امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه مورخ 20 دیماه 98

نماینده مقام عظمای ولایت در استان و امام جمعه زنجان نمازگزاران جمعه را به آن توصیه و سفارش کرد و در ادامه گفت: بدانیم از آثار و برکات رعایت تقوا عزت در دنیا و نجات در آخرت است. در چند روز اخیر در ایران، در جهان اسلام و حتی در خارج از جهان اسلام به طور بارز و به وضوح آثار و برکات رعایت تقوا را در مراسم تشییع پیکر پاک ومطهر سردار بزرگ اسلام  و انقلاب اسلامی ایران شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش و در گرامی داشت مقام شامخ این شهیدان  دیدیم که چگونه عزت مندانه برگزار شد. در معرفی و عظمت این شهید بزرگوار این مطلب از زبان مقام معظم رهبری، مراجع معظم تقلید، اهل عرفان و معرفت و بزرگان آشنا به دین و مکتب اسلام بسیار برجسته بود. آنجا که فرمودند رمزمحبوبیت، رمز مالک اشتر زمان شدن و رمز عزت شهید حاج قاسم سلیمانی در دنیا اخلاص در عمل او بود. وبارها شنیده ایم که در تعریف اخلاص در عمل گفته اند این که عمل را فقط و فقط برای رضای خدا انجام دهیم. از امام صادق علیه السلام پرسیدند دین چیست؟ و آن حضرت فرمودند« جوهره اصلی دین محبت به خداوند، محبت به پیامبر و اهل بیتش، محبت به اهل دین و دیانت و محبت به حق و حقیقت است». کسی که مصداق این سخن حضرت امام صادق علیه السلام باشد در مقابل از ظلم، از جنایت، از خیانت و از ریا تبری خواهد جست. چنین افرادی از غفلت، از روزمرگی و  از مشغول شدن به مشکلات زندگی دنیوی پرهیز می کنند. نمازگزاران عزیز پس تلاش کنیم اعمال ما فقط برای رضای خدا باشد. در قرآن شریف آمده است که وقتی شیطان از درگاه خداوند رانده شد از خداوند خواست تا روزقیامت به او مهلت دهد. خداوند خواسته اش را اجابت فرمودند. پس از اجابت درخواستش از جانب خداوند شیطان گفت خداوندا به عزتت قسم که همواره بندگانت را گمراه خواهم کرد. هرچند بندگان مخلص تو از شر من در امان خواهند بود. بدانیم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا روز شهادتش همواره در سنگر مبارزه با کفرجهانی، دنیای استکبار و صهیو نیزم و نوکران آنان در ایران حتی فراتر از مرزهای جغرافی ایران یعنی در جهان اسلام آن هم فقط برای جلب رضایت پروردگار تلاش و مجاهدت کرد. وجود مقدس حاتم الانبیا محمد صلی الله علیه وآله در سخنی فرموده اند« برای هرحقی حقیقتی است. و بنده به حقیقت اخلاص نرسد مگر آن گاه که دوست نداشته باشد در برابر کاری که برای خدا می کند تمجید و ستایش شود». ایضا پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله در سخنی دیگر در تعریف بنده مخلص فرموده اند« بنده مخلص کسی است که از غیر خدا چیزی را طلب نمی کند. وقتی خداوند به او ارزانی می دارد به آن راضی می گردد. مازاد آن چیزی را که خداوند به او ارزانی فرموده است در راه خدا انفاق می کند».  ایام شهادت بانوی بزرگ اسلام عصمت کبری است. حیفم می آید سخنی از آن حضرت برایتان بیان نکنم. آن حضرت در سخنی فرموده اند« هر کس عبادت خالصش را به سوی خدا بالا فرستد خداوند متعال برترین مصالحش را به سوی او پایین فرستد».
آیت الله خاتمی از حضور با شکوه مردم شهر و استان زنجان درگرامیداشت یاد و نام سردارشهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و هم رزمان شهیدش قدردانی و تشکر نمود و افزود: باید از مردم و مسئولین کشور عراق مخصوصا از نمایندگان مجلس این کشور که به اتفاق خروج آمریکا از عراق را تصویب کردند قدردانی وتشکر کنیم. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز صمیمانه قدردانی و تشکر می کنیم که در یک طرح سه فوریتی پنتاگون و ارتش آمریکا را به عنوان تروریست در مجلس تصویب کردند. از اقدام به موقع دولت و شورای امنیت ملی هم که پنجمین گام در مقابل عهد شکنی های آمریکا در مسئله برجام را برداشتند باید صمیمانه قدردانی و تشکر کنیم. باید به نیروهای پرتوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در یک اقدام به موقع و قاطعانه انتقام گرفتن از مسبب اصلی شهادت سردار بزرگ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را بنا به تعبیر مقام معظم رهبری با یک سیلی آغاز کرد دست مریزاد بگوییم. این کار بزرگ سپاه پاسدران ستودنی است. چون بعد از جنگ حهانی دوم اولین  نیروی نظامی که با جرئت پایگاه نظامی آمریکا را مورد هدف قراد داده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. با این کار سپاه پاسداران هیمنه و هیبت آمریکا در دنیا شکسته شد. برخی کوته فکران سرسپرده این سئوال را مطرح می کنند که سردار سلیمانی در سوریه و عراق چه می کرد؟ در پاسخ این خودفروحتگان باید گفت آمریکا در غرب خاورمیانه و در عراق و سوریه چه می کند. در ثانی اگر سردار شهید سلیمانی و هم رزمانش با داعش این گروه خبیث و پلید دست پرورده آمریکا در سوریه و عراق نمی جنگیدند بنا به تاکید مقام معظم رهبری با داعش ما باید در خیابانهای تهران می جنگیدیم. پس طبق تاکید مقام معظم رهبری همواره باید دشمن را خوب بشناسیم. از نقشه های دشمن باید آگاهی داشته باشیم. راه مقابله بادشمن و روش تضعیف دشمن را باید بدانیم. با زمان مقابله بادشمن و مقدار مقابله با آن آشنایی کامل داشته باشیم. مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم فرمودند« سردار سلیمانی شجاعت و تدبیر را با هم داشت. من این مطلب را بارها به رجال سیاسی گفته ام. ویژگی مهم حاج قاسم این بود در مسائل داخلی اهل حزب و جناح و این گونه تقسیم بندیها نبود. اما به شدت انقلابی بود. پایبند به خط نورانی و مبارک امام بود. انقلاب و انقلابی گری خط قرمز او بود. حاج قاسم واقعا ذوب در انقلاب بود». درپایان انتظار این است که ان شاءالله آمریکا به طور کامل از منطقه غرب آسیا خارج شود. امنیت منطقه غرب خاورمیانه به دست مردم منطقه و توسط خود آنان تامین گردد.  

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید