امروز سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 - Tue 04 23 2024

منو


خطبه های نماز جمعه زنجان در 22 اردیبهشت 96

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان با گفتن تبریک ولادت با سعادت آخرین ذخیره الهی در زمین حضرت ولی عصر امام زمان ( عج ) نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کرد و گفت : خداوند برای هدایت انسانها  دو زمینه بارز و مشخص هدایت  فراهم فرموده است . یکی از این زمینه ها وجود پیامبر باطنی است که همان فطرت توحیدی و عقل انسان ها است . اگر انسان درست از عقل خود استفاده کرده تحت تاثیر امیال و غرایز نفسانی و شهوانی قرار نگیرد می تواند اهل تشخیص بوده و خدا جو گردد . البته فطرت توحیدی و عقل انسان برای حرکت اصولی جهت رسیدن به خداوند به زمینه دیگری از هدایت که همانا وجود پیامبران ظاهری می باشد هم نیاز دارد . زیرا فطرت توحیدی و عقل انسانها بعضا به بن بستهایی می رسد که برای رهایی از این بن بست ها نیاز به هدایت پیامبران ظاهری دارد . خداوند برای کمک به اندیشه ، فکر و عقل انسانهایکصد و بیست و چهار هزار پیامبر مبعوث فرموده است . این پیامبران آمدند تا برای انسانها خطرات پیروی از هوای نفس و  فواید قرار گرفتن در صراط مستقیم را تبیین وانسانها را در مقابله با طغیان ، مقابله با هوای نفس و مقابله با هوس برای رسیدن به رستگاری یاری نمایند . می توان گفت که هیچ یک از پیامبران علیرغم تمام تلاش و کوشش به علت داشتن معاندینی چون زر داران ، زورداران و اهل تزویرنتوانستند ماموریت خود را کاملا انجام داده واهداف خود را تحقق بخشند .  لذا هر پیامبری طبق تاکید آمده در قرآن شریف امتش را به آمدن نجات دهنده نهایی انسانها از ظلم و ستم زرداران ، زورداران و اهل تزویر یعنی حضرت ولی عصر ( عج ) که کامل کننده آرزوها و اهداف پیامبران خواهد بود و با آمدنش تاریخ بشریت پایان خوشی خواهد گرفت  بشارت داده اند . آری فرزندی از نسل آخرین پیامبرالهی خواهد آمد تا جهان بشریت را از عدل و داد سرشار گرداند . 

آیت الله خاتمی در ادامه افزود : در کتب ادیان مختلف آمده است که در پایان تاریخ شخصی خواهد آمد که انسانها را نجات خواهد داد . و او ایستا است و قیام خواهد کرد . خداوند در قرآن شریفش فرموده اند « و ما بعد از تورات در زبور داود نوشتیم و در کتب انبیاء سلف وعده دادیم که البته بندگان نیکو کار من ملک زمین را وارث و متصرف خواهند شد . و دین اسلام بر همه تفکرات و ادیان حاکم خواهد شد  » . خاتم الانبیاء محمد مصطفی صلی الله علیه و آله فرموده اند « بدانید که این وعده حتمی است . اگر از عمر دنیا فقط یک روز مانده باشد خداوند آن روز را بقدری طولانی خواهد کرد تا فرزند من که همنام من است و لقبش هم عین لقب من است ظهور کند و روی زمین را از عدل و داد پر خواهد کرد » . شخصی از حاضران درمحضر رسول الله پرسید ای پیامبر خدا آن فرزندت را که فرمودی در پایان تاریخ خواهد آمد و همنام و هم لقب تو است از نسل چه کسی خواهد بود ؟ پیامبر اکرم دستان آقا امام حسین علیه السلام را بلند کرده فرمودند از نسل حسینم خواهد بود . بدانیم که آقا ولی عصر ( عج ) بر اعمال ما ناظر است . هفته ای دوبار پرونده اعمال مارا مورد بررسی قرار می دهند . متاسفانه پرونده اعمال بعضی از ما ها موجب ناراحتی آقا ولی عصر ( عج ) می گردد . پس مواظب اعمال و رفتار خود باشیم . زمانی را که در آن قرار داریم بسیار حساس است . در تحلیلها دقت شود تا خدای ناکرده تخریب کسی صورت نگیرد . زحمتهای کشیده شده و خدمات صورت گرفته افراد انکار نگردد . به انسانها وعده داده شده که در سایه حکومت مهدوی ثروت روی زمین عادلانه بین انسانها توزیع خواهد گردید . به انسانها وعده داده شده که در سایه حکومت مهدوی در پایان تاریخ دنیا در آسایش کامل قرار خواهد گرفت . به انسانها وعده داده شده که در سایه حکومت مهدوی گرگ و گوسفند در کنار هم خواهند بود . به انسانها وعده داده شده که در سایه حکومت مهدوی مسلمانان به عزت حقیقی دست خواهند یافت . به انسانها وعده داده شده که در سایه حکومت مهدوی قوانین و بدعتهای جاهلی ریشه کن و نابود خواهد شد . به انسانها وعده داده شده که در سایه حکومت مهدوی حسد و حرص از بین خواهد رفت . به انسانها وعده داده شده کهدر سایه حکومت مهدوی کسی به فکر زر اندوزی نخواهد بود . به انسانها وعده داده شده کهدر سایه حکومت مهدوی هیچ انسانی مظلوم واقع نمی گردد . به انسانها وعده داده شده در سایه حکومت مهدوی بر روی زمین خرابه ای باقی نخواهد ماند و همه خرابیها آباد خواهند شد . به انسانها وعده داده شده که در سایه حکومت مهدوی اخلاق انسانها به کرامت خواهد رسید .

خطیب جمعه زنجان در بیان مناسبتها با گرامی داشت روز سربازان گمنام آقا ولی عصر ( عج ) نعمت امنیت را نعمتی بزرگ خواند و تاکید کرد : چند عامل موجب شده تا امروز ایران اسلامی نسبت به اوضاع کشورهای همسایه امن ترین کشور باشد . یکی از این عوامل اعتقادعمومی به امامت و ولایت است . عامل دیگر حضور همه جانبه و همیشگی مردم در صحنه است . مجاهدتهای خاموش عوامل امنیتی کشور علی الخصوص سربازان گمنام از دیگر عوامل تاثیر گذار برخورداری ایران اسلامی از امنیت کامل است . مقام معظم رهبری در باره سربازان گمنام فرموده اند « امام علیرغم آن سابقه که با مسائل اطلاعات نداشتند اما چقدر نسبت به این مسئله اهتمام داشتند . آنقدر امام برای وزارت اطلاعات و مسئولان آن اهمیت قائل می شدند حرف آنان را ملاک می دانستند . من نمونه آن را برای هیچ دستگاهی ندیده ام . وزارت اطلاعات در حقیقت یک پایگاه عظیم مبارزه و جهاد است »  حضرت امام ( ره ) در این باره فرموده اند « برادران مشغول در جبهه اطلاعات سربازان گمنام هستند . سرباز گمنام امام زمان حقیقتا همین گونه است . شما در جبهه ای در گیر هستید به هیچ وجه خطر و توطئه و زحمت مجاهداتش از جبهه نظامی کمتر نیست . شما از افتخارات و هیجانات ظاهری و تعریف و تمجیدهایی که معمولا در کار نظامی وجود دارد چشم پوشیده اید  و در این سنگر زحمت می کشید . خداوند انشاءالله همه شمارا حفظ کند » . امیر مومنان علیه السلام فرمایند « در یک جامعه بالاترین و شیرین ترین نعمت نعمت امنیت است » . جا دارد از این عزیزان که شبانه روز در خنثی کردن انواع توطئه های دشمنان تلاش می کنند صمیمانه قدر دانی و تشکر گردد .

امام جمعه زنجان با ذکر این نکته که آمریکا در ایران خدایی می کرد خاطر نشان نمود : آمریکا برای اینکه مستشارانش در ایران از هر نظر در امنیت کامل باشند در مجلس شورای ملی رژیم پهلوی قانونی را با عنوان قانون کاپیتولاسیون تصویب کرد . در این قانون آمده بود که ایران حق برخورد با مجرمان آمریکایی در ایران را ندارد . حضرت امام ( ره ) ضمن اعتراض به تصویب این قانون فرمودند « تمام مستشاران آمریکا با خانواده هایشان و کارمندهای فنیشان با کارمندان اداریشان با خدمه شان با هرکسی که به آنان بستگی دارد از هر جنایتی که در ایران بکنند مصون هستند . اگر یک  خادم آمریکایی یک آشپز آمریکایی مرجع تقلید شمارا در وسط بازار ترور کند ، زیرپا منکوب کند پلیس ایران حق ندارد جلو اورا بگیرد . دادگاه های ایران حق ندارند او را محاکمه کنند . باید به آمریکا برود و در آنجا اربابها تکلیف را معین کنند . ملت ایران را از سگهای آمریکا پست تر کردند . اگر چنانچه یک ایرانی  سگ آمریکایی را زیر بگیرد از او بازخواست می کنند . اما اگر شاه ایران را یک سگ آمریکایی گاز بگیرد حق بازخواست ندارند . اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایران را زیر بگیرد ، مرجع ایران را زیر بگیرد ، بزرگترین مقامها را زیر بگیرد هیچ کس حق اعتراض ندارد » . خوشبختانه در بیست و سوم اردی بهشت ماه سال 1358 این قانون ظالمانه استعماری ملقا شد . همانطوری که قانون تنباکو در ایران در بیست و چهارم اردی بهشت ماه سال 1270  با فتوای مجاهد بزرگ حضرت آیت الله مبرزای شیرازی ملقا گردید . در پایان در باب انتخابات خواهشم از کاندیداهای ریاست جمهوری این است که از طرفداران خود بخواهند که نسبت به رقبا بد اخلاقی نکنند . و طبق تاکید ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری مردم برای اعلام اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران به دنیا به ویژه دشمنان حضورحداکثری پای صندوقهای رای داشته باشند . بدانیم همانطوری که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند دشمن سه هدف را دنبال می کند . هدف کوتاه مدت دشمن این است که امنیت را از کشور بگیرند . هدف میان مدت دشمن فلج کردن اقتصاد کشور است . و سومین هدف دشمن براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است .

قبل از خطبه ها مدیر کل  بنیاد بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود استان زنجان با گرامی داشت خجسته میلاد آقا امام زمان ( عج ) گفت : طبق فرموده حضرت امام صادق علیه السلام بالاترین اعمال امت من انتظار فرج آقا ولی عصر ( عج ) است . یک منتظر واقعی کسی است که به خداوند ایمان آورده و اعمال صالح انجام دهد . پس از خدا بخواهیم توفیق اطاعت از اوامر خود، پیامبرش و جانشینان پیامبرش را روزی ما گرداند . خدایا ما را از زمینه های معصیت دور فرما . خدایا نیت صادق به ما عطا فرما . خدایا مارا در شناخت بین حرام و حلال یاری فرما . خدایا برما راه هدایت و استقامت در این راه را عنایت فرما . 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید