امروز جمعه, 10 فروردين 1403 - Fri 03 29 2024

منو


دیدار با اعضای شورای اسلامی استان زنجان و کارکنان دبیرخانه این شورا

آیت الله علی خاتمی در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان زنجان و کارکنان دبیرخانه این شورا افزود: شوراهای اسلامی از بسترهای تحقق مردم سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به چالش های پیش روی شوراهای اسلامی اظهار کرد: درصورتیکه قانون اساسی از ابتدای تصویب به صورت کامل اجرا می شد و شوراها همزمان با مجلس شورای اسلامی تشکیل می شدند امروز به بلوغ لازم می رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: تاخیر در اجرای قانون تشکیل شوراهای اسلامی موجب شد پس از روی کار آمدن شوراها برخی نهادها نگاه تدافعی و با دید رقیب به آن ها بنگرند حال آنکه شوراها رابط بین مردم و مسوولان و زبان گویای مردم هستند.

وی با بیان اینکه چهار سال فرصت کوتاهی برای شوراهاست تاکید کرد: شوراها باید در بدو ورود به این پارلمان مردمی از اظهار نظر و وعده های غیر واقعی بپرهیزند و پس از مطالعه دقیق و شناخت نیازهای مردم به برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای شهر و روستای محل فعالیت خود بپردازند.

آیت الله خاتمی شوراها را اتاق فکر شهرداری ها و دهیاری ها برشمرد و افزود: باید شوراها با دقت به تصمیم سازی و تصمیم گیری اقدام کرده و اجرای مطلوب مصوبات را به شهرداران بسپارند.

وی تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی نباید افق فکری خود را محدود کرده و درگیر مسائل جزیی شوند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در تصمیم گیری از سوی شوراها گفت : با عدالت می توان همه مردم را راضی نگهداشت بنابراین شوراها نباید منافع شخصی و گروهی را بر منافع جمع ترجیح دهند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه شوراها باید از شرکت در گروه ها و جناح بندی ها پرهیز کنند یادآورشد: نباید آبروی شوراها نابجا هزینه و موجب سلب اعتماد عمومی شود.

آیت اله خاتمی به اعضای شوراهای اسلامی توصیه کرد: به فرهنگ و آداب و رسوم منطقه خود توجه کنند، از انباشت نیروهای ناکارآمد و تصمیمات احساسی بپرهیزند، پروژه هایی را که در دوره فعالیت خود آغاز کرده اند فاز به فاز به اتمام برسانند، درآیین های ملی مذهبی ، نماز جمعه، نماز جماعت و مراسم عزاداری و برنامه های مردمی حضور فعالانه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: تجربه ای که شوراها در سال های فعالیت شورایی کسب می کنند ارزشمند است و باید گرد آوری شود همچنین شوراها باید با عملکرد مناسب خود زمینه حضورشان را در ادوار آتی شوراها فراهم کنند چرا که حضور افراد با تجربه در شوراها موجب افزایش بازدهی و کاهش خطا می شود.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان زنجان ، نهادینه کردن تفکر جمعی در جامعه موجب صرفه جویی در زمان و افزایش بهره وری می شود.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: یکی از مهم ترین وظایف شوراها انتخاب شهردار است که نباید در اجرای آن عجولانه عمل کنند.

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید