امروز یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Mon 04 29 2024

منو


افتخارآمیزترین تاریخ ایران دوران هشت سال دفاع‌مقدس می باشد

 

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به ۲۰ اسفند روز راهیان‌نور بر آشنایی نسل جوان با تاریخ دفاع‌مقدس و جنایات دشمنان بر علیه ایران تاکید کرد و افزود: افتخارآمیزترین تاریخ ایران، دوران هشت سال دفاع‌مقدس بود؛ زمانی که همه دنیا یک طرف و ایران به تنهایی یک طرف بود و مردم جانانه و جوان‌مردانه ایستادگی کردند.
امام جمعه زنجان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زنجان با بیان اینکه دفاع‌مقدس بیانگر اقتدار و ایستادگی نظام و امت بود، اظهار کرد: ۱۹ اسفند سال ۶۳ شاهد عملیات غرورآفرین بدر بودیم. این عملیات یکی از گستردترین عملیات‌ها نظامی رزمندگان ایران در دوران دفاع‌مقدس بود که شهدا و جانبازان بزرگی در این عملیات تقدیم اسلام شد.
وی با اشاره به ۲۰ اسفند روز راهیان‌نور بر آشنایی نسل جوان با تاریخ دفاع‌مقدس و جنایات دشمنان بر علیه ایران تاکید کرد و افزود: افتخارآمیزترین تاریخ ایران، دوران هشت سال دفاع‌مقدس بود؛ زمانی که همه دنیا یک طرف و ایران به تنهایی یک طرف بود و مردم جانانه و جوان‌مردانه ایستادگی کردند.
آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه در این جنگ شرق و غرب در حمایت صدام به میدان آمدند، ادامه داد: رهبری خردمندانه معمار کبیر انقلاب، حضور مقتدرانه همه آحاد مردم اعم از شهری‌ و روستایی، دانشجو، کارمند، کارگر،‌ کشاورز و همه نیروهای انتظامی و امنیتی این پیروزی را رقم زد.
امام‌جمعه زنجان با اشاره به تقدیم ۲۱۸ هزار شهید در دفاع‌مقدس، ۸ سال ایستادگی را  محصول تقوا، نصرت و ایمان امت ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: حضور در مناطق جنگی در قالب راهیان‌نور، بهترین فرصت برای جوانان است تا این مکان‌ها را ببینند و با افتخارات نظام و سال‌ها ایستادگی جوانمردانه و همچنین گوشه‌ای از جنایات بی‌پایان دشمن آشنا شوند.
وی با بیان اینکه جانبازی و ایثارگری حافظان امنیت و شهدا اجازه این را نداد که ذره‌ای از خاک ایران به دست دشمن بیفتد، ابراز کرد: ۲۲ اسفند سالروز تشکیل بنیاد شهید به دستور معمار کبیر انقلاب بود که قدم‌های خوبی در معرفی، اندیشه و حفظ آثار دفاع‌مقدس و شهدا داشت.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه هر شهید خود یک دیوان، مثنوی و دفتر است، بیان کرد: ایمان، اعتقاد، خلوص، فداکاری، جانبازی شهدا همچنین خانواده‌ آن‌ها بی‌بدیل و مثال‌زدنی است؛ فرزندان شهدایی که در استان داریم به لحاظ علمی و اعتقادی میراث‌داران ارزشمندی برای پدران خود شده‌اند.
وی با اشاره به روز ۲۴ اسفند ۶۴، افزود: دشمن هنگامی که در جبهه‌ها نتوانست مقاومت کند حملات موشکی و بمباران‌ مکان‌های مختلف را شروع کرد؛ برخی می‌گویند موشک به چه کارمان می‌آید اگر موشک داشتیم در آن زمان ۳۸ بار دزفول مورد حمله موشکی قرار نمی‌گرفت، اما اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمینه نظامی حرفی برای گفتن داریم.
وی با بیان اینکه اکنون در میدان جنگ هستیم، تصریح کرد: دشمنان با راهکارهای مختلف همچون دروغ، کشتار، جنایت و اغتشاشات به صحنه آمدند و نقشه‌ها کشیدند اما موفق نبودند؛ حالا هم با بهانه دیگری دشمنی خود را شروع کردند.
آیت الله خاتمی با اشاره به مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس، بیان کرد: مقام معظم رهبری در روز درخت‌کاری در رابطه با اینکه نسل جوان و نوجوان سرمایه اصلی جامعه هستند، فرمایشاتی فرمودند؛ همچنین ایشان بر پیگیری جدی این مسئله تاکید داشتند و همان‌طور که گفته شد قوه قضائیه به جد پیگیر این مسئله است. 
‌نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با بیان اینکه برخی عمدا و سهوا در داخل اظهارات دروغین دشمنان را باور کرده‌اند، توصیه کرد: اظهاراتی بدون اطلاعات و منبع موثق که منجر به تشویش اذهان عمومی می‌شود، نباید داشت. این نیز نقشه دشمن است و باید عنوان کرد سربازان گمنام امام زمان ‌(عج) و نیروهای امنیتی و نظامی با هوشیاری در صحنه هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به پیگیری جدی مسائل مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان و حمایت از نسل جوان، گفت: اظهاراتی بدون اطلاعات در این موضوع که منجر به تشویق اذهان عمومی می‌شود، نباید داشت.

 

 

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چسبانده شده ها

  • هیچ نظری یافت نشد

محبوب ها

  • هیچ نظری یافت نشد

مجوز استفاده از قالب مذهبی قدر براي اين دامنه داده نشده , برای دریافت مجوز قالب بر روی لینک ، ( درخواست مجوز ) کلیک کنید