواهند دوشید که هلاک کننده است. و زمانی درخواهند یافت که راه باطل رفته و زیان کرده اندکه دیگر سودی برایشان نخواهد داشت».

آیت الله خاتمی در خطبه دوم تصرح کرد: طبق تاکید مقام معظم رهبری برای ایستادگی و مقاومت باید قوی شویم. پس تنها راه پیش پای ملت ایران قوی شدن است. اگر می خواهیم در غوغای سیاست دنیای کنونی قوی باشیم باید اثر گذار باشیم. نشانه اثرگذاری در عرصه های اقتدار جهانی قوی شدن طبق چهارچوب های مشخص شده در اسلام است.  در این راستا ابتدا باید به اقتدار فرهنگی دست یابیم. زیرا اقتدار فرهنگی زمینه ساز رسیدن به اقتدار در دیگر ابعاد می شود. اقتدار در مادیات بعد دیگر قوی شدن در عرصه های اقتدار  جهانی است. اقتدار در مادیات موجب می گردد تا تقسیم عدالت در جامعه اسلامی شیرین گردد. برای رسیدن به اقتدار مادی باید خود باور باشیم. دشمن همواره تلاش می کند بر ما القاء کند که توان ساخت تجهیزات نوین را نداریم. اگر نبود قدرت دفاع موشکی ما آیا دشمن برما حمله نمی کرد؟ و آیا ساخت موشک نمونه بارز از تجهیزات نوین نیست؟  بعد از خودباوری باید اعتماد به نفس داشته باشیم. اتکاء به درون و مایوس شدن از کمک دشمنان قدم دیگری در رسیدن به اقتدار مادی است. اقتدار ملی و اقتدار سیاسی ابعاد دیگری است که با خودشناسی و با اتحاد و همدلی حاصل می گردد. مطمئن باشیم با قوی شدن طبق معیارهای آمده در اسلام و با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری از یاری و نصرت الهی نیز برخوردار خواهیم بود. و با رعبی که خداوند در دل دشمنان خواهد انداخت یقینا دشمنان همواره از ما خواهند ترسید. اما در ارتباط با سپاه قدس همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند نیروهای سپاه قدس رزمندگان بدون مرزند. اولین قدم این رزمندگان بدون مرز حفاظت از کرامت مظلومین و مستضعفین در جای جای دنیای کنونی از هردین و نژادی که باشند می باشد. درپایان حرکت فیفا در سیاسی کردن مسئله ورزش را محکوم کرده امیدواریم مسئولین و دست اندر کاران و پیش کسوتان ورزش و مسئولین سیاست خارجه کشورتدبیری اتخاذ کنند که فیفا مجبور به عقب نشینی از موضع خود گردد. ضمنا بر استفاده بهینه از انرژی مخصوصا گاز را در این روزهای سرد زمستان تاکید می کنم. 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید