امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه مورخ 27 دیماه 98

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی سفارش و توصیه کرد و گفت: ایام  ایام حزن و اندوه شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشد. از لسان مبارک پیامبر بزرگوار اسلام، امیر مومنان و ائمه معصوم علیهم صلوات الله تعابیر ارزشمند و فوق العاده ای در رابطه با بانوی بزرگ اسلام زهرای مرضیه بیان شده است. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده اند« عزیز ترین انسان در بین همه مردم در نزد من دخترم فاطمه است. پدرش فدایش شود». هرچند عمر شریف خانم فاطمه زهرا بسیار کوتاه بود اما در چند محور دقیق و جامع می تواند مورد بررسی قرار گیرد. یک محور زندگی نه ساله آن حضرت در خانه پدر است. که همواره باید به عنوان دختر نمونه مورد توجه قرار گیرد. محور بعدی زندگی آن حضرت در خانه مولای با تقوایان، امیرمومنان علی علیه السلام به عنوان همسر می باشد. در این باب به این سخن امیر مومنان می توان اکتفاء کرد که درپاسخ به این سئوال که فاطمه را چگونه دیدی فرمودند« او بهترین نعمت برای یاری من در طاعت از پروردگار بوده است». بعد دیگر زندگی خانم فاطمه سلام الله علیها جایگاه مادری آن حضرت است. زیرا در دامن این مادر چهار فرزند بزرگ شده است که هر یک خود نقطه عطفی برای تاریخ بشریت است. فرزندانی که به تعبیر حضرت امام ( ره ) از ملک و ملکوت عالم بالاتر و برترند. بعد و محور اجتماعی و سیاسی زندگی خانم فاطمه سلام الله علیها نیز از ابعاد در خور توجه، تامل و دقت است. اگر شنیده ایم و یا گفته می شود که قامت این بانوی مجلله را حتی آفتاب هم ندیده است سخنی به گزاف نبوده و نخواهد بود. اما چنین شخصیت برجسته ای وقتی اسلام را در خطر می بیند، سنت پیامبر را در خطر می بیند، احکام قرآن را در حال تعطیل شدن می بیند لازم می بیند با حضور در مسجد پیامبر برای جمعیت انبوه از مهاجر و انصار و در حضور رجال غاصب و غافل با صدایی بلند خطبه غرایی را در حمایت از ولایت و امامت و در حمایت از اساس دین اسلام بیان کند. خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها در این مجلس مطالب بسیاری را بیان فرمودند. در پایان فریاد برآورد و فرمود« مهاجرین، انصار  بزرگان، روسا، نخبگان اصحاب پیغمبرمن اعلام خطر می کنم. من صدای آژیر خطر را به گوش شما می رسانم. غوغاگران سیاست این شما و این هم ریاست. بیایید و سوار شوید. دوترکه هم سوار شوید. اما بدانید برمرکب ریاستی که نشسته اید کمرش زخمی و پاهایش لنگ است. نه تنها بار امامت ومسئولیت اداره جامعه را به مقصد نخواهد رساند. بلکه خود نیز هلاک خواهد شد». بعد از بیست و پنج سال مهاجر و انصار متوجه شدند که متضرر شده اند. اما دیگر کار از کار گذشته بود. چون توسط صاحبان زر و زور و تزویر مسیر عوض شده بود. اسلام اشرافیت و التقاطی بر جامعه حاکم شده بود. هرچند صاحب حق یعنی مولا علی علیه السلام برسر کار آمد اما چون پایه ها خراب شده و افکار تغییر کرده بود لذا افکار بلند امیر مومنان آنچنان که باید در جامعه محقق نگردید.

خطیب جمعه زنجان از حضور آگاهانه و پرشکوه امت حزب الله زنجان در تشییع جنازه شهیده حادثه دردناک  هوا پیمای اکراینی قدر دانی و تشکر کرد و در بیان مناسبتها افزود: شصت و چهار سال قبل از این در سحرگاه روز بیست و هفتم دیماه که مصادف بود با سالروز شهادت خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها فدائیان اسلام به شهادت رسیدند. مقام معظم رهبری در باره شهدای فدائیان اسلام مخصوصا شهید نواب صفوی تعابیری چون شخصیت اسلام شناس، روشن فکر و مصلح اجتماعی، مبارز انقلابی و جهادی، معنویت گرا، اخلاق مدار با تقوا و مدیر راهبردی بکار برده اند. و در سخنی فرموده اند« آن کسی که در دوره جوانی من خیلی روی من اثر گذاشت در درجه اول مرحوم نواب صفوی بود. بعد هم امام ( ره ) خیلی روی من اثر گذاشت. البته پدر من در من اثر داشت. مادر من خیلی در من اثر داشت. من به مبارزه سیاسی به معنای حقیقی از زمان آمدن مرحوم نواب صفوی علاقه مند شدم. شهادت نواب صفوی هم غوغایی در دل جوانانی که اورا دیده و شناخته بودند به وجود آورد».  ایضا حضرت آقا در سال 1361 در سخنی فرمودند« عناصری که بنیه اصلی فکر اسلامی را در من پایه گذاری کرد سخنرانیهای آقای مطهری است. آقای مطهری متفکری ژرف اندیش،  پهلوان مبارزه با التقاط،  مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله، نادره زمان ما،  معلم بزرگی که برای دیروز و امروز و فردای کشور متفکری دین شناس، انسانی مومن و با اخلاص بودند». بیست و نهم دی ماه روز غزه است. غزه سرزمینی است که تعداد زیادی از فلسطینیان رانده شده از خانه و کاشانه خود توسط نیروهای اسرائیل غاصب در آنجا اردو زده اند. استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا تمام تلاشش این بوده و هست که فکر مبارزه با صهیونیزم غاصب اسرائیل را از سر فلسطینیان ساکن در اردوگاه ها از جمله غزه بیرون کنند. اما تاکنون موفق نشده اند. بدانیم اول کسی که در جهان اسلام مسئله فلسطین را مسئله اصلی جهان اسلام دانستند حضرت امام ( ره )بودند. بعد از حضرت امام مقام معظم رهبری نیز تاکنون بر این مهم تاکید داشته اند. اولین شخصیت برجسته ایران اسلامی که به تمامی نقاط فلسطین نشین از جمله به غزه سفر کرده از نزدیک با مبارزان فلسطینی در ارتباط بودند سردار سرافراز اسلام، فرمانده دلیر سپاه قدس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود. این شهید بزرگوار بود که به فلسطینیان مبارز تفهیم کرد که با اسرائیل باید با زبان خودش یعنی با اسلحه مبارزه کرد. می توان گفت که شهید سلیمانی مبارزان فلسطینی را زنده کرد. رهبر حماس در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی و هم رزمانش فرمود« این فرمانده شهید همه زندگی خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین به سر برد. من این فرمانده بزرگ شهید را شهیدقدس، شهیدقدس و شهیدقدس می دانم». 

آیت الله خاتمی با تاکید بر این سخن خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها که فرموده اند« خداوند جهاد را برای عزت مسلمین قرار داده است» اظهار داشت: مسلمانان اگر می خواهید عزیز باشید باید جهاد کنید. اگر جهاد نکنید و اگر در مقابل دشمن استقامت نکنید ذلیل خواهید شد. امروز دنیا هم نمی تواند مسئله فلسطین را به عنوان یک مسئله اصلی فراموش کند. اگر امروز نوار غزه به عنوان خواستگاه مقاومت و سمبل ایستادگی فلسطینیان مطرح است. اگر ارتش اسرائیلی که لشکر هفت کشور عربی را در شش روز شکست داد ولی در مقابل مبارزان فلسطینی در غزه بیش از چهل و هشت ساعت نتوانست مقاومت کند. برای آن است که مبارزان غزه ای تربیت شده سردار سربلند اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی می باشند. بارها و بارها شنیده ایم که  مقام معظم رهبری آمریکا را مسبب اصلی آشوب، فتنه و جنگ در منطقه معرفی کرده اند. معظم له به شرکت کنندگان کنفرانس وحدت اسلامی فرمودند« حضور آمریکا در منطقه ما جز شر و فساد هیچ اثری نداشته است. از وقتی که آمریکا پا در این منطقه گذاشته با خودش شر و فساد آورده است. هرجایی قدم می گذارد نا امنی است. جنگ داخلی است. کارهایی از قبیل ایجاد داعش است. اتحاد ملتها تنها راه مهار و شکست آمریکا است». می توان گفت این رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری ان شاءالله زمینه را برای خلاص شدن از شر آمریکا در منطقه فراهم کرده است. اخیرا شاهد تصمیم قاطعانه مسئولین عراق در قانونی کردن خروج آمریکا از عراق در مجلس عراق و برخورد مقتدرانه ایران اسلامی در انهدام پایگاه نظامی آمریکا در عین الاسد عراق در یک عملیات موشکی بودیم. درپایان عرض می کنم سقوط هواپیمای اکراینی در ایران حادثه ای بسیار تلخ بود. البته ابعاد سقوط هواپیمای اکراینی هنوز در تمام جهت مشخص نشده است. ان شاءالله به زودی کاملا مشخص خواهد شد. سپاه پاسداران نیرویی است که حضرت امام ( ره ) در سال 1358 در باره آنان فرمودند« من از سپاه راضی هستم. و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی گردد. اگر سپاه نبود کشور هم نبود». مقام معظم رهبری نیز در باره سپاه پاسداران فرموده اند« اینان کسانی هستند علیرغم همه انگیزه هایی که در دنیای مادی امروز وجود دارد لباس عفاف و تقوا پوشیده اند. به استقبال معنویات رفته اند. برای خدا قدم در میدان گذاشته اند. و هرجا هرچه از وجودشان لازم بود جانشان، سلامتی شان و حضورشان در میان خانواده که از نعمتهای خداوند است همه را تقدیم کرده اند». پس عزیزان مواظب باشیم در باره سپاه پاسداران این نیرویی که چهل سال جانانه و جوانمردانه برای عزت، استقلال و سربلندی ایران اسلامی خون داده است زود قضاوت نکنیم. 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید