امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


وحدت عامل اقتدار و عزت مسلمانان در برابر دشمنان است

 

امام جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان بابیان اینکه وحدت عامل اقتدار، عزت و ایستادگی مسلمانان در برابر دشمنان است، گفت: استکبار همواره در تلاش برای ضربه زدن به این اصل مهم و تأثیرگذار است لذا مسلمانان باید در برابر توطئه و نفاق دشمنان هوشیار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه هفته وحدت و تولد پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) از مناسبت‌های پیش رو است، افزود: حضرت محمد (ص) کامل‌ترین الگو برای بشریت است و باید سبک، رفتار و اخلاق پیامبر اکرم را در زندگی مطالعه کرده و به آن عمل کنیم.

حضرت آیت‌الله خاتمی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) بنیانگذار مکتب جعفری است که آنچه فقها از دانش فقه، کلام، اصول، تفسیر و تاریخ دارند از ایشان دارند که بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به ۱۳ مهر ماه سالروز ۵۷ هجرت امام خمینی (ره) از عراق به فرانسه، گفت: این هجرت و ایستادگی مبدأ شکوفایی اجتماعی مردم ایران و پیروزی بزرگترین انقلاب دنیا بدون اتکا به شرق و غرب با رنگ دین و قرآن و مکتب بود که روز به روز در سایه ایمان مردم، اقتدار افزون‌تری از خود نشان می‌دهد.

حضرت آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: استکبار جهانی از همان روزهای نخست شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در تلاش برای ضربه زدن به آن بود و امروز بعد از گذشت بیش از چهار دهه از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دولت‌های استکباری تلاش خود را تداوم دادند.

نماینده ولی فقیه در استان بابیان اینکه تحمیل جنگ هشت ساله به ایران اسلامی یکی از هزاران توطئه دشمنان علیه نظام اسلامی ایران بود، گفت: همه ما باید قدردان ایثار شهدا و رزمندگان باشیم و برای تبیین فرهنگ ایثار در جامعه که یادگار باارزش دوران دفاع مقدس است، تلاش کنیم.

امام جمعه زنجان گفت: هفتم مهر سال ۱۳۶۰ روز سختی برای چند فرمانده ارشد دفاع مقدس بود، چرا که از جان خود برای اعتلای کشور گذشتند و امروز باید در مقابل قطره‌قطره خون آنها مسئول باشیم.

حضرت آیت‌الله خاتمی در ادامه به سفر رئیس دیوان عدالت اداری به استان زنجان اشاره کرد و گفت: همزمان با حضور حجت الاسلام مظفری در استان، بیش از ۳۵۰ درخواست، تقاضا و اعتراض از سوی این هیئت مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به ۹ مهرماه روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، گفت: امام راحل فرمودند جمعه و جماعات مناسب‌ترین میدان تشکل و بیان مسائل مسلمانان و نماز جمعه مکان دعوت به حق و در نظر گرفتن مصالح مسلمین است.

امام‌جمعه زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ فرمودند فلسطین آزاد خواهد شد و در این هیچ شبهه‌ای نیست و در این سرزمین دولت فلسطین تشکیل خواهد شد اما بدنامی آمریکا و غرب برطرف نخواهد شد.

حضرت آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به‌روز آتش‌نشانی، گفت: آتش‌نشانان به‌عنوان یک نیروی فعال همواره در مدیریت بحران‌ها نقش تأثیرگذار داشتند و در طول سال فداکاری و ایثار فراوانی را متحمل می‌شوند اما کمتر از آنان یاد می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید