امروز شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sun 04 28 2024

منو


زنگ خطر کاهش جمعیت ایران به صدا در آمده است

آیت الله خاتمی روز شنبه به مناسبت در پیش بودن روز جهانی ماما در دیدار با تعدادی از ماماهای فعال در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان استان  افزود: کاهش جمعیت در ایران بر اساس یک نقشه حساب شده انجام و به این مرحله رسیده است
وی اضافه کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که به ازای هر پدر و مادر ۲ فرزند در ایران متولد نمی‌شود که این در نوع خود می‌تواند تهدید باشد.
امام جمعه زنجان پیری جمعیت را از مسائل و مشکلات جامعه ایرانی عنوان کرد و گفت: بعد بدتر ماجرا سالمند مجرد است و در کنار همه این معضلات به رفتارهای رواج یافته در جامعه بدون احساس مسؤولیت را هم باید اضافه کرد.
وی با اشاره به سقط جنین رفتارهای خارج از عرف توسط نیز اظهار داشت: به نظر می‌رسد مجموعه ای از معضلات دست به دست هم داده و جامعه ایرانی را تهدید می‌کند که به این مشکلات اقدامات معاندین را هم باید اضافه کرد که مادران ایران که مخاطب اغلب آنها ارائه حقوق خارج از انسانیت برای مادران ایرانی است.
آیت الله خاتمی افزود نمونه آن فعالیت ۲۶۰ شبکه فارسی زبان آن هم به صورت رایگان است که همه همت خود را برای تاثیرگذاری بر فرهنگ ایرانی به کار گرفته‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان بر اینکه جلوی ویرانی را از هر کجا بگیری منفعت است، گفت: خود من مراجعانی در مورد مشکلات موجود در مورد طرح غربالگری و مراقبت‌های مادران باردار داشتم که بیانگر وجود مشکلات فراوان برای قشر کارگر به لحاظ تامین هزینه این مراقبت‌ها است.
امام جمعه زنجان  با تاکید بر پایین بودن نرخ فرزندآوری در ایران اضافه کرد: اگر به این نرخ پایین، سقط جنین به صورت قانونی و غیرقانونی را هم اضافه کنیم یعنی نشستن بر شاخه و زدن ریشه یک درخت است.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه یکی از روش‌های استعمارگران برای تسلط بر جوامع فاصله انداختن بین هویت و مردم آن جامعه است، گفت: انسان‌هایی که از هویت خود فاصله می‌گیرند به راحتی تحت سلطه قرار می‌گیرند از این رو است که تاریخ-جغرافیا و همه مدنیت جامعه ایرانی نادیده گرفته می‌شود.
امام جمعه زنجان  بر لزوم آموزش مدنیت هشت هزار ساله ایران به نسل آینده  تاکید کرد و گفت: جوان و نوجوان ایرانی باید بداند که روند کوچک سازی ایران از ۲۰۰ سال پیش آغاز شده و ایران ۲۰۰ سال قبل سه برابر ایران فعلی بوده است.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه این گروهها اطلاعات زیادی در این مورد ندارد و اولین ملامت در این حوزه نیز شامل مسوولان می‌شود:گفت: من پیشنهاد می‌کنم مشکلات موجود را نوشته و برای آن راه حل هم ارائه دهید از طرف دیگر مطمئن باشید با وجود همه تبلیغات منفی، خداوند عاطفه‌ای را که در دل مادر قرار داده است در دل هیچکس، جز خود خدا وجود ندارد.
امام جمعه زنجان  با بیان اینکه برای عبور از خطر باید ۱۰۰ گام برداشته و دوید، تاکید کرد: هر چند شاید نتوانیم برای همه مشکلات راه حل ارائه دهیم ولی می‌توانیم برای استان خود گام برداشته و مشکلات را کاهش دهیم.
وی، خاطرنشان کرد: یادمان باشد همه ما با سوار یک کشتی هستیم و اگر کشتی آسیب ببیند همه ما آسیب خواهیم دید و از آنجا که احساس خطر در مورد جمعیت جامعه به وجود آمده است بنابراین باید همه برای حل آن تلاش کنیم.
 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید