امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در 5 خرداد 96

ازکسب تقوای الهی در قرآن مجید به عنوان بزرگترین و مهمترین دستاورد ماه مبارک رمضان تاکید شده است . پس خودم و تک تک شما نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می کنم .

این مطلب را نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد و گفت : شکر گزار درگاه خداوندیم که توفیق درک ماه مبارک رمضان در سال جاری را به ما عنایت فرمود . امروز آخرین جمعه ماه شعبان المعظم است . لذا خطبه های امروز با استفاده از خطبه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در آخرین جمعه ماه شعبان بیان خواهد شد . امیر بیان مولا حضرت علی علیه السلام فرموده اند « در آخرین جمعه ماه شعبان پیغمبر برای ما اینگونه خطبه خواندند آی انسانها بدانید که به تحقیق ماه بزرگ خداوند به شما نزدیک می شود . ماهی که با خود برکت ، رحمت و مغفرت به ارمغان خواهد آورد . ماهی که در نزد خداوند از همه ماه ها افضل تر است . ماهی که روزهای آن از افضل ترین ایام است . ماهی که شبهای آن از افضل ترین شبها است . و این ماه ماه بزرگی است . بشارت باد بر شما انسانها که به مهمانی خداوند دعوت شده اید . ماهی که در آن شما انسانها مورد تکریم خداوند قرار گرفته اید . بدانید که هر نفس شما روزه داران در این ماه تسبیح خداوند است . خواب شما روزه داران در این ماه عبادت است . و عمل شما روزه داران در این ماه مورد قبول درگاه خداوند خواهد بود . و دعای شما روزه داران در این ماه مستجاب خواهد بود . پس از درگاه خداوند با نیات صادقه و با قلبهای پاک و با اطمینان مسئلت کنید . بدانید بد بخت آن انسانی است که در این ماه از برکت ، رحمت و مغفرت الهی بی بهره باشد . سعی کنید در این ماه به نیازمندان صدقه بدهید . در این ماه بزرگان خود را گرامی بدارید . بر کوچکترهای خود در این ماه با مهربانی و عطوفت رفتار کنید  . در این ماه حتی با گفتن یک سلام صله ارحام بجا آورید . در این ماه زبان خود را حفظ کنید . در این ماه از چشمان خود مواظبت کنید . در این ماه از گوشهای خود مراقبت کنید . در این ماه رحم و حمایت از فقرا مخصوصا ایتام را فراموش نکنید . در این ماه بابت گناهان به درگاه خداوند توبه کنید . و دستان خود را در این ماه برای دعا کردن خاصه در هنگام نماز به درگاه خداوند بلند کنید » .

آیت الله خاتمی در بیان مناسبتها با تاکید به اینکه طلایی ترین فرصت برای کسب تقوا ماه مبارک رمضان است افزود : بر اساس تقویم فردا ششم خرداد ماه اول ماه مبارک رمضان است . البته حدود یکصد و پنجاه گروه استهلال امروز غروب رویت هلال ماه رمضان را رصد خواهند کرد که در صورت رویت هلال ماه رمضان از طریق رسانه ملی اعلام خواهد شد . در غیر این صورت فردا آخر ماه شعبان خواهد بود . اما هفتم خرداد ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان سالروز افتتاح ادوار نه گانه مجلس شورای اسلامی اعلام شده است . در قانون اساسی قدرت اداره کشور بعد از مقام رهبری در بین سه قوه تقسیم شده است . قانون گذاری به قوه مقننه ، رفع اختلافات و خصومات و اجرای عدالت در جامعه به قوه قضائیه و امور جاری و مدیریت در صنعت ، اقتصاد و آموزش به قوه مجریه واگذار شده است . دهم خرداد روز جهانی بدون دخانیات است . دخانیاتی که همگان کم و بیش از مضرات و خطرات آن آشنایی دارند .

امام جمعه زنجان با فصل الخطاب خواندن فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد : اقتضای ولایتمداری این است که بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری اما و اگری گفته نشود . معظم له فرمودند « شنبه روز مهربانی و بردباری است » . خوشا به حال آنانی که شنیدند و تبعیت کردند .  قبل از انتخابات فرموده بودند « روز جمعه هر فردی رای بیاورد برنده اصلی انتخابات ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران هستند » . بعد از انتخابات فرمودند «  جشن حماسی دیروز بار دیگر گوهر درخشان عزم وارده ملی را در برابر چشم جهانیان به جلوه در آورد . مشارکت گسترده و پر شور شما و هجوم مشتاقانه به مراکز رای گیری و تشکیل صفهای طولانی برای رسیدن به صندوقهای رای در همه جای کشور از همه قشرهای اجتماعی نشانه ای آشکار از استحکام پایه های مردم سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار تبارک و تعالی بود . ایران و ایرانی را در آزمون میدان عمل سرافراز و روسفید کرد . دیروز با این حضور متراکم و افکندن بیش از چهل میلیون برگه رای در صندوقها نصاب تازه ای در انتخابات ریاست جمهوری پدید آمد . و پیشرفت روز افزون ملت را در عرصه حضور و بروز قدرتمندانه نشان داد . ایران اسلامی بار دیگر بد خواهان وکین ورزان و حسودان را عقب نشانید و دل دوستان و تحسین کنندگان خود را لبریز از شادی و افتخار کرد . پیروز انتخابات دیروز شما مردم ایرانید . پیروز انتخابات دیروز نظام جمهوری اسلامی است که به رغم توطئه ها و تلاش دشمنان توانسته است اعتماد این ملت بزرگ را بطور فزاینده جلب کند و در هر دوره درخشش تازه ای نشان دهد » . 

نماینده رهبری در استان اظهار داشت :  چهار مسئله مشارکت حد اکثری مردم در انتخابات ، رقابت کاندیداهای ریاست جمهوری  مسئله تامین امنیت انتخابات و برگزاری سالم انتخابات هائز اهمیت بود . رقابت دیگر باید به رفاقت تبدیل شود . ادبیات دوره رقابت باید تعطیل شود . باید برای برطرف کردن مشکلات ، حفظ منافع ملی ، اقتدار سیاسی و پیاده کردن شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که از جانب رهبری نظام به عنوان خط کلی نظام مطرح گردیده است دست در دست هم دهیم و برای ساختن ایرانی آباد و آزاد و مقتدر تلاش کنیم ان شاءالله . حواسمان باید جمع باشد . زیرا در اوج انتخابات ما رئیس جمهور آمریکا که غیر از تجارت به چیز دیگری فکر نمی کند و کشورش را مهد دمکراسی ، ضد تروریزم وطرفدار حقوق بشر می داند بجای محکوم کردن جنایات عربستان در یمن و بحرین ، برای پیشگیری از قدرت ایران اسلامی و در راستای ایران هراسی برای تامین امنیت اسرائیل چهارصد و هشتاد میلیارد دلار تجهیزات جنگی به عربستانی که خود مهد تروریست پروری است فروخت . جالب است بدانید روزنامه های خود آمریکا اخیرا این مطالب را نوشته اند « ترامپ بدان امروز ایران قدرتمند غیر قابل شکست است . ایران بزرگتر از آن است که ترامپ بتواند آن را منزوی کند » .  حضرت امام ( ره ) در سی و چند سال پیش در باره آمریکا فرمودند « آمریکا نمی خواهد منطقه آرام باشد . آمریکا هر جا بتواند خودش دخالت می کند . ما تا آخر عمر علیه دولت آمریکا مبارزه می کنیم . و تا آن را بجایش ننشانیم و دستش را از منطقه کوتاه نکنیم و به تمام مبارزان راه آزادی کمک نکنیم تا آنها را شکست دهند و خود مردم ایران سرنوشت خود را بدست گیرند از پای نمی نشینیم » . درپایان مجددا از تمامی ناظران ، مجریان و تامین کنندگان امنیت انتخابات قدر دانی و تشکر می کنم . ضمنا جادارد از نیروهای زحمتکش شهرداری برای پاکسازی شهر از پوستر های تبلیغاتی صمیمانه قدر دانی و تشکر کنم . همچنین جادارد کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر حتی اگر شده با یک بیانیه تقدیراز کارگران زحمتکش شهرداری که شبانه روز زحمت کشیدند قدردانی نمایند . 

قبل از خطبه ها سردار کرمی فرمانده سپاه انصار المهدی استان زنجان با گرامی داشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت : جنگ را ابر قدرتها و در راس آنها آمریکا با هدف یکسره کردن کار ایران اسلامی از طریق رژیم بعثی عراق به انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند . در روزهای آغازین جنگ بیش از پانزده هزار کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی به اشغال نیروهای متجاوز رژیم بعث عراق در آمد . اما با تدبیر حضرت امام  ( ره ) و با مجاهدت ارتش جمهوری اسلامی  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ورود مردم به صحنه دفاع مقدس در قالب نیروهای بسیج مناطق عملیاتی عمدتا آزاد گردید . اما خرمشهر و بعضی مناطق دیگر هنوز در اشغال دشمن بود . خرمشهر برای هر دوطرف حساس و حیاتی بود . با توجه به اینکه آزاد سازی خرمشهر از جمله مطالبات مردم ایران اسلامی و از خواسته های قلبی حضرت امام بود لذا آزاد سازی آن در دستور کار رزمندگان اسلام قرار گرفت . علیرغم سخت بودن آزاد سازی خرمشهر به واسطه موانع سخت و غیر قابل نفوذ طبیعی و موانع ساخت دشمن در اطرافش سرانجام این شهر در سایه مجاهدتها و نبرد های جانانه رزمندگان ایران اسلامی در سوم خرداد ماه سال 61 باعملیات بسیار موفق الی بیت المقدس آزاد گردید .

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد : بدانیم که جنگ تمام شده ولی دفاع مقدس همچنان باقی است . مقام معظم رهبری در سال گذشته فرمودند « خرمشهرها در پیش است » پیام این سخن مقام معظم رهبری این است که بدانیم دشمن از اهداف شوم خود دست بر نداشته است . دشمن امروز در فکر نفوذ برای از بین بردن ایمان ، اعتقاد ، باورهای دینی و روحیه جهاد و شهادت درمردم است . امروز دشمن جایگاه ولایت فقیه را هدف قرار داده است . امروز دشمن ارزشهای دینی و ارزشهای انقلابی ما را هدف قرار داده است . خرمشهرهایی را که مقام معظم رهبری بر آنها تاکید می کنند ایمان و اعتقادات و باورهای دینی مردم ، روحیه جهاد و شهادت در مردم ، فرهنگ عاشورایی در مردم وجامعه و ارزشهای دینی و انقلابی مردم است که مورد هدف دشمن قرار گرفته است . پس بر همه ما فرض است که همواره به هشدارهای مقام معظم رهبری توجه داشته و کاملا مواظب توطئه های دشمن باشیم .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید