امروز دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


انتقاد امام جمعه زنجان از تجملات اضافی ازدواج‌ها

آیت‌الله  خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: امروز ازدواج‌ها خیلی سخت شده است و تجملات هم زیاد، در حالی که باید این مراسم را ساده برگزار کرد؛ از والدین جوانان می‌خواهم بستر ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند و تجملات را کنار بگذارند.

ایشان افزودند: عوامل و اراده پروردگار موجب شکل‌گیری انسانهای مختلف شده است و نباید داشتن یک سری موضوعات ظاهری را دلیل برتری کسی بر دیگری بدانیم.

امام جمعه زنجان بیان کردند: آن‌ چیزی که ارزش دارد رفتار انسان است و داشتن زیبایی ظاهری مزیت محسوب نمی‌شود.

آیت‌الله  خاتمی ادامه داد: منش، سیره، رفتار و برخورد در جامعه محله، محیط کار و در ارتباط با دوستان، دشمنان و اطرافیان نشات گرفته از خلق و خوی ماست.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) کارخانه انسان‌سازی و الگو همه بندگان خدا هستند، بر همین اساس در کمال عالی‌ترین انسان‌ها قرار دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) گفت: ایشان منبع وفاداری هستند، وفا برای پیمان‌هایی که از جانب خداوند دستور داده شده است.

آیت‌الله  خاتمی با اشاره به اینکه عمل به وظایف بندگی در واقع عمل به وفای عهد با پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) است، اضافه کرد: از ویژگی‌های انسان وفادار صادق بودن و درست رفتار کردن است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در زندگی اجتماعی تعامل وجود دارد، پس باید یک‌سری موضوعات رعایت شود، یعنی هر رابطه‌ای نیازمند یک سری بایدهاست که ما در زندگی اجتماعی ملزم‌ به رعایت آن هستیم.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به شهادت چهار نفر از سربازان اسلام در سال ۱۳۴۴ گفت: این افراد جزو پیشتازان مبارزه با طاغوت بودند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ۲۷ خرداد یکی از روزهای تاریخی در انقلاب است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات ارزشمندی به دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت که سپاه پاسداران، کمیته انقلاب و تشکیل جهاد سازندگی از جمله آن است.

آیت‌الله  خاتمی گفت: تشکیل این سازمان ( جهاد سازندگی) نقش بسزایی در رفع محرومیت و حل مشکلات نیازمندان داشته و هرآنچه در مناطق دور دست و محروم رخ داده حاصل تلاش جهادگران است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: خوشبختانه دولت فعلی و شخص رئیس جمهور نیز به مقوله محرومیت‌زدایی توجه ویژه داشته و بسیج مستضعفین نیز از همین موضوع برای افزایش نشاط اجتماعی استفاده می‌کند.

امام جمعه زنجان همچنین ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) گفت: باید از این 2 بزرگوار در بحث ازدواج الگو برداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز ازدواجها خیلی سخت و تجملات هم زیاد شده است، در حالی که باید این مراسم را ساده برگزار کرد.

آیت الله خاتمی خطاب به والدین گفت: از شما می‌خواهم بستر ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنید و تجملات را کنار بگذارید.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه به سفر امیدوار کننده رئیس جمهور کشور به چند کشور آمریکایی ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا اشاره کرد گفت: قطعا این سفر تاثیر مثبتی در مناسبت‌های کشورهای طرف قراداد خواهد داشت.

آیت‌الله  خاتمی همچنین به بحران آب اشاره کرد و گفت: مردم کاهش مصرف آب را جدی بگیرید چون این کمبود جدی است و با توجه به وجود چند منطقه کویری در کشور به این هشدار باید حساس شد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: صرفه‌جویی باید از خانه، سپس مدرسه، دانشگاه و بعد هم از رسانه‌های عمومی شروع شود.

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید