امروز جمعه, 07 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


همایش گردهمایی مسئولین هیئت های مذهبی و مداحین اهل بیت

آيت الله خاتمي:
باید از پیرایه های اضافه در مراسم های سوگواری ایام محرم استفاده نشود.
به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله علی خاتمی شامگاه سه شنبه در همایش گرهمایی مسئولین هیئت های مذهبی و مداحین اهل بیت در زینبیه زنجان افزود: اصلی ترین مسئله در عزاداری خلوص است و باید این کار برای رضای خدا باشد و جوانان باید توجه داشته باشند که در عزاداری خلاقیت و نوآوری معنا ندارد و مراسمات مذهبی نباید از خط اصلی آن خارج شود.

وی با بیان اینکه در عزاداری مداحی، پذیرایی و منبر خوب است افزود: ولی اصلی ترین مسئله ای که باید به آن پرداخته شودپاسداری از شهادت مظلومانه امام حسین(ع) است و نباید از این خط خارج شد که این امر یکی از وظایف سنگین مداحین است.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان با اشاره به پرداختن رسانه ها به دسته عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان ابراز کرد: این توجه به دلیل یک رنگی و یکپارچگی این دسته عزاداری است که از آن از یک پرچم، یک علم و یک شعار به کاربرده می شود.

آيت الله خاتمی با اشاره به آمار سال گذشته حضور مردم در این دسته های عزاداری  افزود: درحالیکه استان زنجان 4 هزار نفر جمعیت دارد سال گذشته نزدیک به 5 هزار نفر در این دسته عزاداری شرکت کرده بودند که نشان از این است در شهرهای دیگر نیز این دسته عزاداری علاقه مند دارد و این دسته ها برای استان های دیگر نیز الگو شد.

وی از جوانان درخواست کرد مجالس سوگواری را متین و بدون پیرایه اضافه برگزار کنند و تصریح کرد: رفتار و کردار ما باید به گونه ای باشد که آبروی شیعه حفظ شود و نباید با برخی بدعت ها همچون قمه زنی سبب شویم آبروی شیعیان در دنیا به خطر افتد.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تمامی تلاش دشمن این است که محتوای دین را از بین ببرد خاطر نشان کرد: مطمئنا دشمن در کمین است اما نمی تواند با قرآن مقابله کند و در طول تاریخ نیز به این نتیجه رسیده که این کار غیر ممکن است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید