امروز سه شنبه, 28 فروردين 1403 - Tue 04 16 2024

منو


زشت و زیبای جامعه باید با دستان توانمند جوانان پایه‌ریزی شود

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در دیدار با نخبگان بسیج دانش‌آموزی استان زنجان اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی به‌عنوان یک اصل و پایه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا موضوع اصلی بسیج دانش‌آموزی بحث علمی و تقویتی به‌ویژه دروس اصلی و پایه‌ای بوده است، گفت: در کنار این مباحث موضوعات فرهنگی و اردویی نیز مطرح می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه دانش‌آموزان بسیجی دو ویژگی بارز دارند، ابراز داشت: ممتاز بودن در همه دروس تحصیلی یکی از ویژگی‌های بسیج دانش‌آموزی است.

ایشان افزودن : دانش‌آموزان از استعداد بالایی برخوردار هستند و اگر از ابتدا برنامه‌ریزی صحیحی داشته و از زمان حداکثر استفاده را کنند، قطعاً موفق خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار مسائل اخلاقی و رفتاری سلوک در جامعه مطرح می‌شود، یادآور شد: دانش‌آموزان بسیجی با اقدامات خود می‌توانند به‌عنوان بهترین افراد جامعه محسوب شوند.

*جوانان باید از فرصت جوانی بهترین استفاده را کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان دوران جوانی را بهترین و شیرین‌ترین فرصت در طول زندگی دانست و گفت: این دوران هرگز تکرار نمی‌شود و جوانان باید از این فرصت بهترین استفاده را کنند.

ایشان با اشاره به اینکه جوانان سرشار از انرژی و نشاط هستند، گفت: اگر به‌صورت صحیح به این قشر از جامعه توجه شود این قشر دارای ظرفیت و قابلیت‌های زیادی هستند.

وی با اشاره به اینکه آینده و جامعه ایران اسلامی متعلق به جوانان است، ابراز داشت: زشت و زیبای جامعه باید با دستان توانمند جوانان پایه‌ریزی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه اگر جوانان آینده و جامعه را زیبا می‌خواهند باید از حداکثر فرصت‌ها استفاده کنند، ابراز داشت: اگر از این فرصت‌ها استفاده درستی نشود جامعه‌ای مطلوب و زیبایی به وجود نمی‌آید.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه مدیران آینده عرصه آموزش و پرورش، اقتصاد، سیاست و فرهنگ جامعه جوانان هستند، ابراز داشت: اگر چارچوب علمی به‌صورت صحیح و درست پایه‌ریزی شود قطعاً نتایج صحیحی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان بسیجی باید در کنار درس به موضوع ورزش و سلامت جسمی نیز اهمیت دهند، گفت: جوان سرشار از انرژی است و این انرژی باید تخلیه شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت دانش‌‌آموزان اشاره کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری انتظار تحصیل، تهذیب و ورزش از دانش‌آموزان دارد.

*مدیران، مسئولان و مربیان باید مشوق جوانان باشند

نماینده .لی فقیه در استان ادامه داد: مدیران، مسئولان و مربیان باید مشوق باشند و برای شکوفایی استعدادها هیچ‌چیزی به‌اندازه تشویق مؤثر نیست.

وی خانواده، دانش‌آموز و آموزش و پرورش را سه ضلع اصلی یک مثلث دانست و گفت: اگر این سه ضلع مثلث با یکدیگر هماهنگ باشد کامل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه اثرگذاری هر سه ضلع این مثلث یکسان نیست، اظهار داشت: برای شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموز باید این سه عامل دست‌به‌دست هم دهند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه همه پدران و مادران دلسوز و زحمت‌کش هستند و بچه‌ها را ثمره عمر و تداوم وجود خود می‌دانند، گفت: بزرگ‌ترین افتخار آموزش و پرورش این است که انسان‌های دانشمند، لایق، اخلاقی و توانمند تحویل جامعه دهد.

وی با اشاره به اینکه ضلع سوم این مثلث دانش‌آموزان هستند، گفت: دانش‌آموزان باید برای رسیدن به خواسته‌ها هدف‌گذاری کرده و هدف باید بزرگ باشد و دانش‌آموزان در این زمینه نباید بلندپروازی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید برای آینده درست برنامه‌ریزی کنند، ابراز داشت: استعدادهای دانش‌آموزان باید رشد کند و در رسیدن به هدف گام نخست را باید خود دانش‌آموزان بردارند.

ایشان با اشاره به اینکه خداوند به دانش آموزان نخبه فکر، ذکاوت و هوش خوبی داده است، گفت: این دانش‌آموزان باید در مدرسه ازجمله در ورزش، اخلاق، رفتار، ادب ممتاز باشند.

وی به حضور دانش‌آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: در دفاع مقدس هیچ‌کس از دانش‌آموزان انتظار حضور در جبهه‌های حق علیه باطل را نداشت.

امام‌جمعه زنجان در پایان ابراز داشت: دانش‌آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس مدرسه را رها کرده و در مناطق جنگی حضور یافتند.

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید