امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه 25 فروردین 96

ماه رجب راکه یکی از طلایی ترین فرصتها برای کسب تقوا است به معنایی اصب گفته اند . و اصب به باران بسیار شدید یا رگبار گفته می شود . با این تعریف می توان گفت که رحمت الهی در ماه رجب همانند رگبار به سوی بندگان نازل می شود . پس خوشا به حال کسانی که از لحظات این ماه حد اکثر بهره را برای کسب رحمتهای الهی می برند .

این مطلب را نماینده ولی امر مسلمین در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه عنوان کرد و با توصیه و تاکید نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت : با توجه به اینکه شهادت مظلومانه باب الحوائج حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام را پیش رو داریم در این خطبه مطالبی در باره زندگانی آن حضرت محضر شما نمازگزاران عرضه می دارم . یکی از سخت ترین و دشوار ترین دوران امامت امامان معصوم دوره امامت این امام همام است . در بیست سالگی پس از شهادت پدر بزرگوارش آقا امام صادق علیه السلام توسط منصور دوانقی از خلفای عباسی به امامت رسیدند . دوران امامت امام هفتم ده سال در زمان خلافت جور منصور دوانقی ، ده سال در زمان خلافت جور مهدی عباسی ، یک سال در زمان خلافت هادی عباسی و پانزده سال هم در زمان خلافت جور و ستم هارون عباسی معروف به هارون الرشید بوده است . هارون الرشید به نقل از مورخین از همه خلفای عباسی سفاک ترو خون ریزتر بوده است . ولی در حقه بازی معلم شیطان بود . زیرا سیاست وی به گونه ای بود که با پنبه سر می برید . اگر گفته می شود که دوران امامت امام هفتم علیه السلام سخت بوده است برای این است که آن حضرت با تمام وجود در مقابل انحراف وظلم و ستم خلفای جور ایستاد .

آیت الله خاتمی در ادامه افزود : دومحور از زندگی این امام بزرگوار خیلی برجسته است . محور اول همان وظیفه امامت یعنی پاسداری از قرآن و پاسداری از سنت پیامبر است . وظیفه امام در این محور سعی و تلاش برای هدایت و ارشاد و روشنگری مسلمین خاصه محبین به اهل بیت و تبیین معارف و حقایق دینی برای آنان است . در این راستا علیرغم همه دشواریها و همه سختگیریها توسط خلفای جور عباسی حضرت امام موسی الکاظم علیه السلام به احسن وجه ایفای وظیفه فرمودند . محور دوم مبارزه با ظلم و ستم ، ایستادگی در مقابل طاغوت و ایستادگی در مقابل انواع توطئه ها و طرفندهای بنی عباس مخصوصا هارون عباسی است . حضرت امام هفتم مصداق واقعی  « اشداءعلی الکفار و رحماءبینهم » بودند . و بخاطر وجود همین روحیه در امام هفتم بود که آن حضرت همواره به دستور خلفای جور از این زندان به آن زندان در بند بود . در تاریخ آمده است که روزی هارون الرشید با گرفتن قیافه آشتی جویانه امام هفتم را احضار و از آن حضرت خواستند تا در باره باغ فدک با امام مصالحه کند . هارون از حضرت موسی بن جعفر علیه السلام خواست تا حد و حدودی را که از اهل بیت در اختیاردارد معین نماید تا عودت دهد . امام فرمودند اگر حد را مشخص کنم عودت نمی دهی . هارون گفت عودت می دهم شما معین فرمایید . پس از سه بار اصرار هارون حضرت امام فرمودند حدودی را که قرار است عودت دهی اول کوه احد است . دوم سیف البحر (  شمال حجاز ) است . سومین حد عریش مصر است . چهارمین حد دومه الجندل است .  در این هنگام هارون عصبانی شده گفت پس برای ما چه می ماند ؟ و دستور داد حضرت امام علیه السلام را به زندان ببرند .

خطیب جمعه زنجان در بیان مناسبتها ضمن قدردانی از تمام معتکفین و کسانی که در فراهم کردن زمینه اعتکاف و خدمت به معتکفین نقش داشتند خاطر نشان کرد : بیست هشتم فروردین ماه یاد آور یکی از روزهای ننگین در تاریخ حیات سیاسی آمریکا و غده سرطانی اسرائیل است . زیرا در چنین روزی در سال رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس عبدالعزیز رنتیسی توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل ترور شده به شهادت رسید . جالب اینجا است که آمریکایی که فریاد طرفداری از حقوق بشرش گوش جهانیان را کر کرده و دم از مبارزه با تروریسم می زند در حالی که خود تروریست پرور است ، آمریکایی که  مبارزه با تروریست را بهانه ای برای جنایت کردن در دنیا قرار داداه و شاهد جنایاتش در عراق ، سوریه ، یمن ، افغانستان و... هستیم  ؛ در قبال این جنایت حق را به تروریست داده و اعلام می کند که دولت اسرائیل از خود دفاع کرده است . روز بیست نهم فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است . در خصوص عملکرد و نقش ارتش در نظام جمهوری اسلامی امیر مظهری فرمانده محترم تیپ زرهی ارتش جمهوری اسلامی مستقر دراستان  زنجان قبل از خطبه ها یک سیر تاریخی بسیار روشنی از خدمات ارتش که به تعبیر امام المسلمین که فرمودند امروز ارتش کلمه طیبه است بیان فرمودند . با توجه به فرصت در دست عرض می کنم کلا نیروهای نظامی و مسلح مظهر قدرت یک مملکت هستند . در یکهزار چهارصد سال پیش حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام برای مالک اشتر نوشتند « بدان که نیروهای نظامی قلعه محکمی برای مردم و زینت ولایات است » . امروز در نظام جمهوری اسلامی ایران ارتش ، سپاه پاسداران ، نیروهای بسیجی و نیروهای انتظامی به عنوان قلعه مستحکم کشور و ملت در مقابل تجاوزات و توطئه های متعدد دشمنان است . امروز نیروهای نظامی و انتظامی ایران اسلامی با برخورداری از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی با اقتدار کامل آماده دفاع از استقلال ، تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور هستند .

نماینده مقام معظم رهبری در استان فرمایشات رهبری عزیز نظام در اولین روز سال جاری در جوار مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج علیه السلام را در خور اهمیت دانست و اظهار داشت : طبق تاکید معظم له یکی از مشکلات اساسی ایران اسلامی که دشمن نیز به آن متوجه شده است امروزه مسئله اقتصاد است . امام المسلمین در این باره فرمودند « اگر ما بخواهیم مشکل رکود اقتصادی را حل کنیم  ، مشکل تولید داخلی را حل کنیم ، مسئله بیکاری در جامعه را حل کنیم ، بخواهیم گرانی را مهار کنیم علاج همه اینها در مجموعه اقتصاد مقاومتی گنجانیده شده است . اقتصاد مقاومتی شامل همه اینها است . می شود با اقتصاد مقاومتی به جنگ بیکاری رفت . می شود به جنگ رکود رفت . می شود گرانی را مهار کرد . می شود در مقابل تهدیدهای دشمن ایستاد . می شود فرصتهای بسیاری را برای کشور ایجاد کرد . و از فرصتها استفاده کرد . شرطش این است که برای اقتصاد مقاومتی کارو تلاش انجام گیرد . مسئولین و مردم  باید زمینه رونق تولید داخلی را فراهم کنند . یکی از زمینه های رونق تولید داخلی حمایت از واحدهای متوسط و کوچک با برطرف کردن موانع و مشکلات موجود بر سر راه و خرید و استفاده از تولیدات داخلی است  . دشمن تلاش می کند با استفاده از تاکتیکهای جنگ روانی در مسئولان ضعف و تزلزل ایجاد کند . واین روحیه را القا کند که نمی شود و نمی توانیم » .

قبل از خطبه ها فرمانده تیپ زرهی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در استان زنجان با گرامی داشت روز ارتش گفت : دشمنان انقلاب اسلامی از همان آغازین روزهای پیروزی انقلاب چون ارتش را در مقابل خود دیدند لذا با تبلیغات گسترده مبنی براینکه ارتش ارتشی طاغوتی است شعار انحلال ارتش را سر دادند . اما حضرت امام ( ره ) که به نیات پلید آنان پی برد با صدور این فرمان « روز بیست و نهم فروردین ماه روزارتش اعلام می شود . ارتش محترم در این روز با تمامی سازوبرگ به رژه بپردازند . ملت موظفند از ارتش استقبال کنند . و احترام برادرانه از آنان بنمایند . اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است . و ملت شریف لازم است پشتیبانی خود از آن را اعلام نمایند . اکنون مخالفت با ارتش اسلام که نگهبان مرزها است جایز نیست ».  با این فرمان حضرت امام ( ره )  توطئه های دشمنان و ضد اقلابیون نقش برآب شد . این فرمان امام خون تازه ای در رگهای ارتش جاری کرد بطوری که ارتشیان برای حفظ و حراست از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران مصمم تر شدند . مصمم و جدیت ارتشیان هم در مبارزه با گروهکهای ضد انقلاب و هم در دوران جنگ تحمیلی به عینه مشاهده گردید .

امیر مظهری با بیان عملکرد بخشهای چهار گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی تاکید کرد : امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیروی از اوامر مقام معظم رهبری فرماندهی معظم کل قوا با تولید پیشرفته ترین سازوبرگهای نظامی در داخل خود را از وابسته بودن به بیگانگان در تامین سلاح هاو جنگ افزارها رها ساخته و به خود کفایی رسیده است . امروز نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام قدرت و با اقتدار کامل برا ی کوچکترین تعدی دشمنان به ایران اسلامی آماده دفاع می باشند .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید