امروز پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 - Fri 04 26 2024

منو


لزوم توسعه ورزش همگانی بین مردم استان زنجان

آیت‌الله شیخ علی خاتمی بعد از ظهر امروز در دیدار خود با جامعه ورزش استان زنجان به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی، اظهار کرد: شعار هفته تربیت بدنی سال جاری که با نام سلامت، افتخار و معنویت انتخاب شده، به خوبی عصاره و هدف ورزش را نشان می‌دهد.  

ایشان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و روز ملی ورزش به آحاد جامعه ورزش استان، اضافه کرد: برای رسیدن به مقصود اصلی ورزش، راه طولانی در پیش و نیازمند تلاش همه جانبه است.

امام جمعه زنجان با اشاره به وضعیت ورزش در استان زنجان، تصریح کرد: خوشبختانه ورزش استان زنجان چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم به ارزش‌ها و اصول دینی پایبند هستند، گفت: برخی امر و نهی‌ها نتیجه برعکس دارد، در حالی که در عمق وجود مردم ما عشق به اهل بیت(ع) وجود دارد.

ایشان در این رابطه ادامه داد: این مهم در بازی شب عاشورا ایران و کره جنوبی به خوبی نمایان شد و فضای استادیوم آزادی و از آن بهتر عملکرد بسیار خوب تماشاگران در مهر و محبت به امام حسین(ع)، به خوبی بیانگر وجود معنویت در دل مردم بود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ابراز کرد: مردم ما عزت و ایستادگی و اعتقادات خود را در عرصه‌های مختلف چون جنگ تحمیلی و ... نشان داده و بصیرت خود در شناخت دوست و دشمن را نیز به خوبی به همگان نشان داده‌اند.

ایشان در ادامه با بیان اینکه مشکل عدم حمایت مالی و جذب اسپانسر در استان زنجان برای ورزش وجود دارد، اظهار کرد: این مشکل در استان وجود دارد، اما زنجان ظرفیت بسیار بالایی در ورزش دارد.

ایشان با اشاره به اینکه ورزش همگانی در بین آحاد مردم استان تاکنون به خوبی صورت نگرفته است، گفت: ورزش همگانی ظرفیت بسیار بالایی دارد و با وجود همه کارهای خوبی که در این بخش صورت گرفته، برای توسعه هرچه بیشتر این امر باید تلاش شود.

امام جمعه زنجان بیان کرد: این تلاش‌ها به ویژه در بخش بانوان باید جدی‌تر از همیشه صورت بگیرد و فقر حرکتی که در نوجوان دختر نمود بیشتر دارد نیز باید به صورت جدی در دستور کار یک برنامه‎ریزی منسجم قرار بگیرد.

خاتمی با تاکید بر اینکه همه افراد جامعه امکان استفاده از اماکن خصوصی ورزشی را ندارند، گفت: باید بستری در جامعه فراهم شود تا همه مردم بتوانند بدون دغدغه در اماکن ورزشی حضور پیدا کنند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: عمومی کردن سلامت در جامعه توسط ورزش محقق می‌شود و ورزش همگانی در جامعه باید هر چه بیشتر توسعه و بسط پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه تغذیه و مصرف در کشور ما حد نرمالی ندارد، خاطرنشان کرد: کشور ما در مصرف انرژی به اندازه کشور یک میلیارد و 400 میلیون نفری چین و تا 3 برابر اروپا مصرف دارد که نیازمند توجه به این موضوعات است.

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه مربیان در رشد و شکوفایی ورزشکاران وظیفه سنگین و مهمی دارند، اظهار کرد: مربیان باید با شناسایی و ترویج و ترغیب ورزشکاران، آنها در در پیشرفت هرچه بیشتر خود کمک کنند.

ایشان همچنین در پایان سخنان خود با بیان اینکه ورزش پهلوانی و باستانی در استان زنجان وضعیت خوبی ندارد، ابراز کرد: پیشکسوتان و بزرگان ورزش استان باید در راستا احیای این ورزش پیشگام شوند، چرا که این ورزش سند ملی ما بوده و در آن بحث قهرمانی و غیرت و منش پهلوانانه مطرح است.

  • 1
  • 10
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید