امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه 29 بهمن

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه زنجان خود و نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای  الهی توصیه و سفارش نمود و گفت : در روایتی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در باره مسئله تقوا آمده است که آن حضرت فرمودند «  دین مانند درخت میوه ای  است که ایمان یعنی همان اعتقاد به وحدانیت پروردگار  ، اعتقاد به خالقیت و دیگرصفات و  اسماءالحسنی پروردگار، اعتقاد به قرآن و دیگر کتب آسمانی ، اعتقاد به روز قیامت ؛ ریشه این درخت است . ریشه ای که موجب قوام و ایستادگی درخت در برابر بادها تند ، طوفانهای مخرب و دیگر خطرات می گردد . زکات شاخسارهای این درخت است . نماز آب مورد نیاز برای رشد ،  بالندگی  و حیات  این درخت است . روزه ریسمان محکمی برای محافظت شاخه های این درخت در مقابل بادها و طوفانهای شدید است . حسن خلق و خوش اخلاقی برگهای این درخت است . برادری مومنان بایکدیگر ، دوستی و محبت مومنان به یکدیگر وسیله لقاح این درخت برای بارور شدن است . باحیایی مومنان به منزله پوست این درخت است که در ماندگاری درخت بسیار تاثیر گذار است . میوه این درخت همانا انجام واجبات و ترک محرمات الهی است که همانا تقوا نام دارد » . 

حضرت آیت الله خاتمی در بیان مناسبتها افزود : بیست و نهم بهمن ماه یاد آور حادثه خونین تبریز در سال 56 است . زیرا در چنین  روزی مردم تبریز بعد از شرکت در مراسم چهلمین روز شهدای حادثه قم به دنبال اهانت یکی از عوامل رژیم پهلوی به مقدسات دینی به دستور آیات بزرگی چون مرحوم آیت الله قاضی طباطبایی ، مرحوم آیت الله انگجی و دیگر علمای دینی تبریز اقدام به اعتراض کردند . که این اعتراض مردم توسط نیروهای رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شد . نتیجه این درگیری شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم و دستگیری جمع دیگری از علما و بزرگان شهر تبریز بود .  اول اسفند نیز یکی از مناسبتهای در خور توجه است . زیرا در این روز در سال 64 رژیم بعث عراق پس از شکست سنگین از رزمندگان ایران اسلامی در عملیات والفجر هشت برای جبران این شکست به دستور آمریکا یک فروند هواپیمای مسافر بری ایران را که در آن تعداد چهل نفر از علمای بزرگ ، مسئولین و قضات ایران اسلامی جزء مسافران بودند با هواپیماهای جنگی خود مورد هدف قرار داد و سرنگون کرد . در این حادثه تمام مسافران از جمله آیت الله محلاتی نماینده حضرت امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند . در تقویم عمومی کشور این روز به نام روزروحانیت در دفاع مقدس نامگذاری گردیده است . و مناسبت قابل ذکر دیگر سوم اسفند سالروز کودتای انگلیسی سال1299 هجری شمسی در ایران است  . با ضعیف شدن دولت قاجار انگلیسیها در یک کودتا رضا خان میر پنج را که کاملا در اختیار آنان بود با ماموریت مبارزه با دین اسلام ، مبارزه با روحانیت و مبارزه با عفاف و حجاب در ایران روی کار آوردند که بیست سال بر ایران حکومت کرد . 

خطیب جمعه زنجان اظهار داشت : در هفته گذشته بنده با زبانی قاصربرای قدر دانی و تشکر از شما مردم ولایت مدار شهر و استان زنجان برای حضور حماسی ، پرشور و معنا دار شما در صحنه جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مطالبی را عرض کردم . اما برای شما شیرین تر شنیدن  تشکر نایب امام زمان مقام معظم رهبری است . معظم له فرمودند « حضور مردم ایران امسال در صحنه مایه آبروی انقلاب و نظام اسلامی ایران بود . دشمنان ما در سی و هشت سال گذشته می گفتند که دها هزار نفر از مردم ایران در راه پیمایی بیست و دوم بهمن ماه شرکت کردند . ولی امسال در آغاز سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گفتند که میلیونها نفر از مردم ایران در راه پیمایی شرکت کردند . امسال ترکیب جمعیتی حاضران در راه پیمایی بیست و دوم بهمن ماه نیز در خور اهمیت بود . زیرا اکثر این جمعیت عظیم دوران تلخ و سیاه اختناق طاغوت ، پیروزی انقلاب ، امام راحل و دوران دفاع مقدس را ندیده اند اما با احساس ، با معرفت و با روشن بینی به خیابانها آمدند . حضور مردم امید آفرین و ایستادگی نسل سوم و چهارم در میدان دفاع از انقلاب و نظام نشان دهنده رویندگی و بالندگی انقلاب و نکته بسیار مهم و در خور توجه است . البته ما هم مثل همه جای دنیا نا بسامانیهایی داریم . که به هیچ وجه از آنها نمی گذریم . اما دشمن در تلاش است پیشرفت ها و کارهای بسیار مهم سی و هشت سال اخیر را نا دیده بگیرد و مردم را مایوس کند . در حالی که برخی از این پیشرفت ها و جهش ها در دوره های صد ساله هم معمولا امکان پذیر نیست . امروز هم مثل قبل از گزینه های نظامی روی میز حرف می زنند . و آن مسئول اروپایی به مسئولان ما می گوید اگر برجام نبود وقوع جنگ حتمی بود . اما این حرف یک دروغ محض است . آنان می خواهند ذهن ما را از جنگ واقعی یعنی نبرد اقتصادی منحرف کرده به جنگ نظامی سوق دهند تا مسئولان کشور از تمرکز در عرصه پیشرفت اقتصادی و توجه به جنگ فرهنگی غربیها با ملت ایران باز بمانند . ملت ایران متحد ، منسجم ، همراه و همدل است . روز نامه ها این روزها مسئله آشتی ملی را زیاد دامن می زنند . مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند . قهری وجود ندارد . البته مردم ما با کسانی که در سال 88 به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی حیایی جوان بسیجی را در خیابان لخت کرده و کتک زدند قهربوده و آشتی نخواهند کرد  . 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید