امروز چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 - Wed 04 24 2024

منو


کجای دنیا این بنا وجود دارد که وقتی جناحی می‎رود، باید تا آبدارچی آن عوض شود

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 357

آیت‌الله شیخ علی خاتمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: در پنج سال گذشته تلاش کرده‌ام، با قصد قربت وظیفه‌ام را انجام دهم و دقت در عرایضم داشته باشم.

وی تصریح کرد: همانطور که نماز جمعه برای همه «لا اله الی الله» گویندگان است، امام جمعه نیز باید عامل انسجام و وحدت باشد و از بیان عرایضی که موجب دو قطبی شدن جامعه و ایجاد تنش در آن کند، خودداری کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) درباره اینکه مسؤولیت میدان مسابقه است، افزود: ما در ارتباط با مسؤولیت‌هایی که داریم، باید پاسخگو باشیم که یکی از آنها دادگاه عدل الهی است و در آن دادگاه دیگر حق اعتراض نداریم، چون نمی‌توانیم بگوییم، در آنجا سیاسی یا جناحی عمل شده است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دادگاه دیگری که ما باید پاسخگوی آن باشیم، دادگاه تاریخ است، که روز سه‌شنبه نمونه‌ای از این دادگاه مشاهده شد که در تشییع جنازه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی چند میلیون نفر حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه مراسم تشییع جنازه رو سه‌شنبه هزاران تفسیر داشت، افزود: خیلی از مباحث همچون قطعه یخ است و آن چیزی که نشان داده می‌شود، تنها یک هشتم از آن است و بقیه باید در سینه‌ها بماند.

امام جمعه زنجان با نقل روایتی از امیرالمومنین (ع) درباره ویژگی‌های یک مؤمن واقعی اضافه کرد: برخی از حوادث همچون زلزله است و مؤمن کسی است که در برابر این حوادث بایستد که البته اقتضای دنیا نیز همین است.

وی با اشاره به اینکه مؤمن واقعی باید در برابر ناملایمات قدرت ایستادگی داشته باشد، تصریح کرد: اگر انسان در برابر ناملایمات ایستادگی کند، خداوند از او دفاع خواهد کرد و به این موضوع در قرآن نیز اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه انسان‌های بزرگ تلاش می‌کنند که صبور باشند، اضافه کرد: نسل اول، دوم و سوم در متن بودند، ولی نسل چهارم اطلاع چندانی از وقایع ندارند و سؤال می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌تواند، مایه وحدت باشد و اقتدار ما را بیشتر کند، گفت: در اوایل انقلاب گروهک‌ها به ویژه در دانشگاه تهران ستاد جنگ تشکیل داده بودند و مباحثه‌هایی که داشتند راجع به بزرگان انقلاب این بود که بهشتی، خمینی، خامنه‌ای و هاشمی نمی‌توانند انقلاب را اداره کنند و ادعا داشتند که این افراد کلی حساب در کشورهای خارجی دارند.

وی گفت: مباحثه‌های منافقان ابتدا درباره شخصی بود و پس از روشنگری دوباره منافقان به سراغ یکی دیگر از شخصیت‌های انقلابی می‌رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: در روزنامه‌ها تعابیری بود که از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان امیرکبیر و مدرس یاد کرده بودند، اما ایشان فراتر از این دو بودند و اقدامات ایشان جامع‌تر بود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه تکلیف شرعی در برابر قدرت حفظ انقلاب است، اضافه کرد: امام فرمودند، حفظ نظام از اوجب واجبات است و اینکه شخص دوم مملکت را رد صلاحیت کنند و دیگر چیزی نگویند، این یعنی قدرت.

وی با بیان اینکه تبیین موضوع ناخن کشیدن برای نسل امروز بسیار سخت است، افزود: بسیاری از افراد شنیده‌اند که افرادی شوک الکتریکی شده یا ناخن وی را کشیده‌اند، اما کسی قابلیت درک آن را ندارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب، انقلابی شدن خوب است، اما هنر نیست، تصریح کرد: زمانی بود که فقط داشتن رساله امام خمینی (ره) 6 ماه زندان داشت.

وی گفت: هشت سال این مملکت زیر نفوذ دشمن و زیر فشار بود، اما کسی که اصلا نقشی در این زمینه نداشته می‌گوید چنین و چنان.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه انقلاب وحدت لازم دارد و پیشبرد انقلاب نیازمند وحدت است، افزود: برای پیشبرد انقلاب بسیار کار شده است، پس چرا هی مردم را ناامید می‌کنیم.

آیت‌الله خاتمی گفت: چرا به خاطر اشکالی که هست مردم را ناامید می‌کنیم و اگر کسی اشتباهی کرده آن را به انقلاب ربط می‎دهیم.

وی با اشاره به اینکه همه ما در برابر انقلاب باید احساس تکلیف کنیم، افزود: امام فرمودند، اگر انقلاب بشکند تا 100 سال نمی‌توانیم آن را درست و ترمیم کنیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه همه ما یک انقلاب و یک اسلام را داریم، اظهار کرد: چرا با وجود این مشترکات باید روی هم ناخن بکشیم.

آیت‌الله خاتمی افزود: همه ما همانند هم هستیم و مرگ حق همه ما است، همانطور که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ساعت 18 و 30 دقیقه، بد حال شده و 19 و 30 دقیقه نیز دار فانی را وداع گفتند.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بارها گفته‌اند که رهبری عشق من بود، افزود: نباید ما به یک کودک که شناختی ندارد، بگوییم هاشمی با رهبری زاویه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: نباید انصاف را در قضاوت افراد فراموش کنیم، چرا که هرکسی که اشکال دارد، خوبی نیز دارد، پس اگر بدی شخصی را می‌گوییم، وظیفه داریم، خوبی او را هم بگوییم.

آیت‌الله خاتمی گفت: کجای دنیا این بنا وجود دارد که وقتی جناحی می‎رود، باید تا آبدارچی آن عوض شود و با روی کار آمدن جناح دیگر همین رویه تکرار شود به این بهانه که آن شخص از ماست و دیگری از ما نیست، که قطعا این رویه اقتضای انقلاب نیست.

وی با بیان اینکه همه ما در نوبت مرگ هستیم ودر آن دنیا نیز باید پاسخگو باشیم، افزود: در آن دنیا جناح، مال و فرزند دست ما را نمی‌گیرد.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید