امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه هفدهم آذر ماه 1396

حضرت آیت الله خاتمی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان با توصیه و سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: انبیاء الهی برای دعوت ما انسانها به رعایت تقوای الهی آمده اند.  زیرا با رعایت تقوا انصاف وعدالت درتمام شئون جامعه رعایت شده جلو ظلم گرفته خواهد شد. بارعایت تقوا جنایت و آدم کشی وجهه قانونی بخود نخواهد گرفت. با رعایت تقوا جامعه جامعه ای عدالت پرور، ایستا و سربلند خواهد شد. جامعه ای که در آن تقوا رعایت نگردد جامعه ای مرده و پر از ظلم و جنایت خواهد بود. یکی از رسالتهای اساسی همه انبیاء الهی مبارزه با ظلم و ایجاد عدالت در جامعه بوده است. انبیاء طبق تاکید آمده در قرآن کریم با برنامه ودلیل بین و روشنی در قالب کتاب آمده اند تا بشریت را به برپایی عدل و داد هدایت کنند.  جنایتی در هفتاد سال پیش توسط دنیای استکبار به سرکردگی انگلستان در قبله اول مسلمانان یعنی قدس شریف پایه گذاری شده مورد حمایت قرار گرفت. وآن جنایت این بود که عده ای صهیونیست با حمایت دنیای استکبار به سرکردگی انگلیس در هفتاد سال پیش با ظلم و جنایت وصف ناشدنی بیش از سه میلیون مردمی را که در فلسطین زندگی می کردند از شهر و دیار خود آواره دنیا کرده سرزمینشان را اشغال کردند.  امروزه این جنایت تحت حمایت شیطان بزرگ آمریکایی که به چیزی غیر از زر و زور نمی اندیشد و به هیچ اصولی از اصول اخلاقی و حقوق بشری قائل نیست قرار گرفته است. اخیرا دیدیم که آمریکا بر اثر بی تفاوتی، بی عرضگی وناتوانی سران حکومتهای کشورهای عرب بظاهر مسلمان برای تحقق نقشه شوم ودیرینه خود قدس شریف را به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب به رسمیت شناخته است. درمقابل این خباثت آمریکا و صهیونیست کافی بود سران کشورهای عرب برای پشیمان کردن آمریکا از این تصمیم شوم و حمایت از فلسطینیان اولا سفیران خود را از آمریکا احضار می کردند. ثانیا فقط تهدید می کردند که به آمریکا و اسرائیل نفت نخواهیم فروخت. این کار را نکردند که هیچ بلکه مفتی اعظم عربستان ضمن تروریست خواندن حماس و حزب الله لبنان فتوا می دهد که جنگ با یهود حرام است.

خطیب جمعه زنجان در ادامه تاکید کرد: بنا به قول سید حسن نصرالله این رهبر شجاع شیعیان لبنان وقتی صهیونیستها با حمایت آمریکا به مقدس ترین مکان جهان اسلام یعنی بیت المقدس حرمتی قائل نبوده به آن تجاوز کردند چگونه سران بی غیرت کشورهای عربی انتظار دارند که برای شهرهای کشورشان وکاخهای ریاستشان حرمتی قائل شوند. انصافا سخن بحقی است اما طبق تاکید آمده در قرآن شریف برای گوش مردگان بظاهر زنده ای که برای ریاست چند روزه دنیوی هر حقی را زیرپای خود می گذارند اثر گذار نخواهد بود.  طبق روایات آمده در کتب اهل سنت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده اند« هم ظالمان و هم یاری کنندگان ظالمان اهل آتش خواهند بود. هرکس با آگاهی ظالمی را کمک کند از دین اسلام خارج شده است». آیا سکوت مسلمانان کشورهای عربی مخصوصا سران این کشورها در مقابل نقشه شوم و پلید آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی و صهیونیستی اسرائیل و داشتن مراودات سیاسی با آمریکا و اسرائیل نمونه بارز کمک به ظالمان نیست؟ اما بدانند طبق فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله هرکس ظالمی را یاری کند خداوندآن ظالم براو مسلط خواهد نمود. نمونه های بارزی این سخن پیامبر را در تاریخ داریم . دنیا دید چگونه خداوند آمریکای جنایتکار و صهیونیست را بر رئیس رژیم بعثی عراق صدام حسین، بر رئیس رژیم لیبی معمرقذافی و رئیس رژیم مصر حسنی مبارک که با تمام توان نوکری آمریکا را کرده از اسرائیل حمایت می کردند برآنان مسلط کرده با ذلت هرچه تمام تر توسط اربابان خود از اریکه قدرت و ریاست به زیر افکنده شدند. حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند« هم ظالم ، هم کسی که ظالم را یاری می کند و هم کسی که باسکوت در مقابل ظلم ظالم عمل ظالم را تایید می کند هرسه در معصیت و گناه یکی هستند».  امام المسلمین مقام معظم رهبری اخیرا خطاب به مهمانان شرکت کننده در کنفرانس اسلامی و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران فرمودند« این اسارتهارا پیغمبر اکرم از دست مردم باز می کند. این اسارتها چیست؟ این اسارتها اسارت ظلم قدرتها است. اسارت استکبار مستکبرین است. وجود اختلاف طبقاتی است. اشرافیتهای ظالمانه و متکبرانه است. پیغمبر با این اسارتها مبارزه کرد. ملتها می توانند همین راه را ادامه داده مبارزه کنند. استقامت در میدان جنگ یک جور است. و استقامت در میدان جنگ سیاسی یک جور دیگر است. اگر ملتها و زبدگان میدان جنگ و اراده استقامت لازم را داشته باشند و استقامت را فراموش نکنند قطعا پیروزی نصیب خواهد شد».

امام جمعه زنجان در بیان مناسبتها هجدهم آذر سالروز شهادت خلبان حماسه ساز شهید احمدکشوری را مورد توجه قرار داد وتصریح کرد: در هجدهم آذر ماه سال 1370 اتفاق مهمی در مجامع بین المللی رخ داد که ملت بزرگ ایران به نتیجه اسقامت هشت ساله خود در دفاع مقدس رسیدند. و آن اتفاق بزرگ این بود که سازمان ملل متحد رژیم بعثی عراق را آغاز گر جنگ با ایران اعلام کرد. می توان گفت طبق تاکید حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در نهج البلاغه چون خداوند در ما صداقت و حقانیت را دید اولا نصرت و یاری خود را شامل حالمان کرد . ثانیا دشمنان مارا خوار و زبون گردانید. در نوزدهم آذر ماه سال 63 حضرت امام ( ره ) فرمان تشکیل شورای انقلاب فرهنگی کشور را صادر فرمودند. این نهاد همواره مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده و هست. معظم له در سخنی خطاب به اعضای شورای انقلاب فرهنگی فرموده اند« شمادر قرارگاه مقدم فرماندهی هستید. عقبه فکری شما در مراکز دانشگاهی و حوزوی و دبیر خانه خودتان باید محور همه این مراکز باشد. خط مقدم شما عبارت است از دولت، مجلس و حتی مجمع تشخیص مصلحت ودستگاه قضایی و دستگاه های دیگری که در کشور هستند. اینها بازوان اجرایی شما هستند. گسترش و نفوذ فرهنگ اسلامی در جامعه از اصلی ترین وظایف شما است. پاک سازی و تزکیه محیط های علمی و فرهنگی جامعه، ایجاد تحول در دانشگاه ها و مراکز فرهنگی و هنری بر اساس فرهنگ اسلام، نشر افکار و آثار فرهنگی انقلاب اسلامی در جامعه، حفظ، احیا و معرفی آثار اسلامی وعلمی از دیگر رسالتهای شورای انقلاب فرهنگی در کشور می باشد».

نماینده رهبری در استان با اشاره به روز جهانی حقوق بشر اظهار داشت: قانون حمایت از حقوق بشر در سازمان ملل متحد به تصویب رسید. قانونی که امروزه ابزاردست ابر قدرتها شده است. زیرا می بینیم این همه جنایتی که در یمن ، در جنوب لبنان  در فلسطین ودر دیگر نقاط دنیا خاصه در دنیای اسلام علیه بشریت صورت می گیرد مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند. می توان گفت که این مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر بودند که با همکاری نوکران حلقه به گوش خود در منطقه یعنی عربستان و قطر گروه های تکفیری صهیونیستی داعش و النصره را برای جنایت علیه مسلمانان ایجاد و برنامه ریزی کرده بودند برای تامین امنیت اسرائیل تا بیست سال به مسلمان کشی ادامه دهند. اما با یاری خداوند و مجاهدت نیروهای مقاومت این نقشه پلید و شوم دنیای استکبار نقش برآب شده با رسوایی کامل شکست خوردند. در پایان جا دارد صمیمانه از مردم ولایتمدار ، عالم دوست و شهید پرور زنجان برای تکریم از عالم ربانی ، معلم اخلاق و استاد حوزه های علمیه مرحوم حجت الاسلام علوی با حضور پرشور در مراسم تشییع و ترحیم آن مرحوم قدردانی و تشکر کنم. شما حقا مصداق واقعی این سخن پیامبر اکرم هستید آنجا که فرمودند« هرکس عالمی را تکریم کند مرا تکریم نموده است». 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید