امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه 18 فروردین 96

حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی معظم فقیه در استان و امام جمعه زنجان با توصیه و تاکید نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت : در تمام ادیان آسمانی  مخصوصا در دین پیامبران ابراهیمی و پیامبران اولوالعزم این وعده داده شده است که پایان تاریخبشریت پایانی خوش ، پایانی امید وار کننده ، پایانی عدالت محور وپایانی دین مدار خواهد بود . بر این واقعیت مهم در آیات متعدد قرآن مجید نیز تاکید شده است . خداوند در آیه 55 سوره مبارکه نور فرموده است « خدا برای کسانی که ایمان آورده و از عمل صالح برخوردارند زمینه حاکمیت دین ، حاکمیت منطق ، حاکمیت اخلاق و حاکمیت عدالت در زمین را فراهم می کند . کما اینکه خداوند قبل از شما برای کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح داشتند مکنت داده وزمینه قدرت حاکمیت و خلافت بر زمین را برایشان فراهم کرد . پس فقط خدا را بندگی کرده و برای خدا شریک قائل نشوید » . در کتاب عهدین نوشته شده که « در پایان تاریخ بشریت سلطنت دنیا  به فرزند سید خلایق دوجهان پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله تمام شود . او کسی است که برکوه های مشرق و مغرب حکم می راند . و فرشتگان الهی کارکنانش خواهند بود . جن و انس در خدمت او باشند . و دین خداوند زنده و در نهایت یک دین شود . و نام او ایستاده است » . و ایضا در کتاب عهدین آمده است « پس از خرابی دنیا پادشاهی در آخرالزمان پیدا شود که پیشوای خلایق باشد . و تمام عالم را گرفته و به دین خود درآورد . و همه را از مومن و کافر بشناسد . و هرچه از خدا خواهد برآورده خواهد شد » . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمایند « اگر از عمر دنیا نمانده باشد مگر یک روز خداوند آن یک روز را بقدری طولانی می کند تا فردی از فرزندان من که همنام و هم لقب من است ظهور کرده و دنیا را از عدالت سرشار گرداند . و این در حالی است که ظلم بر دنیا حاکم است » . از ابو سعید خدری که از اصحاب پیامبر است نقل شده است که روزی در باره حضرت مهدی ( عج ) سئوال شد . پیامبر فرمودند « مهدی از عترت من است . مهدی از اهل بیت من است . و او در آخرالزمان ظهور خواهد کرد . و مردمان گروه گروه با میل و رغبت به او خواهند گروید . تمامی ادیان و مکاتب در برابر دین و منطق او تسلیم خواهند شد . با ظهور مهدی در آخرالزمان نه تنها ظلم و جور از بین رفته اخلاق و منطق حاکم می شود بلکه آسمان  و زمین نیز با مردم مهربان خواهد گردید » . در روایتی دیگر آمده است یکی از اصحاب حضرت امام عسگری از آن حضرت سئوالاتی داشتند . حضرت فرمودند فرزندش مهدی ( عج ) حاضر شده و به تمامی سئوالات پاسخ دادند . پس از آن عده ای از خصصین صحابه آن حضرت را زیارت نمودند .

 خطیب جمعه زنجان با اشاره به مناسبتهایی چون سالروز میلاد با سعادت حضرت جواد الائمه علیه السلام ، سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر مجتهده ایشان  و سالروز شهادت شهید آوینی بیست فروردین را یکی از روزهای سرنوشت ساز در تاریخ سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود : کشور ایران در گذشته یعنی قبل از انقلاب اسلامی زیر سلطه انگلیس استعمارگرو آمریکای جنایتکار قرار داشت . با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران سلطه سلطه گران از ایران برچیده و منافع سلطه گران در ایران قطع گردید . لذا از همان آغاز استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران آمریکا با توطئه های گوناگون دشمنی با ایران اسلامی را شروع کرد . اما چون از هیچیک از توطئه های خود نتیجه ای نگرفت لذا در بیستم فروردین ماه سال 59 با بلوکه کردن و مصادره اموال ایران اسلامی با کشور ایران قطع رابطه سیاسی کرد . البته آمریکا با این کارش بعینه ثابت کرد که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد . زیرا ارتباط با آمریکا برای ما هیچ فایده ای نداشته و نخواهد داشت . می توان گفت بیشتر دست آوردها و پیشرفتهای ما از زمانی حاصل شده است که با آمریکا قطع ارتباط کردیم . بیستم فروردین ماه سال 85 نیز یکی از روزهای افتخار آفرین در تاریخ سیاسی ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران است . چون این روز به عنوان روز ملی فن آوری هسته ای نامگذاری گردیده است . زیرا در چنین روزی بود که در سایه تلاش و کوشش صادقانه دانشمندان جوان و دلسوز ایران اسلامی به غنی سازی اورانیوم دست یافتیم . بیست و یکم فروردین 78 دشمن انتقام شکستهای پی در پی خود را با ترور و به شهادت رسانیدن امیر سپهبد صیاد شیرازی توسط گروه منافقین گرفت .  و اما از مناسبتهای بسیا بزرگ و در خور توجه پیش رو سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام است . باید خدا را شاکر باشیم از اینکه از جمله متمسکین به ولایت حضرت علی هستیم . البته طبق تاکید حضرت امام ( ره ) تمسک به ولایت حضرت امیر سلام الله علیه فقط به محبت قلبی  نیست . بلکه آثار این این محبت قلبی  باید عملا در کردار ، گفتار و رفتارمان خود را نشان دهد . و باید از مقاصد آن حضرت تبعیت کنیم .

نماینده رهبری نظام در استان مسئله اعتکاف را دارای اهمیت خواند و تاکید کرد : قبل از انقلاب در ایران که یک کشور مسلمان بود مسئله اعتکاف فقط در حوزه علمیه قم آنهم نهایتا با حضور یکصد نفر یا کمتر صورت می گرفت  . در حالی که به برکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی امروزه فقط در استان زنجان چند هزار نفر آنهم بیشتر از قشر جوان  درمساجد استان و شهرستانها به امر اعتکاف اقدام می کنند . ضمن قدردانی صمیمانه از همه دست اندرکاران ستاد اعتکاف در مرکز استان و شهرستانها با دیدن حضور هفتاد درصدی جوانان در امر اعتکاف بعینه می توان دریافت که اگر امام المسلمین مقام معظم رهبری فرموده اند نسل جوان امروز اگر جلوتر از نسل جوانی که انقلاب کرده اند نباشند عقب تر هم نیستند یک واقعیت انکار نا پذیر است .

 قبل از خطبه ها مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان این حدیث از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله که می فرمایند « بهترین مردم کسانی هستند که دیگر مردم از عملکردشان سود و بهره ببرند » گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یکی از ماندگارترین یادگارهای حضرت امام ( ره ) است . یکی از رسالتهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  تامین و ساخت مسکن برای محرومین و نیازمندان در کشور است . این نهاد از بدو تاسیس تاکنون همواره مایه خیر و برکت بوده در کشور و استان زنجان برای رفع محرومیت خاصه در بخش مسکن قدمهای بلندی برداشته و از عملکرد درخشانی برخوردار است .

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید