امروز جمعه, 14 ارديبهشت 1403 - Fri 05 03 2024

منو


عملکردمان در برابر کرونا، صبورانه و عاقلانه باشد ‎

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • دسته: جلسات اداری
  • بازدید: 182

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: بیماری کووید - ۱۹ باعث تغییر سبک زندگی ایرانیان و افزایش محبت‌ها شد؛ هر چند خسارات فراوانی نیز به بار آورد که قابل کتمان نیست.

آیت‌الله علی خاتمی شب گذشته (۱۴ اردیبهشت) در بزرگداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، جان‌باختگان کروناویروس و نیز درگذشتگان در این ایام، در ابتدای مراسم با اشاره به مقام و منزلت حضرت خدیجه (س) و تسلیت فرارسیدن ایام وفات ایشان، اظهار کرد: دو ماه از شیوع ویروس کرونا گذشته و به اندازه کافی در رسانه‌های شنیداری، دیداری و گفتاری در ارتباط با این ویروس مطالب مفصل علمی و تحقیقاتی بیان شده ‌است و همه با شرایط زندگی و محدودیت‌هایی که مطرح شده، آشنا هستند.

ایشان گفت: این ویروس منحصر به زنجان و ایران نیست و همه کشورها با این مسئله درگیر هستند. این یک واقعیت است که دغدغه امروز در هر گوشه‌ای از جهان وجود دارد و اینکه کسی ادعا کند که در دنیا نقطه‌ای را بیابیم که در آن بیماری و مشکلی نباشد، نیست.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: وجود ارتباطات، دنیا را در برهه کنونی به دهکده‌ای کوچک تبدیل کرده و وجود همین ارتباطات باعث شده است تا از شرایط دنیا با خبر باشیم. هر چند آن‌هایی که در خصوص خیلی از مسائل ادعای زیادی داشتند، امروز همگان به وضعیتی که دچار شده‌اند، واقف‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: برای حل این مشکل نیز دو راه وجود دارد که قرآن به آن اشاره کرده است؛ یکی اینکه به بی‌تابی و زاری کردن بپردازیم که نتیجه‌ای جز ناامیدی و افزایش استرس نخواهد داشت و دومین راه این است که با مقاومت، ایستادگی و صبر به موضوع پرداخته و به فکر چاره باشیم، حتی اگر به فکر چاره نیز نتوانستیم باشیم، کاری انجام دهیم که آسیب‌ها را کاهش دهیم.

آیت الله خاتمی ادامه داد: این یک مصیبت است؛ چرا که بر اقتصاد و روابط اجتماعی آسیب وارد کرده و افراد زیادی دچار خسران شده‌اند که اگر در برابر آن کوتاه بیاییم نه تنها مشکل حل نخواهد شد، بلکه خودمان نیز آسیب خواهیم دید ولی دومین راه این است که صبوری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: در این مدت سبک زندگی متفاوت ولی محبت‌ها بیشتر و انسجام ایجاد شده‌ است. از طرفی شاهد آن هستیم که گروه‌های مختلف مردم در مساجد، گروه‌های جهادی، پایگاه‌های مقاومت و انجمن‌های خیریه برای کمک مومنانه و همدلی با نیازمندان دست به دست هم داده‌اند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید