امروز جمعه, 14 ارديبهشت 1403 - Fri 05 03 2024

منو


پایه اقتدار یک کشور "نیروی انسانی" آن است

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 45

آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در نشست مشترک شورای معاونین و روسای ادارات مناطق و نواحی استان ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته در آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار داشت: شاخص ها نشان می دهد در این مدت آموزش و پرورش استان زنجان با رشد همراه بوده است.
امام جمعه زنجان تصریح کرد: پایه اقتدار یک کشور نیروی انسانی آن است. اگر نیروی انسانی قوی تربیت شود، قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و قدرت سیاسی خود به خود تقویت خواهد شد.
وی افزود: مهمترین ماموریت پیامبران ما تربیت انسان بوده است چرا که انسان یکی از معجزات بزرگ آفرینش بوده و تنها موجود صاحب اراده و اختیار و عقل و اندیشه است. دلیل مقدس بودن شغل معلمی نیز همین است که انسان تربیت می کند. نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در شرایط کرونایی دانش آموزان استان ما رتبه های درخشانی در کنکور سراسری و المپیاد کسب کردند که این موفقیت از یک آمادگی عمومی نشأت می گیرد که جای تشکر و قدردانی دارد.
 آیت‌ الله خاتمی اضافه کرد: یکی از کاستی های نظام آموزشی ما عدم انتقال مهارت های زندگی به دانش آموزان است و ما وظیفه داریم در حد توان مهارت ها را انتقال دهیم. یکی از بسترهای مهم برای انتقال مهارت ها ارتباط درست و منطقی بین مدرسه خانواده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: ما به ایرانی بودنمان افتخار میکنیم،چرا که تمدن دیرینه و ریشه داریم. ملتی که ریشه نداشته باشد، استعمار زود بر آن مسلط خواهد شد.
 امام جمعه زنجان گفت: برای هر شهرک وجود "مسجد، بازار و مدرسه" ضرورت دارد و بایستی پیش بینی شود؛امروز متاسفانه در بعضی از شهرک های زنجان مدرسه مورد نیاز وجود ندارد و نیازمند پیگیری است.
آیت‌الله خاتمی افزود: تربیت مقوله بسیار مهمی است که بایستی به آن بیشتر توجه شود و اردوها در بحث تربیتی خیلی مهم هستند.
وی در پایان با اشاره به بحث بازگشایی مدارس استان و برگزاری کلاسها به صورت حضوری، گفت: در رابطه با بازگشایی مدارس، نگرانی از سوی خانواده ها وجود دارد که آن طبیعی است و بایستی درک کنیم و مدارس به صورت تدریجی و آرامش بیشتر باز شوند.
شایان ذکر است در پایان جلسه به پاس حمایت ها و همراهی های آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان از آموزش و پرورش استان،از وی تقدیر به عمل آمد.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید