امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


ادعای آمریکا در خصوص حقوق بشر وقیحانه است

امام جمعه زنجان گفت: ادعای آمریکایی‌ها در خصوص مسائل پیرامون حقوق بشر یک ادعای وقیحانه است.

آیت الله خاتمی در نماز جمعه این هفته استان با بیان اینکه دولت آمریکا در صدد است که در جهان سلطه برقرار کند اظهار کرد: وظیفه ملت همیشه در صحنه، هوشیاری، بیداری و آگاهی است و بصیرت یعنی دشمن را بشناسیم وقتی دشمن می‌گوید می‌خواهیم ایران از نقشه جغرافیایی جهان حذف شود باید پی برد که کدام انسان منصفی می‌تواند بگوید آمریکا نسبت به ما دلسوز است.

وی افزود: با توجه به 11 ذی الحجه سالروز قیام مردم عراق بر علیه رژیم استعمار پیر انگلیس با فتوای یک مرجع عالی قدر آیت الله حاج شیخ محمد تقی شیرازی است.

امام جمعه استان زنجان عنوان کرد:  10 تیر ماه روز آزاد سازی شهر مهران است  که می‌توان یا آور شد که  از جمله عملیات سخت و دشوار و مانند آزاد سازی خرمشهر می‌باشد که برای کشور ایران و رزمندگان مهم و حیاتی بود.

آیت الله خاتمی گفت: از جمله رویداد دیگر در تیر ماه می‌توان به 10  تیر ماه روز صنعت ومعدن اشاره کرد که استان زنجان اشتغال در عرصه صنعت نسبت به موقعیت و جمعیت قابل قبول است گرچه برای شکوفایی تلاش‌های زیادی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در مورد معدن باید در نظر داشت که ظرفیت معدن در استان زنجان از لحاظ تنوع، جمعیت و کیفیت معدن با توجه به نظر کارشناسان و محققین این امر بالا است و لازم است  هماهنگی و همدلی در استان به وجود آید تا با در نظر گرفتن موانع، سعی در رفع آنها و فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری  برای استفاده از نعمت‌های خدادادی باعث رونق اقتصادی و شکوفایی در استان شود.

امام جمعه استان زنجان ابراز کرد: 11 تیر ماه سال 1360 که سالروز شهادت چهارمین شهید محراب آیت الله صدوقی است منافقین در قدم اول خود را دمپریالیسم می‌دانند باید به این نکته توجه داشت که  شهید بزرگوار یک پیر مرد بالای 90ساله است که دشمن از نفس حق شهید صدوقی و حتی از تکان خوردن عبای ایشان خوف، رعب و وحشت داشت.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: 12 تیر ماه سال 1367 حمله ناوهواییمایی آمریکا به هواپیمای مسافر بری است که در این جنایت  290 نفر سر نشین و خدمه هواپیما شهید شدند که 67 نفر از این شهدا کودک و نوجوان، 53 نفر زنان و  46 نفر غیر ایرانی در این هواپیما مستقر بودند که مقام معظم رهبری این روز را بعنوان روز حقوق بشر آمریکا معرفی نموده است.

وی تصریح کرد: حضرت امام راحل می‌فرمایند: آمریکایی‌ها مردم را جزو  بشر نمی‌دانند از نظر آمریکا حقوق بشر یعنی حقوق ظالم‌ها این‌ها برای حقوق بشر و حقوق حیوانات در کشور خود مجامع داشته که همه برای حفظ منافع شخصی خودشان است.

امام جمعه استان زنجان اذعان کرد: حقوق بشر یعنی آمریکا حقوق خود را حفظ کند ولی حقوق ملت‌های دیگر را نادیده گرفته و پایمال کنند .

آیت الله خاتمی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: من تعجب می‌کنم آمریکایی‌ها خجالت نمی‌کشند که اسم حقوق بر را به زبان می‌آورند ؟ هر کس دیگر در دنیا ادعا کند طرفدار حقوق بشر است دولتمردان آمریکا در این مورد حقی ندارند و نباید ادعا کنند.

وی افزود: از اقدامات حقوق بشر آمریکا می‌توان یک کتاب قطور و سیاه به مردم جهان ارائه نمود که نمونه‌های آن عبارتند از زندان گوانتانامو، ابوغریب عراق، کمک به تروریست‌های نامدار، که افتخار این را دارد که  17 هزار نفر را ترور کرده است و آمریکا از جنایات آنها حمایت کرده و تمام جهان دروغگویی‌های آنها را دیدند با این حال آمریکا دم از حقوق بشرزده و خجالت هم نمی‌کشند و این ادعای عجیبی است که آمریکا دارد.

امام جمعه استان زنجان اضافه کرد: دولت آمریکا مغرور و خود برتربینی دارد، حرف حساب را قبول ندارد،  جنایات هر کس غیر از رژیم جعلی را مجاز و رسمی می‌داند و در داخل کشور خود حتی سیاه پوستان، مسلمانان،  اقلیت‌ها و زنان از حقوق اولیه انسانی در این کشور محروم هستند.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: مطالب مفصلی از جنایات آمریکا وجود دارد که می‌توان  به جنایات متعدد آنها در آمریکای لاتین بر علیه کودتا برچند مملکت، در حوزه غرب آسیا و حمایت بی‌چون و چرا از رژیم غاصب صهیونیسمی، نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف، جنایات عراق، زندان ابوغریب، بمبارن شیمیایی در ژاپن هیروشیما و ناکازاکی، جنایان ویتنام و جنایات در افغانستان به مدت 20 سال اشاره کرد و آنها در گوشه‌های مختلف دنیا زندان‌های مخفی دارند و نباید ادعایی نسبت به حقوق بشر داشته باشند.

وی گفت: رویداد بعدی که در تاریخ ثبت شده است روز قلم است در قرآن آیات اول که بر پیامبر (ص) نازل شده است در دین اسلام علم، قلم،  تعلیم و تعالم مبارزه با جهل اشاره شده و یکی از بسترهای رشد و تعالی در جامعه قلم است.

امام جمعه استان زنجان عنوان کرد: مناسبت دیگر روز شهرداری و دهیاری است که  قانون شورا،  شهرداری و وزارت کشور قانونی مترقی است و خوشبختانه دهیاران و شهردار فعالیت‌های زیادی ارائه کرده است.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: قابل توجه کسانی که دوستار و علاقمند آشتی و صلح با دولت آمریکا هستند باید گفت دولت ایران با دولت آمریکا قطع رابطه نکرده است باید یاد آور شد که در سال 1359 این دولت آمریکا بود که با کشور ایران با قطع رابطه نموده و تمام دارایی ایران  را بلوکه کرد و حتی افراد را نیز تحریم می‌کند تا شکوفایی زمینه‌های علم در کشورهای دیگر شد.

وی اضافه کرد: دولت آمریکا در صدد است که در جهان سلطه برقرار کند و وظیفه ملت همیشه در صحنه هوشیاری، بیداری و آگاهی است بصیرت یعنی دشمن را بشناسیم وقتی دشمن می‌گوید می‌خواهیم ایران از نقشه جغرافیایی جهان حذف شود باید پی برد که کدام انسان منصفی می‌تواند بگوید آمریکا نسبت به ما دلسوز است.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید