امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


بیانات در خطبه های نماز جمعه سوم آذر 96

اگر پیروان و مومنین از پیامبر اکرم به عنوان اشرف الانبیاو ائمه معصومین علیهم صلوات الله درخواست می کردند که آنان را موعظه کنند ، همگی به اتفاق بر رعایت تقوای الهی تاکید می فرمودند. لذا خودم و تک تک شما نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می کنم.

نماینده مقام عظمای ولایت در استان وامام جمعه زنجان با بیان این مطلب درنماز جمعه، سالروز شهادت امام یازدهم حضرت امام حسن عسگری علیه السلام را به محضر فرزند برومندش حضرت امام زمان ( عج )، نایب امام زمان مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، همه محبان و دلدادگان پیامبر و اهل بیت مطهرآن حضرت و نمازگزاران جمعه تسلیت گفت و تاکید کرد: ادب اقتضاء می کند که در خطبه اول نمازمطالبی را در باره حضرت امام عسگری علیه السلام بیان کنم. امام عسگری در مدت عمر کوتاه بیست و هشت ساله خود دوران سختی را پشت سر گذاردند. زیرا دوران امامت شش ساله اش با حکومت سه خلیفه نالایق و خون ریز عباسی مصادف بود. اما علیرغم خفقان ایجاد شده توسط خلفای عیاش عباسی امام عسگری در پاسداری از قرآن وسنت پیامبر بسیار موفق بودند. زیرا آن حضرت در راستای پاسداری از قرآن و سنت پیامبر با تربیت قریب به یکصد شاگردتوانمند و تقویت سازمان وکالتی بنا نهاده شده از جانب حضرت امام هادی علیه السلام در امر ترویج وگسترش احکام دین اسلام گامهای موثری برداشتند. در روایت است که عده ای از اصحاب از محضر امام عسگری خواستند برای آنان توصیه هایی داشته باشند. حضرت امام عسگری علیه السلام فرمودند« شمارا به رعایت تقوای الهی توصیه می کنم. زیرا در قرآن تاکید شده است هرکس با تقوا باشد جایگاهش بهشت است.  در دین خود اهل ورع باشید. یعنی ضمن دوری و اجتناب از گناهان و معاصی بین و آشکار از ارتکاب به شبهات نیز دوری نمایید. در زندگی خود برای رضای خداوند تلاش کنید.  یعنی اینکه هرکس در هر جایگاهی که هست وظیفه خود را درست و کامل انجام دهد. درسخن گفتن راست گفتار باشید.  زیرا طبق تاکید آمده از جانب علی علیه السلام دروغ گفتن خوب نیست اگر چه به شوخی باشد.  امانت دار بوده ادای امانت کنید هرچند امانت از جانب انسانهای فاجر و فاسق باشد.  سجده های خود را طولانی کنید. زیرا طبق تاکید آمده از جانب پیغمبر صلی الله علیه وآله نزدیک ترین حالت انسان به خداوند سجده است.  با همسایگان خود خوش رفتار باشید. تمام مطالبی را که برایتان گفتم  همان مطالبی هستند که از جانب حضرت محمد صلی الله علیه وآله آمده است.  در اجتماعات مسلمین حاضرشوید.  در تشییع جنازه مسلمین شرکت کنید.  به عیادت مریضان بروید. حقوق اطرافیان خود را رعایت کنید. بدانید اگر از شما کسی از این صفات برخوردار باشد خواهند گفت که فلانی شیعه اهل بیت است.  با تقوا باشید. برای ما اهل بیت رسول خدا مایه زینت باشید.  برای ما مایه سرافکندگی نباشید. با نیکی کردن به دیگران محبت آنان را به سوی ما جلب کنید. از انجام اعمال زشت و ناپسند دوری کنید. خدا را زیاد یاد کنید.  زیاد به یاد مردن باشید. زیاد قرآن تلاوت کنید. بر پیغمبر خدا زیاد صلوات بفرستید».

آیت الله خاتمی در بیان مناسبتها سالروز تشکیل بسیج مستضعفین را مورد توجه قرار داد وافزود: پیش بینی حضرت امام ( ره ) نسبت به حفظ انقلاب ونظام اسلامی در ایران موجب گردید تا حضرت امام فرمان تشکیل نهادهایی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهادسازندگی، دادگاه های انقلاب اسلامی، کمیته امداد حضرت امام، بنیادشهید و بسیج مستضعفین را صادر کند که بعدها ضمن ارایه خدمت به قشر محروم جامعه، حفظ و پاسداری از ارزشهای انقلاب در مقابل توطئه های دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بایستند. در هفته گذشته دیدگاه ها و نقطه نظرات امام المسلمین مقام معظم رهبری رادر رابطه با بسیج بیان کردم. این هفته یکی دو نکته از بیانات معظم له را در این رابطه بیان می کنم. ایشان فرموده اند« می توان بسیج را به حق مکتبی ترین و مردمی ترین نیروی مقاومت جهانی نامید. بسیج برای جوانان شورآفرین،  برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین است. پایه اصلی کار بسیجی اخلاص است. گمنام از جمله تعبیراتی است که امام درباره بسیج فرموده اند. یعنی اینکه بسیجی به دنبال نام ونشان نیست. و این یعنی که مهر و محبت برای رضای خدا و بغض و عداوت نیز برای رضای خدا». مقام معظم رهبری در ملاقات اخیر با بسیجیان کشور فرمودند« دشمن خصومت خود را از هرطرف تشدید کرده تا مقاومت برخواسته از تفکر انقلابی و اسلامی را در منطقه نابود کند. اما جوانان و مردان مومن وپر استقامت با دفع غده سرطانی داعش تکفیری دشمنان را به زانو درآوردند و مفهوم ما می توانیم را بار دیگر برای همه اثبات کردند. اگر انقلاب اسلامی بسیج را نداشت با نقیصه و خلاء بزرگی مواجه بود». برای تمامی بسیجیان فعال در تمامی بخشهای نظام جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت می کنیم.

خطیب جمعه زنجان نهم ربیع الاول آغازین روز از امامت حضرت ولی عصر ( عج ) عید بزرگ خواند و در رابطه با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:  این نیرو نیز همانند سایر نیروهای نظامی و انتظامی از ماموریت خاصی برخوردار است. حفاظت از استقلال بیش از سه هزار کیلومتر مرز آبی جمهوری اسلامی ایران از جمله وظایف و ماموریتهای نیروی دریایی است. واین نیرو با تمامی تجهیزات در اختیار و با تمام توان امروزه به عنوان چشمان بیدار و هوشیار مشغول پاسداری از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنی دشمنان است. نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس نیز کارهای ماندگاری را انجام داد که از جمله این کارهای ماندگار می توان از عملیات مروارید که حماسه آفرینی نیروی دریایی در مقابله و ایستادگی در مقابل نیروهای متجاوزآمریکایی در سال 67 بود نام برد. یاد شهیدان نیروی دریایی را گرامی داشته برای نیروهای توانمند این نیرو آرزوی موفقیت می کنیم. هشتم آذرماه یادآور سالروز آزادی شهر بوستان و چزابه از اشغال نیروهای بعث عراق در سال 60است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. و این روز مصادف با روز جهانی همبستگی با ملت مظلوم فلسطین است.

نماینده رهبری نظام در استان ملاقات شرکت کنندگان در مجمع محبان اهلبیت با مقام معظم رهبری را درخور توجه دانست و اظهار داشت: مقام معظم رهیری در این دیدار مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام خواند فرمود« کلید غلبه بر دشمنان اسلام مسئله فلسطین است. زیرا جبهه کفر و استکبار و صهیونیزم با غصب کشور اسلامی آن را به پایگاهی برای ایجاد اخلال درامنیت کشورهای منطقه تبدیل کرده است. باید با غده سرطانی اسرائیل مبارزه کرد».  درپایان به دونکته اشاره می کنم. ابتدا از همراهی، همدردی و همدلی ملت بزرگ و سرافراز ایران با آسیب دیدگان حادثه تلخ و مصیبت بار زلزله استان کرمانشاه قدردانی و تشکر می کنم. همانطوری که در هفته گذشته هم تاکید کردم بهترین راه کمک به آسیب دیدگان در صورت فراهم نبودن زمینه خرید وسایل و تجهیزات نو کمک نقدی می باشد. هرچند بنا به تاکید مقام معظم رهبری چنین حوادثی به ظاهر غمبار است اما می تواند زمینه ساز فرصتهایی نیز باشد. لازم است با تدبیری مناسب جهت آبادانی بیشتر گامهای بلند و مستحکمی برداشته شود. لذا امید واریم مناطق زلزله زده با مساعدتهای دولتمردان ویاری توده مردم به ویژه همت بلتد خود اهالی منطقه زلزله زده بهتر از قبل ساخته شود. ثانیا خدای بزرگ را بخاطر داشتن ملتی همیشه حاضر در صحنه، بصیر و ولایتمدار شاکریم. می توان گفت که شما مردم پایتخت شور و شعور حسینی در استقبال از پیکر مطهر شهید مدافع حرم سردار خیر الله صمدی،  درشب وداع با پیکر مطهر آن شهید، تشییع آن شهید بزرگوار و مراسم ختم ایشان سنگ تمام گذاشته بودید. از تک تک شما قدردانی و تشکر می کنم.  رویتان سفید باد.  خداوند به شما پاداش نیک عنایت فرمایدانشاءالله. نکته درخور توجه این است که زمان شهادت این شهید مدافع حرم مصادف شد با خبر بسیار مسرت بخش و شادی آفرین پیروزی جبهه مقاومت بر نیروهای تکفیری داعش . مقام معظم رهبری در پاسخ به پیام تبریک سردار بزرگ اسلام سردار سلیمانی تاکید فرمودند« به شما تبریک می گویم . با این حال تاکید می کنم که از کید دشمن غفلت نشود.آنانی که با سرمایه گذاری سنگین این توطئه شوم را تدارک دیده بودند آرام نخواهند نشست. سعی خواهند کرد آن را در بخشی دیگر از این منطقه ویا به شکل دیگر دوباره به جریان بیندازند. حفظ انگیزه حفظ هوشیاری، حفظ وحدت، زدودن هر پسماندخطر ناک، کار فرهنگی بصیرت افزا و آمادگی همه جانبه نباید فراموش شود». 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید