امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Thu 04 25 2024

منو


بیانات در خطبه های نمازجمعه 13اسفند 95

 

بیانات در خطبه های نمازجمعه 13اسفند 95

حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید رضا موسوی طیبی امام جمعه موقت زنجان  نمازگزاران جمعه را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش کردو گفت : طبق تاکید مولای متقین حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام ما موظفیم از مرگ زیاد یاد کنیم . موظف به امر به معروف و نهی از منکر هستیم . موظف به راست کرداری و راستگویی هستیم . موظف به امین بودن وادای امانت هستیم . موظف به اقدام به حق گویی ، حق خواهی و حق طلبی هستیم . موظف به دوری از وساوس شیطانی و اجتناب از گناهان و معاصی هستیم . موظف به پرهیز از کبر و غرور هستیم . بدانیم وجود تقوای غیر الهی در انسان ماندگار و اثر گذار نیست . اما تقوا اگر الهی باشد ماندگار و اثر بخش خواهد بود . این که حضرت یوسف در مقابل گناه تسلیم هوای نفس نمی شود علتش آن است که آن حضرت از تقوای الهی برخوردار بود . اگر واقعه غدیر ظرف کمتر از یکی دوماه فراموش گشت و علی علیه السلام و زهرای مرضیه سلام الله علیها و ائمه معصوم بعد از حضرت علی مظلوم واقع شدند علت نبود تقوای الهی در مردمان آن زمان بود . می دانیم که ما قادر به توصیف حضرت زهرا سلام الله علیها نیستیم . زیرا توصیف ما از این بانوی بزرگ همانند توصیف نابینایی از کره خورشید برای مردم است . لذا اگر خواستیم مطلبی در رابطه با ریحانه رسول خدا زهرای اطهر سلام الله علیها بگوییم بهتر است از لسان حضرات معصومین کمک بگیریم . بدانیم که خداوند وقتی می خواهد پنج تن آل عبا را بر عرشیان معرفی کند فاطمه سلام الله علیها را محور قرار می دهد و می فرماید این پدر بزرگوار فاطمه است . این شوهر گرامی فاطمه است و اینان فرزندان عزیز فاطمه هستند . حضرت امام حسن عسگری در سخنی دارد که ما ائمه برای خلق خدا حجت خدا هستیم . و حجت خدا برای ما ائمه مادرمان فاطمه زهرا است . از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است که خطاب به دخترش فرموده اند « دخترم مقام و منزلت تو در پیشگاه خداوند آنگونه است که غضب خداوند تابع غضب تو و رضای خداوند تابع رضای تو است » . اگر ما شیعیان خلافت غیر ائمه معصوم را خلاف دانسته و قبول نداریم برای آن است که خلافت آنان مورد رضایت زهرای اطهر سلام الله علیها نبودند . چون حضرت زهرا از آنان راضی نبود خداوند نیز از آنان راضی نبود .

حطیب موقت جمعه زنجان در بیان مناسبتها  سالروز تاسیس کمیته حضرت امام را در خور توجه دانست و افزود : هنوز زمان چندانی از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نگذشته بود که حضرت امام ( ره ) برای کمک به نیازمندان ایران اسلامی در چهارده اسفند سال 57 فرمان تاسیس نهادی با نام کمیته امداد امام خمینی را صادر کرد . نهادی که از بدو تاسیس تا این تاریخ همواره در خدمت نیازمندان جامعه اسلامی ایران بوده و اقدامات موثری نیز در راه کمک به نیازمندان انجام داده است . جا دارد از همه تلاشگران در این نهاد قدر دانی و تشکر گردد . مناسبت دیگر پیشرو آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری است . در باب اهمیت منابع طبیعی همین بس که طبق تاکید ائمه اهل البیت علیهم صلوات الله اگر در دست کسی نهالی باشد و نیت کاشت آن را دارد حتی اگر آن روز پایان دنیا باشد در صورت داشتن فرصت آن نهال را بکارد . البته سالروز شهادت شهید همت ، سالروز تکریم سید جمال الدین اسد آبادی و سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد نیز از جمله مناسبتهای پیشرو است که به علت تنگی وقت و فرصت فقط به آنها اشاره کردم .

رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان زنجان مسئله اقتصاد مقاومتی را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت : با اینکه رهبری عزیز نظام در طول مدت سال تاکید بر اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی دارند دولت و ملت در این مسئله آنگونه که شایسته است همت نمی کنند . تا زمانی که روحیه اصراف در غذا ، در پوشاک و در سایر لوازم مصرفی در مردم ما حاکم است پرداختن به اقتصاد مقاومتی موثر نخواهد بود . دولت اسلامی هم برنامه درستی برای ترویج اقتصاد مقاومتی ندارد . بدانیم تنها راه حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی و رهایی از رکود اقتصادی همانا اقدام برای اجرای اصولی ودرست اقتصاد مقاومتی است . برای این کار هم همت ملت و هم همت دولت لازم است . بدانیم با مصرف اجناس خارجی برای خارجیان زمینه اشتغال فراهم می کنیم . و این در حالی است که بسیاری از جوانان کشور اسلامی ایران بیکار هستند . پس بیاییم با مصرف اجناس داخلی زمینه اشتغال را برای جوانان بیکار کشور فراهم نماییم . آمریکا چون نقطه ضعف ایران اسلامی را دراقتصاد می بیند برایتحت فشار قراردادن ایران اسلامی تحریم اقتصادی را علیه ایران وضع میکند . دنیای استکبار اعم از آمریکا و صهیونیزم  امروزه  بخاطر مخالفت مستقیم ایران با ظلم واستکبار  ، برای حمایت از گروه های مقاومت و تجهیز و ساماندهی این گروه ها ، برای الگو شدن برای دیگر کشورها خاصه کشورهای ضعیف در مقابله با استکبار ، برای تبدیل شدن به قطب هسته ای و برای قدرت برتر شدن در منطقه با ایران اسلامی دشمنی می کند . پاسخ ما در مقابل این دشمنی دنیای استکبار این است که ما همواره با تبعیت از رهبری عزیز نظام اسلامی ایران محکم و استوار در مقابل دنیای استکباریتان خواهیم ایستاد . 

قبل از خطبه ها مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان زنجان با گرامی داشت آغاز هفته منابع طبیعی گفت : منابع طبیعی یا تجدید شونده است و یا تجدید ناپذیر . سه عنصر خاک ، آب و پوشش گیاهی در منابع طبیعی از اهمیت خاصی برخوردار است . لذا می طلبد که در استفاده مطلوب و صحیح از این سه عنصر همت بیشتری را مبذول نماییم . زیرا اگر براثر استفاده بی رویه و غیر اصولی خاک حاصل خیز را از دست بدهیم برای تشکیل یک سانتیمتر خاک حاصل خیز زمانی بین پانصد تا هشتصد سال نیاز است . همچنین با توجه به اینکه کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد لذا اگر در مصرف آب مدیریت اصولی نداشته باشیم در آینده در بحث آب با مشکل جدی روبرو خواهیم شد . و اما پوشش گیاهی این نعمتی که در تولید هوای پاک و سالم و پر از اکسیژن برای موجودات زنده ای مثل ما انسانها وظیفه مهم و نقش اساسی دارد . پوشش گیاهی علاوه بر وظیفه تولید هوای پاک وسالم در حفظ و نگهداری از خاک و جلو گیری از سیل نیز اثرگذار است . پس در حفظ و حراست از پوشش گیاهی بسیار دقت نموده حتی حاضر نشویم شاخه ای را بی مورد نشکنیم .                    تدوین کننده : غلامرضا ایزدی

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید