امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sat 04 27 2024

منو


نقش مهم سپاه و بسیج در ایام کرونا

با قرار گرفتن در هفته عقیدتی سیاسی جمعی از مسؤولان عقیدتی و سیاسی و فرماندهان سپاه انصارالمهدی(عج) و بسیج استان با حضرت آیت الله ‌خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیدار کردند.

در این دیدار  نماینده ولی فقیه در استان ، ضمن تبریک هفته عقیدتی سیاسی، هفته معلم، هفته سلامت، با اشاره به اقداماتی که طی دو سال اخیر برای مقابله با شیوع کرونا در ‌کشور و استان زنجان توسط بسیج و سپاه انجام شده است، اظهار کرد: از ماندگارترین این اقدامات طرح شهید سلیمانی بود که سپاه و بسیج نقش ویژه‌ای در کنار مدافعان سلامت ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اصل نگاه اسلام نگاه رحمت است، گفت: اگر می‌خواهیم مشمول رحمت پروردگار قرار بگیریم باید اهل رحم و مروت باشیم تا رحمت خداوند شامل حالمان شود.

وی با تاکید بر قوت گرفتن حلقه‌های صالحین که از تاکیدات رهبری است، گفت: در هفته معلم قرار داریم و استفاده از همه آثار شهید مطهری در همه زمینه‌ها ضروری‌ است، بنابراین بر همگان واجب است که از کتا‌ب‌های این شهید بزرگوار نهایت استفاده را بکنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به جهاد تببین که  رهبری بر آن تاکید می‌کنند، تصریح کرد: بازگو کردن خدمات انقلاب بر همه‌ ما واجب است و باید این خدمات را روایت کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به برکات جمهوری اسلامی ایران گفت: قبل از انقلاب از ۹۰۰ روستا فقط ۷ روستا به برق دسترسی داشتند، ولی در حال حاضر  روستاهای ۶ خانوار هم از نعمت برق بهره‌مند هستند از این رو در این کشور طی این سال‌ها کم کاری نشده است و باید این خدمات بازگو شود.

وی با بیان اینکه اگر روایت نکنیم دشمن خلافش را بازگو خواهد کرد، عنوان کرد: پایگاه‌های مقاومت باید بیش از پیش رونق بگیرند، چرا که بسیاری از فرماندهان و شهیدان به نام کشورمان تربیت یافته همین پایگاه‌ها بودند، این در حالی است که تفکر نظامی شهید حسن باقری بعد از ۳۸ سال هنوز هم نو است.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رهبری فرمودند دشمن برای سلطه سعی می‌کند، ملت را با ریشه تاریخی‌اش فاصله بیاندازد، افزود: باید به نسل‌های جدید یاد بدهیم که تاریخ ایران را بخوانند و ریشه این سرزمین پهناور را بدانند چرا اگر ملتی خودش را بی‌ریشه بداند زود تسلیم می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اقداماتی که مجموعه پیشرفت آبادانی سپاه و بسیج سازندگی به ویژه در مناطق روستا‌یی، گفت:  این دو مجموعه در کنار هم گام‌های بلندی برداشته‌‌اند، ولی ظرفیت کاری بالایی دارند و بنابراین لازم است که قدم‌های بلند‌تری در این رابطه بردارند.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید