امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


هرگاه به جوانان اعتماد کردیم، موفق‌تر بودیم

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 1373

 آیت‌الله علی خاتمی عصر امروز در جشنواره نشاط و امید به مناسبت هفته جوان، اظهار کرد: باید به گونه‌ای زندگی کنیم که در ایام پیری، از زندگی و روزهایی که گذرانده‌ایم و جایگاهی که کسب کرده‌ایم راضی باشیم. لازمه تحقق چنین چیزی، فکر کردن و اندیشه ورزیدن است.

وی ادامه داد: رضایت از زندگی به معنای جوانی نکردن نیست و جوانی کردن نیز معنای غفلت، بی‌خیالی و بی‌مسئولیتی نمی‌دهد؛ در واقع جوان، موجودی پیشران و سرشار از انرژی است و مخاطب اول بیانیه گام دوم انقلاب نیز جوانان، دانشمندان، اساتید و حوزویان هستند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر این‌که جوان مومن انقلابی، دانا و توانا است و این چهار ویژگی، شاه‌بیت غزل زیبای بیانیه گام دوم انقلاب به‌شمار می‌رود، ادامه داد: میدان و آینده برای جوانان است و گردانندگان چرخ‌های سیاست، اقتصاد و مدیریت، جوانان هستند. به همین‌ خاطر، از زمانی که زیرساخت‌های فکری را پایه‌گذاری می‌کنیم، باید به فکر ساخت جامعه‌ای زیبا باشیم.

وی با اشاره به این‌که خیز عمومی برای ایجاد انقلاب، توسط جوانان بود، افزود: روزی که امام خمینی (ره) را بازداشت و تبعید کردند، رئیس ساواک با طعنه به ایشان گفت یارانت کجا هستند و ایشان فرموده بودند که یاران من در گهواره هستند. جالب است که اکثریت قریب به اتفاق افراد حاضر در صحنه‌های تظاهرات، جوانان 17، 18 و 19 ساله بودند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر این‌که هرگاه به جوانان اعتماد کردیم، موفق‌تر بودیم، تصریح کرد: نمونه روشن این اعتماد، دوران دفاع‌مقدس است؛ چراکه بیش از 90 درصد از شهدا جوان‌ها هستند. در مدیریت جبهه هم فرماندهان جوانی داشتیم و هنوز ابهاماتی وجود دارد که این جوانان، چگونه بدون حضور در دانشکده‌های نظامی و گذراندن دوره‌های آموزشی جنگ را مدیریت و فرماندهی می‌کردند.

امام جمعه زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: وقت گله‌گذاری نیست. باید آستین‌ها را بالا بزنیم و برای پیاده کردن گام دوم انقلاب، وارد میدان شویم. کشور دیرینه پرافتخاری دارد و بعد از آمدن اسلام نیز ظریف‌ترین بعد اسلام، عشق به اهل‌بیت (ع) است. باید همه با هم و دست در دست هم برای ساختن ایرانی آباد و آزاد و مستقل تلاش کنیم. گله‌گذاری‌های کوچک و نگرش‌های تنگ‌نظرانه به کشور لطمه می‌زند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید